Gå til innhold

P-3 Orion i dag!


Sindre Solem Ertsaas

Anbefalte innlegg

Jeg var på sykkeltur i forbindelse m skolen i dag å da hørte jeg litt lav brumming i d fjerne. Etter hvert som jeg fikk orientert meg så så jeg at det kom en P-3 orion i ca 100-200 meters høyde! Dette var et fantastisk syn, men d jeg lurte på var: var d noen flere enn meg som så den? Den passerte Levanger i 12:00 tiden i dag! Skulle sikkert til Ørlandet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett c-130 slippe flares før, visste ikke at P-3 også har det

Også P-3 har flare, har et råtøft bilde av en Norsk P-3 som jeg fikk av onkelen min "" (som jobber på fotoavdelingen på ENAN)

 

Baard: Du får hilse Stein på Foto. fra Andreas G "" Jobbet på Andøya FS fra jun 01-des04.

 

Bildet du snakker om ble tatt samtidig som jeg tok dette:

http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=40426

 

MEn fra en annen vinkel "" Jeg stod utenfor leiligheten, var på vei til SGS Andøya for å ta fly sørover. HAn som tok bildet (vernepliktig) stod inne på stasjonen ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro de fleste flyene i forsvaret har flares (og evt. chaff, som er metall-strimler som de slipper ut for å forvirre radar).

Flares er da magnesium-strimler som blir antent, og disse brenner jo ved høy temperatur og er for å forvirre IR-sensoren i en evt. varmesøkende missil som kommer etter deg ""

I tillegg til disse to, har vel DA-20, F-16 og sikkert Orion og kanskje Hercules også ECM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...