Gå til innhold

Røkkes nye fly har landet


Dag Johansen

Anbefalte innlegg

Det hadde ikke gjort noe med en sånn en [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]

Jeg får vel sette den på toppen av ønskelisten min [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] (pappa ville nok fått bakoversveis)

Hilsen Vegard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell Inge Røkkes nye fly er av typen Boeing Business Jet, som er det ypperste å få innen forretningsfly....??

det jeg lurer på er...

hva med B747-400, A340, A3x0? er det ikke aktuelle business fly?

eller er Boeing Business Jet kun 737?

hvorfør kjøpe "småfly" når du har penger til mye mer...?

Timmy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boeing har vurdert / vurderer å lage business jet utgaver også av andre flytyper.

Flyet til Røkke er av typen BBJ, som er basert på 737-700. På grunn av den økte maksimalvekta, som er ein konsekvens av ekstra plass for drivstoff, har flyet fått et kraftigare understell, som er det samme som du finner på 737-800.

Boeing har også lansert BBJ2, som er ein business utgave av 737-800.

I tillegg er det vurdert business utgave også av 757, men foreløpig er det vel ikkje vurdert andre business fly fra den kanten.

Det er imidlertid bestilt en executive-konvertering av ein 747, som skal benyttes som VIP-transport og luksus charter.

Airbus har lansert sin ACJ, som er basert på A319. Denne er også satt i trafikk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at denne sultanen har en slik maskin, jeg vet ikke om han har 2. Men den ene ble en gang vist på BBC, og av interiøret kan nevnes både en trone - og en fullt utrystet operasjons-sal m/legeteam...

I tillegg finnes det også en B747 SP (den korte utgaven), som alle med nok penger kan chartre, komplett med allt hjertet måtte begjære av mat, luksus, utstyr og crew (inklusivt en av verdens beste kokker...). Utleiepris - 350.000 US Dollars pr. dag!!! Av kundene kan nevnes bl.a. Rolling Stoens og U2... Det ble vist et program fra denne maskinen på TV, det også i BBC..

Harald O.

quote:

Originally posted by Vidar Martinsen:

Hei!

Jeg mener å huske at Sultanen av Brunei har to 747-xxx som Business Jet. Noen som kan Bekrefte/Avkrefte dette? Han flyr visst selv også!

Mvh

Vidar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er idioti å satse så mye penger på et privatfly, særlig at røkke gjør det, jeg skal fortelle dere noe, han hoverer, han brifer, han viser frem "alle" pengene sine!! Han er ei blære! Klart flyet er bra nok, men det at røkke kjøper det er bare for å "terge"!

Se på han, han sitter der mens pengene siver inn(Ikke det at han har så mye i lomma, da mesteparten er investert i aksjer osv)Men se på oss, hardt arbeidende norske statsborgere som nesten ikke har noe igjen nå skatten er betalt, og røkke, betaler han mye i skatt, NEI og atter NEI! Jeg liker ikke den fyren, men flyet det er fint nok det ja, jeg liker det, men jeg ville heller vært i cocpitten en i sofaen!

Mvh Christer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Christer Havnø:

Jeg syntes det er idioti å satse så mye penger på et privatfly, særlig at røkke gjør det, jeg skal fortelle dere noe, han hoverer, han brifer, han viser frem "alle" pengene sine!! Han er ei blære! Klart flyet er bra nok, men det at røkke kjøper det er bare for å "terge"!

Se på han, han sitter der mens pengene siver inn(Ikke det at han har så mye i lomma, da mesteparten er investert i aksjer osv)Men se på oss, hardt arbeidende norske statsborgere som nesten ikke har noe igjen nå skatten er betalt, og røkke, betaler han mye i skatt, NEI og atter NEI! Jeg liker ikke den fyren, men flyet det er fint nok det ja, jeg liker det, men jeg ville heller vært i cocpitten en i sofaen!

Mvh Christer

----------------------------------------------------

missunelig??,det er jeg vartfall..... og tror nok at d fleste simmere vil ha sitt eget fly,akkurat som røkke.

.....se på oss, hardt arbeidende norske statsborgere som nesten ikke har noe igjen nå skatten er betalt...?

røkke må jo ha begynnt en stand han også....hvorfør er vi så sure når noen har penger og har det bra,med fly og alt??

røkke begynnte vel (hvis j ikke husker feil) på en fiskebåt sammen med faren sin, og INVESTERTE senere i en egen båt, som han TJENTE pengerne,IKKE FIKK! slik at han IGEN kunne INVESTERE, i aksjer og ja, kanskje ha litt flaks og tjene noen kroner på d...

faen asså..jeg går på skole jeg nå,jobber litt på si, jeg KAN, investere 10000kr i akjser og kanskje tjene litt penger på de etter hvert...

etter det jeg vet så er det INGEN som FÅR mange milliarder

uten å gjøre noe for dem!

slutt å klag på d som har god råd, jeg syns det er bare tøfft at han kjøpt seg fly jeg !!

GO RØKKE GO RØKKE!!!

MVH Timmy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med dem som sier Røkke ikke er en klyse. Media har skylden for alt! Vi må jo også huske på at han har skapt mange arbeidsplasser for Norske statsborgere.

Når de som sier at Røkke ikke har bruk for flyet så kan jeg opplyse for de som allerede ikke er klar over det at han flyr 800 timer hvert år, det vil si 33.5 døgn! Da er det greit for han å kunne jobbe samtidig som han flyr.

Og flyet han har kjøpt er bare så innmari fint!!!

------------------

MVH

Lars Erik Nielsen

E-post: lars@spytt.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Christian Langvatn:

Typisk norsk misunnelse.

Typisk bortforklaring naar noen paapeker de utrolige (og urettferdige) forskjellene som finnes. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image]

Det maa vaere lov aa heve stemmen naar man ser slike tegn for sosial urettferdighet uten aa bli stemplet som 'misunnelig'.

Helge(n er her!)

--

Slips with Flaps

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Originally posted by Helge Jordal:

Typisk bortforklaring naar noen paapeker de utrolige (og urettferdige) forskjellene som finnes. [image]
[/image]

Det maa vaere lov aa heve stemmen naar man ser slike tegn for sosial urettferdighet uten aa bli stemplet som 'misunnelig'.

Helge(n er her!)

--

Slips with Flaps

Du gjør meg oppgitt... La Røkke få bruke pengene sine på det han vil og har du dårlig samvittighet for noe - bli med i Frelsesarmeen eller Redd Barna.

------------------

Tore Sætre

Oslo, Norway

E-mail: tore.satre@iname.com

[Endret av Tore Sætre 10-12-2000.]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den "røkkegutten" kan ikke lande i Hammerfest for å sjekke forholdene på Findusfabrikken som han har kjøpt og da kunne vel luxus utgave av Dash 8 klart seg til innenriks flyvning.

Jeg vet ikke om Gulfstreamen kan lande på kortbaneflyplassene rundt om i Norge.

------------------

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart der er mange argumenter for det jeg skrev, og ikke minst mot det jeg skrev, men HALLO, det er jo idioti at den norske staten har gjort Røkke & co skattefri, bare fordi de har masse penger, det er jo de som skulle betalt mere skatt... dere skjønner hvor jeg vil henne??

Jeg har vel en liten ting mot de som lever i slik luksuss, Min far jobber i nordsjøen, han tjener MASSE penger, men han har skatte fogden på nakken+at han må betale 50%+- i skatt... tar jeg ikke feil er det sikkert flere av dere som har det sånn, så dere skjønner at jeg blir litt sint!! Jeg for min del blir fornøyd bare jeg får kjøpt en liten cessna...

ja ja, jeg gir meg, la den røkke karen få kose seg i flyet sitt!!

mvh christer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har lyst til å gå litt videre innenfor dette emnet og jeg stiller da spørsmål om det er noen som vet om Røkke har vært på en prøvetur/buisnesstur med flyet sitt ennå? (Det hadde kanskje stått i VG og Dagbladet med en gang, men...)

Og er det noen som vet hva slags planer røkke har i den nærmeste fremtid? Skal han ut å fly med det nye vidunderet sitt snart?

Håper noen vet noe om dette!

------------------

MVH

Lars Erik Nielsen

E-post: lars@spytt.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...