Ivar Skaugstad Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Nok en tråd som har spora totalt av igjen fra det opprinnelige emnet. Bra jobba folkens! Hvem bryr seg om statusen i dag, når denne var i går? Men godt poeng, men synes vi holder oss på et noe lunde rett spor her, har sett værre! Siter
T. Paulsen Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Hvem bryr seg om statusen i dag, når denne var i går? Men godt poeng, men synes vi holder oss på et noe lunde rett spor her, har sett værre! [image]http://d20.homelinux.net/Anim4/PDVD_004.jpg[/image] Siter
Daniel Eliassen Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Nok en tråd som har spora totalt av igjen fra det opprinnelige emnet. Bra jobba folkens! Det er da vel helt naturlig å skifte samtaleemner når noe begynner å bli utdiskutert? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 8. juni 2005 Skrevet 8. juni 2005 Nok en tråd som har spora totalt av igjen fra det opprinnelige emnet. Bra jobba folkens! Det er da vel helt naturlig å skifte samtaleemner når noe begynner å bli utdiskutert? Når du sier det så hadde vi vel spart Dag for mye arbeid om vi bare hadde hatt en tråd på hele forumet? Da hadde vi hatt alt på ett sted, but then again.. Hadde vel blitt tungvindt å finne tilbake til innlegg etter en stund vil jeg tro. Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Jeg måtte naturligvis ut og fly i dag også når jeg så DEN gode ATC-dekkinga av Norge (desverre ble jo Bodø borte før jeg rakk opp dit da, men...). Men noen spørsmål: ba om clearance fra tower men ble henvist til ground for clearance, fikk STAR og sqw. mens jeg taxa, (stressa en del med multitasking et øyeblikk da ja ) og ble bedt om å ta holding B7 (i stedet for å gå til B9 som jeg vanligvis gjør). Er det slik RL også? Hva er rekkefølgen på hvem en skal henvende seg til nå det er så overflod ( ) av ATC som det var på ENGM i dag? mvh SAS164 Det vanligste er vel B8/A8 B2/A2, men får man A3 el B7 for eksempel pleier man som regel å takke for det, da man får en kortere takeoff distanse... Slipper å taxe heeeeeeele veien ut "Scandinavian 164, Bravo Seven is availible" "Bravo Seven, Scandinavian 164" Men hvis du ønsker kan du jo takke nei. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 En av mine kilder har hvisket i øret mitt at dere bør følge med på ServInfo utover kvelden, og iallefall ta en eller flere flyturer til og fra Gardermoen! I dette øyeblikk er tårnet blitt delt i to, en østlig og en vestlig possisjon og approach er online. Regner med at flere possisjoner blir bemannet utover kvelden, så der det vel kun piloter de mangler! COME ON!! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Tower East, West, Approach og control online! Siden det er så lite trafikk for øyeblikket dekker control, altså undertegnede også ENZV, ENBR, ENVA, ENCN samt ENTO. Siter
Martin Meyer Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 [*********]...hvorfor må jeg ha eksamen i morgen??? Har så lyst å fly. Siter
Frode Sørhus Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Flyr så fort jeg kan i retning ENGM. (Starta fra Malta). Jeg håper dere ikke sovner før jeg kommer!!!!! (ankomst ca 2210 local time) SAS164 Siter
O85_ Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 [*********]...hvorfor må jeg ha eksamen i morgen??? Har så lyst å fly. Der er vi to Martin Siter
Stig Sandnes Skrevet 9. juni 2005 Forfatter Skrevet 9. juni 2005 vi vil ha fly! vi vil ha fly! vi vil ha fly! vi vil ha fly! Serriøst, vi booka som dere sa når vi skulle fly, og det er mindre trafikk enn ellers! Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 vi vil ha fly! vi vil ha fly! vi vil ha fly! vi vil ha fly! Serriøst, vi booka som dere sa når vi skulle fly, og det er mindre trafikk enn ellers! Såså Stig, gå på kjøkkenet, åpne luka det står "torsdag" på å skyll ned tabletten med litt vann så går det mye bedre skal du se! Da blir det dobbelt så mange fly, iallefall i dine øyne! Siter
Kristian B.bood Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 vi vil ha fly! vi vil ha fly! vi vil ha fly! vi vil ha fly! ] Vi vil (fortsatt) ha loff med sirup på! Siter
Odd Jacobsen Skrevet 9. juni 2005 Skrevet 9. juni 2005 Bra ATC-gutta..., Beklager at jeg ikke kan fly i kveld, men vi kommer sterkere tilbake.... Vi piloter må nå fremover følge opp at dere får trafikk. Har sjekket "Bookings" på Scandinavian VACC og så at dere har lagt inn tidspunkt i dag og for søndag - BRA. Til piloter: Legger ATC inn "booking" på VATSIM så sjekker vi dette ut her: http://www.vaccsca.org/site/booking/atc/showbookings.php Vi prøver å sjekke denne siden ofte og planlegger å fly da i Norge når det er ATC. Skal vi ta en status om erfaring på dette om ca. 14 dager? - jeg legger da inn et emne her på forumet. Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 15. juni 2005 Skrevet 15. juni 2005 Nå er nesten hele europa dekka av ATC! Men Norge/Sverige har ingen ATC online (Eller jo.. ENAL_APP og ENKB_TWR da..) Hadde jo vert morsomt hvis noen av dere senior studenter (eller høyerer seff) kunne tatt å dekka f.eks. ENOS / ENSV.. Så kunne man hadde det kjekt å flydd nedover i europa å hatt ATC hele veien! Bare et forslag... ¨ EDIT: Der kom ENSV jo!! Takk Geir! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.