Gå til innhold

SASBraathens kanselerer mest


Steinar Grindstein

Anbefalte innlegg

Kenneth! Nå la jeg ikke merke til kor mange avganger det var snakk om men SASBraathens hadde kanselert godt over hundre avganger på denne strekniga i denne perioden.

 

Andreas. Stemmer at Norwegian har fære avganger og fære fly, men den prosentvise andeln på kanseleringer er basert antal avganger til vert enkelt selskap.

 

Beregningsgrunnlaget var basert på oversikt ifra begge selskaper på antal avganger som skulle ha vert gjennomfør og det faktiske antal gjenomførte avganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som i disse dager kritiserer SAS Braathens for å kansellere flyvninger som har lav dekningsgrad (altså for få passasjerer).

 

SAS blir beskyldt for å trikse litt med informasjonen, ved å skylde på tekniske feil og manglende crew.

 

Dersom dette stemmer, vil det være hårreisende mye teknisk feil, mener eksperter.

 

Dette er en debatt som pågår om dagen, og jeg trodde da at folk på dette forumet var opplyst mht. dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dette stemmer, vil det være hårreisende mye teknisk feil, mener eksperter.

 

Jeg er ikke overrasket, omtrent hver eneste gang jeg har vært ute og fløyet i år, og det har vært mange(hver eneste helg omtrent fra februar-juli fra Bardufoss til Oslo og retur), så har jeg opplevd å snakke med folk som har fått flygningene med SASBraathens på grunn av en teknisk feil med flyet, og dette har fått meg litt mistenksom med tanke på vedlikeholdet til SASBraathens.

Egentlig tviler jeg på at SASBraathens har rent mel i posen angående disse kanselleringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAS Braathens opererar 57 flygplan, NAS opererar 14...

 

Tror alla förstår att SASBU utsätts för större exponering när det är för få flygledare på jobb eller vädret är dåligt.

 

Men visst gör NAS ett gott arbete, och visst har SASBU problem pga integrering av 2 olika verksamheter och stora omställningar i teknisk verksamhet.

 

Men att därifrån säga att SASBU ställer in avgångar för att få upp kabinfaktorn, eller för att flyningen inte går med vinst, blir lite onyanserat...

 

De stora kostnaderna, löne kostnaderna, de finns där oavsett om flygplanet flyger eller inte därför att de anställda får sin månadslön oavsett om de flyger, skruvar på flygplan, administrerar, etc. eller inte.

 

Vinsten med att ställa in en flygning blir för liten.

 

Jag har jobbat i SAS systemet i 5 år och har aldrig varit med om att ställa in en flygning pga för få passagerare, och jag har varit med på en god del avgångar med väldigt få passagerare. Varför ställdes inte de in, om det nu är så att SASBU har en policy på det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Klarer bare ikke og holde meg lengre....jeg har i lang tid følgt med på mobbing av Bush, VG og SAS.

De to første kan man ha mange meninger om, men SAS er faktisk det beste selskapet som opererer i dag slik jeg ser det.

 

Dette begrunner jeg med fleksibilitet, state of art teknologi på flypark og ikke minst volum av trafikk.

 

Jeg er bare en vanlig bruker som har hatt opp i mot 270 flyvinger i året i en årekke, sittet snart en felles ferie i cocpit i NG, og kan bare konstantere at de fleste kritikere faktisk ikke er volum brukere, og burde moderere seg.

 

Jeg skal ikke ta på meg en bedre viten om andre brukere har andre erfaringer, men mine er slik, og jeg synes det er litt riktig og gi de som skal ha det en fjær i hatten en gang i blant, denne gangen går den til SAS. Takk for at dere får meg fra møte til møte med en stor grad av fleksibilitet, selv om det koster iblandt.

 

Goffen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre at noen er fornøgd ""

 

Det er ikke like morro altid å høre all kritikken fra media, Jeg så på morroa på nyhetene jeg også og tenkte.. kan dem ikke snart fyre løs på DY eller andre aktører, hvorfor skal SK altid bli sett på som den store stygge ulven..

 

Det er jo nesten sånn at det hadde vært morro å se Bjørn Kjos stå å forsvare seg for en gangs skyld. Er sikker på at de også har sine svin på skogen..

 

men men. Det er vel sånn vi må leve med. Jeg sitter jo på jobb å får kjeft forde avinor er syke også,godt gjort når det er SK jeg jobber for ikke Avinor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med mobbing i media er noe jeg også er lei av... Hvis vi ser på en artikkel som omhandler fly og flyving, kommer det nesten ALTID opp et bilde av et eller annet SAS fly... Hvorfor bare akuratt SAS fly?

 

Jeg er også av den oppfattningen av at SAS er et selskap med mye problemer, og da mye grunnet denne katastrofale integreringen. Men de ansatte står VIRKELIG på for at selskapet skal gå rundt, og synes litt synd på de når de. Men vil bare si, STÅ PÅ! Jeg synes dere gjør en fantastiks bra innsats!

 

PS: For de som ikke har fått det med seg, så var jo heldighvis den uttalesen fra SAS om at de skulle legge ned langruteproduksjonen, bare en feiltolking. Det er IKKE snakk om å legge ned disse aktuelle rutene eller noen andre for den saks skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som ukependler mellom Oslo og Bergen (i 17 måneder nå) så konstaterer jeg at 7.20 flyet SVÆRT OFTE er kansellert. Da er det sånn flaks at det går et fly 7.50 og heldigvis så får alltid alle passasjerene fra 7.20 plass på 7.50 (og kommer dermed for sent til 9-møtet sitt i Bergen). Ingen skal komme å fortelle meg at dette er helt tilfeldig. Her er det nok noen som ser mulighet til innsparing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte på jobb at en kar i tv2 hadde fulgt med alle flighter på Oslo-Bergen i 2 måneder. Og var kommet frem til at det var et tydelig mønster på kanseleringer av flighter med dårlig dekning. Kanseleringene var forklart fra SAS sin side som følge av tekninsk svikt eller at personell ikke var møtt opp i tide. Dette er vel nevnt lengre opp i tråden også.

 

Jeg har litt problemer med å tro på SAS sin begrunnelse. Men det er klart alle vil tjene penger.. SAS også. Det er et tøft marked, og det er vel rett å slett for mange fly på ruten akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på TV2 nyhetene nå kl 18.30, og ble så forbanna på denne heksejakten av SASBraathens! Den ***** **** av ett nyhetsanker snakka jo bare piss fra ende til annen! Alt var så dårlig med SAS og repeterte det om og om og om igjen! De hadde lagd fine tabeller på vilkene avganger som det var flest kanseleringer, og mens di leste dem opp virket det nesten som om dei syntes det var kjempe gøy å sverte navnet til SASBraathens ned i dass! Så kom en eller anner fjott fra et tilsyn og oppfordret folk til å reise med DY??? Er det konkuranse det at ett statlig tilsyn konkret anbefaler Norwegian? """" Når skal TV2 begynne å snakke dritt om Norwegian og deres kanseleringer? For dem har det de å... "" Og helt til slutt av inslaget sa den ***** kjærringa att nok en avgang fra oslo til Trondheim var kanselert og himla med øynene samtidig som hu tok seg kjempe god tid med det så ALLE skulle høre det... Men for å se på den andre siden av saken, skulle dette være sant så bør kritikken rettes MOT LEDELSEN og IKKE de ansatte på bakke eller luft! Det ser jo ut til att folk er så stokk dumme og ikke skjønner at peronalet ikke kan gjøre noe med situasjonen.. """"

 

B.T.W har hatt min første flytime idag hehe Var kjempe gøy! """"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henta ifra VG arrtikkeln

 

Flyet fra Trondheim til Oslo med avgang klokken 17.55 er verst. Det var avlyst på 31 prosent av avgangene i november. Det vil si at flyet var innstilt hver tredje dag!

 

Vist dette i all hovedsak skyldes tekniske problemer så må det virkelig stå dårlig til med SASBraathens.

 

Selvfølgelig kan mangelen på flygeledere og enkete dager med dårlig vær ha gjort sitt til at statstikken blir så dårlig. Men det har ikke vert så mye dårlig vær i Norge i høst og det er slettes ikke alle dagene at det har vert så store problemmer på grunn av mangel på flygeledere at fly har måtte blitt instilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...