Gå til innhold

Bilder av flystripe på Lillehammer


Pål Martin Olsen

Anbefalte innlegg

I helgen var jeg en tur oppi skogen øst for Lillehammer for å lete etter den beryktede flystripa her, som Kenneth mente fantes. Det viste seg at inne i skogen, lå det en ca 500m lang stripe. Det sto to fly der, og det så ut som det var underveis en skikkelig hangar der også. Her er noen bilder av stripa:

Mot nord-vest

Mot sør-øst

Hangar under bygging

Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Tro om man klarer å tre en 172 ned der......)

 

Får man installasjonskit for JATO til 172? ""

 

...men fra spøk til revolver...

 

Stripa tipper jeg ligger på ca. 1.500 ft. Det slo meg aldri å måle opp stripa med GPS'en når jeg var der oppe selv (GPS'en var dagsfersk, så jeg hadde ikke satt meg så mye inn i detaljene ennå).

 

Som nevnt så er stripa ca. 500 meter lang, den har et ganske jevnt underlag, men er omgitt av trær... Trærne i sydøst er ganske store, mens det mot nordvest er lavere og tynnere skog...

 

Før eller siden så SKAL jeg opp dit med LN-YJF, og om ingen har målt stripa før da, så kommer jeg til å gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så smart å dra ned et seilfly der iallefall ""

Det så sinnsykt trangt ut ""

 

Det avhenger vel noe av hvilket fly det er snakk om, men jeg synes denne stripen såg veldig flott ut til å lande seilfly på, om jeg skulle utelandet ville jeg kanskje heller satset på denne stripen enn et jorde. Ikke godt å si

 

PS: Husker jeg såg en film hvor et seilfly landet på en tennisbane ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant, dette er absolutt et godt utgangspunkt for en utelanding, men jeg tenker mest på take-off med slep osv ""

Men jeg sa landing også, jeg gjorde det, og det er absolutt mulig å lande med seilfly, men nå er jeg fersk og ville ikke tatt sjansen på en planlagt landing der ettersom det så ganske trangt ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...