Sindre Solem Ertsaas Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Jeg var på sykkeltur i forbindelse m skolen i dag å da hørte jeg litt lav brumming i d fjerne. Etter hvert som jeg fikk orientert meg så så jeg at det kom en P-3 orion i ca 100-200 meters høyde! Dette var et fantastisk syn, men d jeg lurte på var: var d noen flere enn meg som så den? Den passerte Levanger i 12:00 tiden i dag! Skulle sikkert til Ørlandet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Arild Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Den var innom Værnes tidligere i dag, og sikkert innom Ørlandet også. Orion var også innom på tirsdag. AWACS og Jet Falcon har også vært innom på Værnes i dag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Solem Ertsaas Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Nesten så man skulle vært der å spottet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Kan da tenkes at det vare denne Orion æ hørte over Bodø tidligere idag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Skal tro om det var den jeg så som fløy over Trondheim i dag? Tok flere runder over byen i lav høyde. Høydepunktet var når den slapp en nødblusss over Munkholmen! Det var litt av et syn..!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Solem Ertsaas Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Ja det var nok den! Den fløy ihvertfall j**** lavt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Ingen andre som så den slapp en nødbluss eller noe med hvitt lys i da? Utrolig kult..! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gert Andreas Barring Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 sikker på at det er nødbluss da? Det kan være sånn greie som forstyrrer varmesøkende misiler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Har sett c-130 slippe flares før, visste ikke at P-3 også har det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Solem Ertsaas Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 Vet ikke hva d var, men like før den kom over oss så small d i et eller annet! Kan d kanskje ha vært kruttskudd? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Flares eller countermeasures (er det sånn det staves?) smeller, men det er som regel flere slik at det kommer knitrelyd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Baard Salvesen Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Har sett c-130 slippe flares før, visste ikke at P-3 også har det Også P-3 har flare, har et råtøft bilde av en Norsk P-3 som jeg fikk av onkelen min (som jobber på fotoavdelingen på ENAN) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Solem Ertsaas Skrevet 3. november 2005 Forfatter Del Skrevet 3. november 2005 men det er som regel flere slik at det kommer knitrelyd. Når du sier d så var d faktisk litt lav knitring i starten! Jeg trodde dette kom fra E6 ca 2+0 meter unna, men da var d sikker dette da! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Wiik Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Jeg tror jeg så en Jet Falcon på departure fra ENBO i dag. Det var ihvertfall min første tanke da jeg så den, uavhengig av å ha lest dette... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Har sett c-130 slippe flares før, visste ikke at P-3 også har det Også P-3 har flare, har et råtøft bilde av en Norsk P-3 som jeg fikk av onkelen min (som jobber på fotoavdelingen på ENAN) Baard: Du får hilse Stein på Foto. fra Andreas G Jobbet på Andøya FS fra jun 01-des04. Bildet du snakker om ble tatt samtidig som jeg tok dette: http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=40426 MEn fra en annen vinkel Jeg stod utenfor leiligheten, var på vei til SGS Andøya for å ta fly sørover. HAn som tok bildet (vernepliktig) stod inne på stasjonen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stig Sandnes Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Vil tro de fleste flyene i forsvaret har flares (og evt. chaff, som er metall-strimler som de slipper ut for å forvirre radar). Flares er da magnesium-strimler som blir antent, og disse brenner jo ved høy temperatur og er for å forvirre IR-sensoren i en evt. varmesøkende missil som kommer etter deg I tillegg til disse to, har vel DA-20, F-16 og sikkert Orion og kanskje Hercules også ECM? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S. L. Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Bildet lignet veldig mye på det jeg så, men det var langt nær så mye røyk som på bildet. Var nesten ikke noe røyk å se i går, men det er kanskje forholdene eller noe som gjør det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Om du så en lysende kule droppet fra P3, så var det en flare... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.