Karl Mathias Moberg Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Hei. For noen "få" dager siden lastet jeg opp to bilder til airliners.net sin server, og fikk idag mail tilbake om at BEGGE bildene var rejected.. Det har jeg fått HVER gang jeg laster opp.. Det ene skjønner jeg godt men det andre!? The image quality of these photo(s) does not meet the very high standards of Airliners.Net. This does not mean that it is a bad photo, but it does mean that we think it has certain (possibly minor) flaws. I may be possible to correct this problem, but this depends on many factors. If you want to read more about this problem, and about possible ways to correct it and hopefully attempt a re-upload, please go to http://www.airliners.net/procphotos/reasons.php#quality These photo(s) show a motive that is not accepted by Airliners.net. This problem may be due to a very wide range of reasons, from photos that include unwanted window reflections to photos showing other subjects than aircraft. Also, certain kinds of so-called "creative" photos may be more prone to this problem. Depending on the reason, it may or may not be possible to change the motive. If you want to read more about this issue, and about acceptable and unacceptable motives, please go to http://www.airliners.net/procphotos/reasons.php#motive - mathias1.jpg (Norwegian Air Shuttle Boeing 737-3Y0) http://www.airliners.net/procphotos/rejphoto.main?filename=mathias1.jpg The main subject of these photo(s) is not correctly centered in the image. In some cases this problem can be corrected. If you want to read more about this problem, and about possible ways to correct it and hopefully attempt a re-upload, please go to http://www.airliners.net/procphotos/reasons.php#centered DET FÅR DA VÆRE GRENSER PÅ HVOR GOD KVALITET DET SKAL VÆRE! http://www.airliners.net/addphotos/rejections/big/mathias2.jpg Bare sånn. Synes dere at dette er så dårlig da??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Dahl Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Vil ikke si at det var et direkte dårlig bilde, men prøv å få flyet midt i bildet. Jeg tror det er derfor at bildet ikke ble akseptert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Nydlig bilde! Men den passer best i ramme, og ikke på airliners.net Gidder du å sende orginalen til meg?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Er det så vanskelig å forstå at bildet ditt ikke fyller kvalitetskravene til airliners.net? Ingen grunn til å bli høy på pæra. Det finnes tusenvis som deler skjebne med deg. Livet går videre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 DET FÅR DA VÆRE GRENSER PÅ HVOR GOD KVALITET DET SKAL VÆRE! For å si det enkelt: Nei... Det er så sinnsykt mange gode fotografer med overlegent utstyr som levererer sinnsykt gode bilder til Airliners.net, at de kan sette minstekravene så høyt som de bare gidder... Så enkelt er det bare, og vil de ikke ha bildene dine så får du bare prøve et annet sted... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Bildene er fine de, men når flyene på BEGGE bildene er delvis utenfor bildet blir det fort dårligere. Hvem vil se et flybilde uten at hele flyet er med? (med mindre det er snakk om closeup..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik J Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Etter min smak har jeg sett verre bilder på siden deres, men jeg tror at problemet ligger i størrelsen. Bildene på siden deres skal se bra ut når de er små også, og første gang bildet ditt kom opp på skjermen min, som lite, var det veldig hakkete. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Dahl Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Og dessuten er jo dette en 737, hvilket det allerede er en god del bilder av på airliners. Hadde derimot vært det første bildet av testflyvningen til 787, og det hadde sett slik, er det mulig at det hadde sluppet til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Bilde er for uskarp til å bli go`tatt på Airliners. Ikke noe annet enn det. Før jeg ble screener i Airpics lastet jeg også opp et par bilder til airliners (blandt annet Ryanair bilde med den orange bakrunden) men fikk beskjed om at det ikke var bra nok. Christian har også fått den samme beskjeden om bilder han har lastet opp der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Det første bildet er uskarpt, og som tidligere screener på airpics.com, så hadde ikke jeg heller sluppet det igjennom... Det andre bildet er vel ikke så ille sånn sett, men det er vel som andre nevner hverken fugl eller fisk... Det er ikke et bilde av hele flyet, og det er ikke en "close-up", så jeg vet ikke.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rune Barmark Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Braathens: - Motlys som skaper store mørke områder på flyet - Noe manglende skarphet ut mot kantene - Kutting av vinger (motivet) - En følelse av skjevhet Norwegian: - Daffe/matte farger (selv med sola i ryggen), mer kontrast og/eller fargemetning - Tidivis uskarpt ut mot kantene - Kutting av motivet - Følelse av skjevhet (akkurat slik som vann faller ut av et bilde) Airliners.net er en utrolig stor database med kvalitetsbilder . Det er ikke bare utstyret som setter standarden på bildene der, men også en stor del på fotografen. Hva du synes om bildet bryr ikke Airliners.net seg mye om. Du spør også hvorfor bildene blir avskrevet, det står jo i teksten du har sitert! "The main subject of these photo(s) is not correctly centered in the image. In some cases this problem can be corrected. If you want to read more about this problem, and about possible ways to correct it and hopefully attempt a re-upload, please go to http://www.airliners.net/procphotos/reasons.php#centered" EDIT: Objektivet ditt er ikke av den beste sorten på 300mm. Om du blender ned til F11 så blir det noe bedre. Enda et sitat: "Up to the 300mm telephoto range, the limit of handheld photography" - Canon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Blend ned til F/8 Det er det beste kompromiss mellom lukkertid og dybdeskarphet. Ellers tror jeg du kunne lurt deg forbi screeners-folka ved å ha med hele flyet, ikke bare 99%. Det er ganske simple mennesker som sitter med de jobbene der, og om de først finner en grunn til å rejecte, så slenger de like godt på et par til "Up to the 300mm telephoto range, the limit of handheld photography for those without IS" -Andreas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
H O Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 For å si det sånn, jeg har sett mye bedre bilder enn disse som ikke har blitt godtatt på Airliners.net. Men det sier jo bare at et bilde ikke trenger å være dårlig, selv om det ikke er på Airliners.net! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T. Paulsen Skrevet 29. november 2005 Del Skrevet 29. november 2005 Tatt med 460mm på frihånd. (Ikke IS på denna nei) [image]http://www1.airpics.com/avimg/thumb/81106.jpg[/image] PS. Dette bilde er ikke det som ble rejected av Airliners. Men gidder ikke laste det opp til han svensken heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.