Tom Knudsen Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Stod i dagens VG.. Luftkampen er da i gang.. Noen som har sett noen bilder av dette vidunderet ? Flyet kan vist fly i 24 timer uten å lande i følge VG Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tord Øvrebotten Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Finner masse på Boeings 787 (tidl. 7E7) side. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Heh, vg ekke akkurat veldig oppdaterte.... 787, eller 7E7 som det het tidligere, har vært tilbudt flyselskaper siden tidlig 2004:D At det kan fly 24 timer er ikke akkurat riktig... En 772LR med ekstra tanker kan kanskje gjøre det.... 787 lanseres i følgende versjoner: 787-3: ment for kort-mellomdistanse, er en erstatter for A300, B762/B763, for mellom 220-300 passasjerer 787-8: langdistanse (ca 8000nm) for 225 pax 787-9: langdistanse (ca 7500nm) for ca 270 pax 787-8 har first flight i 2007 og levering til ANA i 2008. Sålangt har Boeing over 150 firm i ordreboka. Flyet bygges hovedsakelig i kompisitt, blir altså mye lettere, og vil bruke ca 20% mindre fuel enn tilsvarende fly i dag (767 og A330.) Boeing sine sier har masse info om flyet. Designet utvendig ble låst for ca en måned siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Ommundsen Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Flyet bygges hovedsakelig i kompisitt, blir altså mye lettere, og vil bruke ca 20% mindre fuel enn tilsvarende fly i dag (767 og A330.) Deler av flyet bygges også i materialet kevlar, det samme som de bruker i skuddsikre vester. Motoralternativene er som sagt RR Trent 1000 eller GE GENX. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Furfjord Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Skal si VG er sent ute. Dette viste vel fs.no forumet for over 2 år siden: Boeing med nytt fly Vet ikke om dette er første innlegg her om denne saken engang. Ikke mulig å søke opp etter 3 år Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Skal si VG er sent ute. Dette viste vel fs.no forumet for over 2 år siden: Boeing med nytt fly Vet ikke om dette er første innlegg her om denne saken engang. Ikke mulig å søke opp etter 3 år Boeing kom med 7E7 ikke lenge etter at Sonic Cruiser ble satt på hylla, nærmere bestemt 29 januar 2003. Press releasen kan dere se her: http://www.boeing.com/news/releases/2003/photorelease/q1/pr_030129h1.html edit: Boeing skal forøvrig mest sannsynlig ta stilling til om de skal sette igang med sin B747Adv nå i løpet av juni. Den vil ta i bruk en modifisert Genx, være forlenget med noen meter, få raked wingtips, og få en modifisert vinge, for at den skal bli mer stillegående. Økningen i lengde medfører ca 40-50 pax ekstra. Blir spennende å se:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 Flyet bygges hovedsakelig i kompisitt, blir altså mye lettere, og vil bruke ca 20% mindre fuel enn tilsvarende fly i dag (767 og A330.) Deler av flyet bygges også i materialet kevlar, det samme som de bruker i skuddsikre vester. Motoralternativene er som sagt RR Trent 1000 eller GE GENX. De fleste fly av nyere dato har deler av glassfiber, karbon, og kevlar, så det i seg selv er ikke revolusjonerende... Derimot så er det revolusjonerende at kroppen bygges opp av komposittmaterialer... Det har ikke vært gjort med en slik airliner før... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 13. juni 2005 Del Skrevet 13. juni 2005 De fleste fly av nyere dato har deler av glassfiber, karbon, og kevlar, så det i seg selv er ikke revolusjonerende... Derimot så er det revolusjonerende at kroppen bygges opp av komposittmaterialer... Det har ikke vært gjort med en slik airliner før... Ikke bare flykroppen, men også vingene vil i hovedsak være av kompositt. Her kan dere se en liten oppdatering og bilder av prosjektet: http://www.boeing.com/news/releases/2005/q2/nr_050613h.html Material breakout on 787: Composites - 50% Aluminum - 20% Titanium - 15% Steel - 10% Other - 5% Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Likte Cockpit i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Likte Cockpit i den. Flere bilder kan sees her: http://www.newairplane.com/en-US/FunStuff/Pictures.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Jøss, det var litt av et arbeidsmiljø ja. Virkelig fresch og innovativt, for ikke å snakke om strømlinjeformet og en smule futuristisk. Veldig uvant syn, men slett ikke verst!. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Kan vel egentlig ikke være så veldig innovativt når de sier at panel-layouten og virkemåten er den samme som på 777, bortsett fra større diplayer åpenbart. Virker egentlig som de bare har dekket en vanlig cockpit med avrundete plastformer. Men det ser jo fint ut da, minner litt om Star Trek egentlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Minner nesten litt om Airbus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Kan vel egentlig ikke være så veldig innovativt når de sier at panel-layouten og virkemåten er den samme som på 777, bortsett fra større diplayer åpenbart. Virker egentlig som de bare har dekket en vanlig cockpit med avrundete plastformer. Men det ser jo fint ut da, minner litt om Star Trek egentlig. Må noe gjøres helt på nytt for at det skal være bra? Dersom du ser på cockpitene i Boeing sine nye maskiner (737NG, 747, 777, og nå 787) så kan en se veldig mye likheter, med god grunn. Boeing jobber tett opp mot piloter rundt omkring i flyselskapene, og prøver best mulig å realisere deres ønsker, samt få plass til ny teknologi. De gjorde dette svært grundig på 777, og har også lagt inn en del forbedringer i 772LR/3ER, og bringer dette enda et hakk videre i 787. De har valgt denne utformingen med svært god grunn. If it ain't broken, don't fix it. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Hansen Skrevet 1. september 2005 Del Skrevet 1. september 2005 Må noe gjøres helt på nytt for at det skal være bra?Nei, slett ikke. Jeg bare kommenterte Lars B. Frostad sitt innlegg. Endelig ser det ut til at Boeing skal bevege seg mot et felles cockpitmiljø á la Airbus. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.