Joachim Skjønberg Skrevet 9. november 2005 Skrevet 9. november 2005 Jeg tar nok av uanvhengig av dere sinker! Jepp, hvis noen flyr om morgenen kan det hende jeg tar APP. Men den som sitter ATC bør kanskje innføre SLOT, eller skal vi fly samlet nedover med 2000ft klaring? Går ut ifra det siste. Siter
Daniel Johnsen Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Hva sier du til avgang 09:30? Andre som blir med på avgang 09:30 OGSÅ på lørdag? Landing 13:30 ca.. så snur vi senere tilbake til Oslo og så ned igjen 18:00 Landing blir jo rundt 22:00 da, så kvelden er fortsatt "ung" så blir det 09:30 eller 18.00?? Siter
Werner Rafteseth Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Da tar vi... en cargo stand. Flyene deres er vel smekkfulle med båte pax og fuel, så jeg får vel ta med meg bagasjen jeg da Siter
Olaf Ghanizadeh Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Christoffer kommer på som SAS4212 med en 800 Jeg kommer på som CNO313 med min kjære 737-700 maskin Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 10. november 2005 Skrevet 10. november 2005 Jøss, dere tar utfordringen med to turer altså! Skal vurdere å være med, kommer litt an på når jeg skal nedover til Pirbadet å rigge. Hadde forøvrig tenkt meg en tur med C-130 til Jan Mayen hvis været hadde tillatt det, får vel kanskje utsette den turen så vi ikke tømmer hele lufrommet over Norge. Siter
Daniel Larsen Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 gate 43 737-700 jeg tror jeg blir med:) Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Nå ble vi jo veldig mange! Må nok bruke FL 300 - 420 vil jeg tro... en evt atc på Madeira får en stor utfordring! Siter
Peter Nørkjær Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Åhr, mon ikke i når at få en horisontal seperering der er stor nok. Sådanne gruppeflights plejer at strække sig over 100 nm. Det er jo også lidt stupidt at flyve over hinanden i så mange FL fordi: * Ham i FL400 vil have en højere GS end ham i FL 300 * I alligevel skal sepereres ved ankomsten Siter
Jan Fredrik Furøy Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Det kommer vel også på hvor mange som reiser når. Jeg tar morgen alternativet. Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Men da blir vel private voice rw.avsim.net/flytur som vanlig? Eller /madeira eller noe. Siter
Roy Halvorsen Skrevet 11. november 2005 Skrevet 11. november 2005 Jeg blir med. Sett meg opp på en passende gate/stand. Tar forbehold om jeg må jobbe. Ellers blir jeg med. NG737-800. Siter
Roy Halvorsen Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Gate 34 med 738 NAX688 - klokken 1800 Norsk tid. Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 ehh, er det nok plasser på madeira? Siter
Jan Fredrik Furøy Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Er på vei nedover nå. Her er metar: Wind: 050 True, 13 Kts Vis: 9999 Meters, 10 SM Clouds: 1600 Scattered, 1800 Few, 4000 Scattered Precip: None Temp: 18C Dew: 13C Pressure: 1027,00 mb, 30,33 inches Da blir det den hælv... 05, men det går vel Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Var da ikke metar, men vær rapport det der Selv krysser jeg fingrene for at jeg kan, og at PC'en holder stabilt god FPS. Klokken 12:30 lokal Norsk tid... VATSIM METAR: ENGM 121020Z 20015KT 9999 FEW025 BKN085 08/05 Q1001 NOSIG LPMA 121100Z 04013KT 9999 FEW016 FEW018TCU SCT033 20/12 Q1027 RS0214KT 050412KT 230311KT Real: ENGM 121050Z 20017KT CAVOK 08/04 Q1001 NOSIG Madeira - samme. Men vi satser på å møte opp slik at vi er AIRBORNE til rundt 1800? Og voice blir på rw.avsim.net/flytur Håper på at noen bemanner Oslo. Siter
Jan Fredrik Furøy Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Hei Joachim Hva er forskjellen på vær og metar? Den jeg hentet var fra ASV Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 En metar rapport er en kode. Det du gav oss var en dekodet metar rapport. Helt greit det. En METAR kan være ENBR 112250Z 17005KT 9999 11/05 Q1015 NOSIG Bergen Flesland den 11. i mnd klokken 2250 zulu. Vind fra 170 grader, 5 knop. Sikt på over 10 km. Temp 11, duggpunkt 5 (celsius). Trykket er 1015 hPa (hectopascal) og det er ingen spesiel "kommentar" NO SIGnificant changes are expected (?) 9999 = +10km, ikke 9999m Q1023 = 1023 hPa. MB har samme verdien, men idag brukes hPa. 5000 1200SW = Sikten er på 5k, 1.2 km mot Sørvest. Siter
Martin Meyer Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Nå ble vi jo veldig mange! Må nok bruke FL 300 - 420 vil jeg tro... en evt atc på Madeira får en stor utfordring! Blir sikkert en del holding da, sørg for å ta med nok fuel. Siter
Daniel Johnsen Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Er på vei nedover nå. Her er metar: Wind: 050 True, 13 Kts Vis: 9999 Meters, 10 SM Clouds: 1600 Scattered, 1800 Few, 4000 Scattered Precip: None Temp: 18C Dew: 13C Pressure: 1027,00 mb, 30,33 inches Da blir det den hælv... 05, men det går vel Da var første turen gjort. landa klokka 14.00 lokal tid. Var ikke store oppmøte på morgenturen bare jeg og jan fredrik, så det blei en fin og rolig tur. Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Da er det bare noen få timer igjen og her er en liten liste.. Gate 39 - Gate 41 - Gate 43 - Gate 45 - Gate 47 - Gate 53 - Boeing 777-200 - Mathias Moberg Gate 51 - Boeing 777-200 - Werner Rafteset Gate 50 - Boeing 767-300 - Chris Hernandez Gate 48 - Christoffer Johansson Gate 46 - Olaf Ghanizadeh Gate 44 - Gate 42 - Airbus A320 - Christian Sager Gate 40 - Boeing 737-700 - Daniel Johnsen Gate 38 - Boeing 737-700 - Joachim Skjønberg Gate 36 - Boeing 737-700 - Martin Meyer Gate 34 - Boeing 737-800 - Roy Halvorsen Stand 181 - Stand 182 - Boeing 747-400 – Bjørn Frederich Pettersson Stand 183 - Stand 184 - Stand 185 - Airbus A330 - Jan Fredrik Furøy Stand 186 - Boeing 747-400 - Einar Kristiansen ****Flight canceled**** Siter
Einar Kristiansen Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Da blir det ikke noe flight på meg.Siden ingen har meldt seg som ATC,kommer jeg opp som ENGM_V_TWR. Siter
Christian Sager Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Blir muligens endring i planene for min del i kveld. Jeg starter sammen med dere andre, men det er mulig jeg ikke får fullført Tar et kjapt bytte fra Airbus til Boeing 757 Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Klokken er 17:35 nå! Begynner å gjøre klar. Flightplan printet. Da skal kabinrapport printes og fuel planlegges. Snaaaaaaaart klar. God tur! Siter
Daniel Johnsen Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Skal vi bruke rw.avsim.net/flytur til voice kanal får denne turen? Siter
Einar Kristiansen Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Beklager så mye!Det er ikke hele tiden alt går som planlagt.Fikk et uventet besøk,så jeg måtte bare logge av som ATC. Håper dere får en flott tur! Siter
Martin Meyer Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 Da er vi igang de fleste av oss ligger vest for nederland. Liten vær rapport:LPMA 121730Z 02009KT 340V070 9999 SCT018 18/11 Q1024 RS3511G23KT 050112KT 230112KT Siter
Daniel Johnsen Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 da var min tur ferdig...fikk tili problemer med autopiloten som førte til at både fly å navn ble bytta ...nå kræsja fs:/ Så er i sånn passelig humør ,,, var jo med på morgen flighten dit ned så er vell ikke helt galt... Så god tur vidre Siter
Werner Rafteseth Skrevet 12. november 2005 Skrevet 12. november 2005 [image]http://img.photobucket.com/albums/v505/xaevo/madeira_1.jpg[/image] [image]http://img.photobucket.com/albums/v505/xaevo/madeira_2.jpg[/image] Ble litt skjev parkering på meg, måtte presse meg inn, og unngå å trykke vingen min opp i rævva på Christian EDIT: Og der var siste mann på plass! Velkommen Joachim! [image]http://img.photobucket.com/albums/v505/xaevo/madeira_3.jpg[/image] [image]http://img.photobucket.com/albums/v505/xaevo/madeira_4.jpg[/image] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.