Gå til innhold

Helikopter på VATSIM?


AMO

Anbefalte innlegg

Det er sant, men jeg skal ta over hele greia og legge ned VATSIM for godt!

 

Ok, det skal jeg ikke ""

Men jeg har litt lyst...

 

Men foreløpig forholde rjeg meg til MP iallefall, noe VATSIM gidder jeg ihvertfall ikke da det er mer firkanta enn lovverket i "kommunist-Norge".

 

Og ja , dere må gjerne kaste meg ut hvis jeg sa noe galt nå, men det er min mening, og det var off-topic, men det får så være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe VATSIM gidder jeg ihvertfall ikke da det er mer firkanta enn lovverket i "kommunist-Norge".

 

hehe du er en artig skrue du Aleksander... Lovverket til VATSIM har ikke noe med Norge å gjøre.. VACCSCA er underlagt VATSIM og følger lovverket satt av dem... Siste jeg hørte så stammet VATSIM ikke fra Norge. Så noen kommunistisk lovverk finnes ikke...

 

hehe men om multiplayeren gir deg hva du søker etter så skjønner jeg godt at du flyr der... Uansett så håper jeg forargelsen din kommer til nytte "taktisk" hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg, og for all del, masse skryt til VACCSCA som tar initiativet til VATSIM, men de burde nesten være så realistisk som mulig på alle områder om de skal være så realistiske som de hevder de er, og ikke halvparten så realistisk, da kunne de like godt hatt en egen MP istedenfor, VATSIM fortjener ikke et så tåpelig reglement som de har idag.

 

Forhåpentligvis ser de denne posten og forstår at når det gjelder slike ting, har de driti på draget...

Iallefall etter min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis ser de denne posten og forstår at når det gjelder slike ting, har de driti på draget...

Iallefall etter min mening

 

Vel vi har alle rett til å mene hva vi vil og ikke alle reglere og lover er like rettferdige og rette slik du mener.

 

Så da kan du vel være glad for at vi ikke lever i et kommunistisk land, for da hadde ikke din mening vært like berettiget...he he got you.....

 

Men når alt kommer til alle lover og regler har et unntak, så om det ikke passer for deg, så passer det for noen andre.

""""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, denne regelen om taktisk flyving og militær flyving passer seg for de som tydligvis ikke tåler våpen og sesjoner ""

 

Ingen tar skade av litt realisme i form av militær aktivitet på et "wannabe-real-life-aviation-community", isåfall synes jeg synd i de som gjør det.

 

Og angående landet vårt, så er det ikke langt unna kommunistisk, og det vet jeg mange er enige med meg i!

Men det er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

taktisk flyving og militær flyving passer seg for de som tydligvis ikke tåler våpen og sesjoner

 

Skal du med det da, når du ikke får flydd rundt å skytet ned andre fly allikevel.. Er det da sårt ikke bedre å ta denne delen på f.eks Pacific Fighter , Lock-on osv.

 

I Norge har vi real militært luftrom, dvs militært luftrom som benyttes til daglig trening.

 

På VATSIM så er det ikke noe grunn til at folk ikke kan drive med taktisk flygning i slike luftrom. Når det gjelder luftrom som er operert av kommersiell trafikk så gjelder seperasjons regler osv.. Dette for at ulykker ikke skal skje.

 

Så for oss som sitter ATC og skal kontrollere militær flygning så spiller det stort sett ikke noe rolle hvor tett dere flyr sammen, eller hvor lavt dere flyr.. Det som ikke er bra er når barnslige drittunger om jeg får kalle dem det flyr over alt. Og da mener jeg selvsagt over alt. Det driter fullstendig om det flyr 5 meter over terminal bygget eller som de flyr taktisk over takeoffen til en annen person...

 

Det er slik taktisk tullball jeg mener ikke hører hjemme på VATSIM...

 

Men nå er jeg bare en brikke i et stort spill og har derfor ingen ting jeg skulle ha sagt. Jeg yter den servicen jeg er satt til å gjøre som ATC og så får Supervisorer gjøre den jobben med å passe på at slik ikke skjer.

 

Det er greit å leke virkelighet, men det bør vises respekt og proffisjonalitet der også... Enten man flyr taktisk, eller ei... Selv de med militært fly, taktisk flight plan må følge lover og regler uansett hvor kommunistisk firkantet det kan være.

 

hehe.. see what i mean.

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da så utrolig mange flere militære aktiviteter i sivile luftrom enn i militære luftrom her i Norge, det vet jeg svært sikkert.

Skulle militære luftfartøyer bare fly i militære områder, så må du nesten bli en Harry Potter og trylle luftfartøyene fra parkingen sin og inn i militære luftrom noen nm fra nærmeste flyplass.

 

Og når nevnte jeg at jeg ikke er en seriøs person? Når jeg sikter til å fly taktisk flyvning med helikopter på VATSIM, så er det med klarering av ATC, informasjon så han/hun vet hvor jeg skal, uansett om jeg har waypoints i flightplan'en eller ikke, og med hensyn og respekt til andre som vil fly på samme server som meg! Jeg vil fly taktisk helikopterflyging på VATSIM fordi jeg vil ha ekte ATC, ikke fordi jeg vil fly i veien for noen eller ødelegge for noen ved å gjøre dumme ting, jeg er da på VATSIM for å få fly as real as it gets.

Og jeg synes reglementet skulle åpnet for slike aktiviteter, og at ATC'er og kontrollere fikk myndighet til å ekskludere de som faktisk prøver å ødelegge.

Akkurat det støtter jeg fullt ut, men når de nekter alle å fly slik type VFR-flyging, så synes jeg egentlig det hele er en stor vits og at det ødelegger litt av ryktet til VACCSCA og VATSIM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du beskriver det så tror jeg neppe noen i Norge nekter deg det i allefall.. Hva supervisor gjør og ikke gjør vil jeg ikke kommentere.

 

Her kan du lese mer om taktisk flygning og alt som har med det til jagerfly

 

http://www.kolnes.net/754skv/bfl70-1/Kap8.doc

 

Men til helikopter så finnes det vel slike regler også... Hva vet vel jeg. hehe

 

Uansett, så tror jeg at de fleste supervisorer ikke vil si noe på at du flyr med et militær helikopter taktisk fra a til b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men jeg håper forsåvidt at det skal gå greit å kunne trene taktisk flyging på VATSIM så lenge jeg har departure, arrival og alternativ arrival i tillegg til et waypoint.

 

Angående regler gjelder andre regler for helikoptre.

 

Hvis det er en supervisor her som har mulighet til å svare på dette spørsmålet jeg har, så vær så snill å gi meg et klart og definert svar så jeg vet hva jeg skal forholde meg til ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv kun følgende i flight plan du ...

 

Ex.

 

Dep. ENRY

Arr. ENKJ

Alt. ENGM

 

Remarks

Local VFR

 

Du trenger altså ikke sårt mer en dette.... Om du ikke har noen super spesielle ønsker og krav da....

 

Så får du sikkert en stay below 4000ft f.eks tilbake.

For oss ATC så spiller det da ingen rolle om du flyr i 50ft eller i 3800ft... Og ingen fly kan fly innpå en ILS uten å si fra til ATC, enten det er real, vatsim eller militært.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og siden jeg, som da vil fly et ikke-sivilt helikopter, har en oversikt over egne inn- og utflyvningsruter for helikoptre i AIP Norge som jeg følger, altså er det ikke ILS-innflygninger, og dermed vil jeg ikke forstyrre annen flytrafikk som ankommer den aktuelle flyplassen ""

 

Er dette da en flyvning som aksepteres på VATSIM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du som ikke-sivilt helikopter inn for landing på en flyplass så havner du i rekken uansett. Du får ikke noen fordeler, ulemper uten spesiell grunn til det. Du skal ha klarering uansett hvordan du snur å vender på det for å lande, ta av eller om så trene på innflygning til en flyplass.. Uansett så skal dette være klarert med ATC.. Derfor vil du som pilot ikke komme i konflikt med annet fly, annet helikopter i området.

 

Men det er også din oppgave som pilot å holde utkikk etter ting som f.eks

Terrain

Traffic

Obstical

 

Om ATC gir deg klarering til å operere i under f.eks 2000ft, så står du heller ei i fare for å forstyrre ILSen...

 

Innenfor flyplass sektoren så er det strenge krav og ingen VFR flygning er lov uansett. Dette gjelder også på VATSIM som i real life. Kun ut og innflygning is allowed.

 

Nå kan det være at det finnes lover og regler som jeg igjen ikke kjenner eller husker, så ta det også i betrakting.

 

Men jeg ser ingen eller liten grunn til at du som pilot enten så være på vatsim eller real life kunne fly taktiske operasjoner eller militære cargo oppdrag om så ønskelig selv...

 

VFR får du jo trafikk informasjon om du requester det fra ATC...

 

 

Men om man skal fly taktisk og "trene" på prossedyrer og flygning, bør man også skjønne og praktisere det at man kan ikke lande på taket av terminal bygg osv. Dog ei heller på taket av tårnet... Man kan heller ikke vimse rundt tårn, terminaler som en illsint veps, bare for å nyte synet og arbeidet til noen glade scenery designere.

 

Heller ei bør en også skjønne at det går faktisk ikke an å fly med et helikopter 1 nm unna tailen til en 747 uten å be om trøbbel...

 

PS.. Det går heller ikke å lande på et fly mens det er i ferd med å lande eller ta av..

 

Men det viktigste av alt...

 

MONITOR VFR FREQUENCY 123.450 I NORGE PÅ VATSIM.....

 

Aviate

Navigate

Communicate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, jeg forventer ingen fordeler ved å være et ikke-sivilt luftfartøy som ikke bruker rullebanen primært som landingsområde.

Og klarering er alltid en nødvendighet uansett.

 

Angående trafikk og hindronger samt terreng, så er jeg helt inneofrstått med hva jeg selv må holde utkikk etter og være på vakt etter ""

 

Og selvfølgelig kan man ikke holde på slik du beskriver angående å svirre rundt for å ta en titt på bygninger eller slikt, her er det inn- og utflygning som gjelder, ene og alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt ovenfor, hvor i guds og vatsims og andres navn står det nevnt at det ikke er lov å fly taktisk med verken helikopter eller jagerfly??

 

Du skal vite at i mine øyne er det blitt LABERT med militær trafikk slik vi hadde når VNoAF (virtuelle norske luftforsvaret) var oppe og ute og fløy bådre større treningsoppdrag og større øvelser.

 

Savner å sitte ATC og ha endel militær trafikk i tillegg til sivilt, det hele blir endel mer kompleks da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For holde meg til topic jeg da! ""

 

Ingen problem å fly taktisk med militært helikopter på Vatsim. Har flydd endel både i Polen, USA, England og Australia med Chinook, Lynx og Bell(UH-1H). Har bare mottatt positive tilbakemeldinger. Rapporterte mine bevegelser med ujevne mellomrom og fikk bestandig en eller annen traffic info eller bare copy, roger o.s.v....

 

Fly på!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...