Gå til innhold

Status idag


Stig Sandnes

Anbefalte innlegg

Nok en tråd som har spora totalt av igjen fra det opprinnelige emnet. Bra jobba folkens!

 

Det er da vel helt naturlig å skifte samtaleemner når noe begynner å bli utdiskutert? ""

Når du sier det så hadde vi vel spart Dag for mye arbeid om vi bare hadde hatt en tråd på hele forumet? ""

Da hadde vi hatt alt på ett sted, but then again.. Hadde vel blitt tungvindt å finne tilbake til innlegg etter en stund vil jeg tro. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte naturligvis ut og fly i dag også når jeg så DEN gode ATC-dekkinga av Norge (desverre ble jo Bodø borte før jeg rakk opp dit da, men...).

Men noen spørsmål: ba om clearance fra tower men ble henvist til ground for clearance, fikk STAR og sqw. mens jeg taxa, (stressa en del med multitasking et øyeblikk da ja "") og ble bedt om å ta holding B7 (i stedet for å gå til B9 som jeg vanligvis gjør). Er det slik RL også? Hva er rekkefølgen på hvem en skal henvende seg til nå det er så overflod ( "") av ATC som det var på ENGM i dag?

 

mvh SAS164

 

Det vanligste er vel B8/A8 B2/A2, men får man A3 el B7 for eksempel pleier man som regel å takke for det, da man får en kortere takeoff distanse... Slipper å taxe heeeeeeele veien ut ""

"Scandinavian 164, Bravo Seven is availible"

"Bravo Seven, Scandinavian 164"

Men hvis du ønsker kan du jo takke nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine kilder har hvisket i øret mitt at dere bør følge med på ServInfo utover kvelden, og iallefall ta en eller flere flyturer til og fra Gardermoen!

I dette øyeblikk er tårnet blitt delt i to, en østlig og en vestlig possisjon og approach er online.

Regner med at flere possisjoner blir bemannet utover kvelden, så der det vel kun piloter de mangler! COME ON!! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi vil ha fly! vi vil ha fly! vi vil ha fly! vi vil ha fly!

""""""""

 

Serriøst, vi booka som dere sa når vi skulle fly, og det er mindre trafikk enn ellers!

Såså Stig, gå på kjøkkenet, åpne luka det står "torsdag" på å skyll ned tabletten med litt vann så går det mye bedre skal du se! Da blir det dobbelt så mange fly, iallefall i dine øyne! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra ATC-gutta..., Beklager at jeg ikke kan fly i kveld, men vi kommer sterkere tilbake.... Vi piloter må nå fremover følge opp at dere får trafikk.

Har sjekket "Bookings" på Scandinavian VACC og så at dere har lagt inn tidspunkt i dag og for søndag - BRA.

Til piloter: Legger ATC inn "booking" på VATSIM så sjekker vi dette ut her:

http://www.vaccsca.org/site/booking/atc/showbookings.php

Vi prøver å sjekke denne siden ofte og planlegger å fly da i Norge når det er ATC.

Skal vi ta en status om erfaring på dette om ca. 14 dager? - jeg legger da inn et emne her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er nesten hele europa dekka av ATC! Men Norge/Sverige har ingen ATC online (Eller jo.. ENAL_APP og ENKB_TWR da..) Hadde jo vert morsomt hvis noen av dere senior studenter (eller høyerer seff) kunne tatt å dekka f.eks. ENOS / ENSV.. Så kunne man hadde det kjekt å flydd nedover i europa å hatt ATC hele veien!

 

Bare et forslag... ""¨

 

EDIT: Der kom ENSV jo!! Takk Geir! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...