Gå til innhold

kjøp SAS aksjer, og få billigere turer.


Carl Fredrik Ness

Anbefalte innlegg

Hva syntes dere om dette?

Aftenpostens artikkel

 

Her er en som skrev kommentar på aftenposten.no

------------------------------------

Jeg kommer til å unngå SAS i fremtiden. Etter jeg har reist med SAS til København og Roma i løpet året, kommer jeg kun til å fly med SAS når jeg må. Servicen ombord er elendig: Ok at man må betale for mat, men når kvaliteten og utvalget er bedre på Shell, kan man like godt ta med seg matpakke selv. Dessuten er kabinpersonale sure og lite inøtekommende ovenfor kundene. Jeg foretrekker heller Lufthansa, British Airways og Air France.

------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok at de er litt gretne, (og sjeldent pene "")

 

Mener du morra mi nå eller?? """"

 

neida....bare tuller.

 

Men fra spøk til alvor. Grunnen til at mange flyvertinner opfattes (noen er nok det også) som sure og grettene er fordi de har helt umenskelige arbeidvillkår.

 

Moren min har wikeend fri hver sjette uke, har gått ned i lønn, får ikke ferier når hun ber om det (søkte fri jul, nyttår og vinterferie, fikk INGEN av delene "" og vi har bestillt sydentur!), har INGEN mulighet for å planlegge mer enn litt under èn måned av gangen, har utrolig lange og slitsomme dager (f.eks: oslo-stavanger-molde-trondheim-molde-stavanger-oslo på ÈN dag) og kan til tider møte litt mer eller mindre krevende passasjerer...

 

Kabinpersjonalet til SASBraathens jobber nå etter myndighetenes MINIMUMSKRAV fra 50-tallet (som var designet slik at crewet på DC-6'ene som fly til USA skulle kunne gjøre dette på èn arbeidsdag). SAS sliter også med økonomiske problemer som da f.eks ikke BA gjør.

 

Grunnen til at SASBraathens har valgt og bli en LCC er grunet presset fra bla Norwegian. Servicen er justert etter hva SASBraathens TROR kundene vil ha, altså billige biletter og lav service...

 

Lurer på en ting, hva er forsjellen på servicen mellom Norwegian og SASBraathens? (er bare nyskjerrig "" Har aldri flyet med Norwegian "")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen tvil om at luftfartens storhetstid er over, og det som en gang var en bransje noe preget av overflod er redusert til noe som kan sammenlignes med Lidl, Rimi, og Rema...

Kundene er blendet av lave priser, med det resultat at alt skjæres ned til et lovlig minimum for å få råd til å trekke kunder...

 

...og i motsetning til dagligvarer så har ikke det å fly tobente sauer stor fortjeneste, så det er ingen tvil om at lavere priser går utover produktet du får...

 

....så dere som kunder kan bare slutte å syte med én gang, for det er dere som kunder som har bestemt at det skal være slik når dere forlanger at det å reise med fly ikke skal koste mer enn å reise med toget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til og ta av meg lua for alle de som går om bord i flyene for og ivareta din sikkerhet, og din komfor.

Synes ikke at de er så mye mere gretne en andre, prøv og smil litt selv også så skal du se at du får et tilbake. :-)

 

Mange søte sneller spør du meg. Dere skal faeaeaen meg være glad det ikke er jeg som står og smiler til dere...he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne ikke vært mer enig med deg kenneth! Om det er på det lovlige minimum eller det ulovlige minimum er vel noe som kan diskuteres for seg selv...

 

MEn enig her med at det er kundene selv som har villet ha billigere biletter, dermed også dårlige service... Jeg synes faktisk det er rart at det koster like mye å fly fra Oslo til Bodø, so å ta toget fra Oslo til kristiansand..... Setter et lite spørsmålstegn ved sikkerheten...(og da tenker jeg på ting som IKKE passasjerene ser, slik som metalltretthet, slitene bolter som burde vært skiftet osv.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den billigste billetten med SAS til Aberdeen fra Stavanger gir deg ingen mat. Dobbel pris gir deg mat (tørt rundstykke med pålegg og noe å drikke). Helt ok for meg, jeg velger selv hvilken billett jeg vil ha. Men: Jeg fikk både mat og god service med KLM til Houston for 3400 tur/retur (ble 4300 med skatter og avgifter). SAS til London, 3400 kroner (billigste billett, economy) tur/retur, fullt fly: Ingen servering. Jeg kan godt godta å betale 3400 tur/retur til London, men da skal jeg pigede ha mat! KLM klarer å tilby det, med en billettpris på mellom 800-1000 kr. mindre, og via Amsterdam.

 

Kanskje er vilkårene (skatter og avgifter) for dårlige i Norge, kanskje drives SAS Braathens dårligere enn Braathens, kanskje cateringselskapene i Norge tar seg for godt betalt, osv. Ikke vet jeg, men prisene er ikke alltid så gode. Annonserte billigbilletter fra Stavanger finner jeg aldri (selv med forhåndsinformasjon, søk flere måneder frem i tid, helger, ukedager, you name it), det er bare Oslo-folket som ser ut til å nyte godt av det tilbudet fra SAS. Jeg har tenkt meg en helgetur til London i desember. Fra Oslo var prisen 2500, fra Stavanger 3600...

 

Ang. Norwegian: Hvis jeg skulle reist fra Stavanger til Oslo nå på fredag morgen, og tilbake søndag kveld, ville SAS vært 200 kr. billigere (sånn ca.). Da velger jeg selvfølgelig SAS. Neste helg er Norwegian billigere med ca. 400 kr. Sorry, men da velger jeg Norwegian - servicen er jo helt lik SAS sin, så hvorfor skal jeg velge den dyrere billetten (Jeg kjenner cabin crew og piloter i begge selskap, og er ikke bekymret for det tekniske.)?

 

Bare så det er sagt: Jeg flyr så mye med SAS privat at jeg fikk et brev i høst hvor de takket meg for å være kunde. I tillegg har jeg fått EuroBonus oppgradering, wohoo! Jeg reiser ofte uansett pris, bortsett fra hvis jeg må betale over 4000 til London - der går smertegrensen. Hadde jeg bare hatt nok penger på en gang, slik at jeg kunne kjøpt meg et travelpass og fått litt rabatt i hvert fall! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du leser litt mellom linjene, så fårstår du at jeg er fornøyd med servicen jeg får og forventer ikke noe mer. Har heller ikke merka noe til sure flyvertinner i sommer, da jeg var på mine seks flyturer. Fikk bedre service på flyet enn på toget.

 

Edit: Refererer til Kenneth. Og det er ikke vits i å lage dårlig stemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som ingen fokuserer på her er jo hvordan du bruker fly. For meg som skjelden kan planlegge er behov for fleksibilitet ikke noe de flyvende tampongene klarer, jeg flyr SAS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å fly SAS.

 

Pappa har gullkort i SAS og Star Alliance, så vi får litt rabatter og så får vi bruke loungene til de fleste flyselskapene som er med i SA, og det er dritdigg.

 

Gratis mat, brus, internett+++.

 

 

Maten på SAS syns jeg faktisk er ganske god, kan hende det er fordi vi pleier å fly Economy Plus. Men jeg liker SAS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Store foskjeller ut i fra mine venner som har flyet begge deler, Norwegian er mer i møtekommeren med sine kunder i forhold til sas som tror dem har monopol i norge og derfor er ute etter bare penger fra oss kunder, tenker ikke på kvalitet, heller kvantum da ""mener jeg.

 

Ja ja...i morgen tror jeg at jeg skal stå opp og gå på jobben uten og tjene penger i det hele tatt jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og derfor er ute etter bare penger fra oss kunder, tenker ikke på kvalitet, heller kvantum da ""mener jeg.

 

Nå må du åpne øynene dine litt... ALLE bedrifter er ute etter pengene dine, inkludert Norwegian!! Spørsmålet er bare hva du er villig til å bytte pengene dine mot...

 

...og man får i beste fall det man betaler for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...