Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Tro om man klarer å tre en 172 ned der......)

Får man installasjonskit for JATO til 172? ""

...men fra spøk til revolver...

Stripa tipper jeg ligger på ca. 1.500 ft. Det slo meg aldri å måle opp stripa med GPS'en når jeg var der oppe selv (GPS'en var dagsfersk, så jeg hadde ikke satt meg så mye inn i detaljene ennå).

Som nevnt så er stripa ca. 500 meter lang, den har et ganske jevnt underlag, men er omgitt av trær... Trærne i sydøst er ganske store, mens det mot nordvest er lavere og tynnere skog...

Før eller siden så SKAL jeg opp dit med LN-YJF, og om ingen har målt stripa før da, så kommer jeg til å gjøre det...

Skrevet

Vet noen hvem som må/bør kontaktes for å få satt denne bedre i stand? Vet at Ingrid og Vidar Myhre, Sparagmitten 11, LHM har vært og sondert, men vet ikke mer. Det sto en gang en hangar der, men den ble brukket ned av snø, eller var det vind? Og da var det også parkert en eller annen Cessna (?) der ...

Skrevet

(Tro om man klarer å tre en 172 ned der......)

Får man installasjonskit for JATO til 172? ""

Spørs om det hjelper med JATO når man skal tre en 172 ned da, Kenneth. ""

...skjønt, amerikanerne har vel prøvd noe tilsvarende med en Hercules, uten særlig hell.

Skrevet
Tror ikke det er så smart å dra ned et seilfly der iallefall ""

Det så sinnsykt trangt ut ""

Det avhenger vel noe av hvilket fly det er snakk om, men jeg synes denne stripen såg veldig flott ut til å lande seilfly på, om jeg skulle utelandet ville jeg kanskje heller satset på denne stripen enn et jorde. Ikke godt å si

PS: Husker jeg såg en film hvor et seilfly landet på en tennisbane ""

Skrevet

Det er sant, dette er absolutt et godt utgangspunkt for en utelanding, men jeg tenker mest på take-off med slep osv ""

Men jeg sa landing også, jeg gjorde det, og det er absolutt mulig å lande med seilfly, men nå er jeg fersk og ville ikke tatt sjansen på en planlagt landing der ettersom det så ganske trangt ut!

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...