Gå til innhold

SEIKO FLIGHTMASTER


Tom Knudsen

Anbefalte innlegg

Bruker dere piloter egentlig de fancy klokkene til noe nå som cockpitene er fulle av avansert utstyr?

 

Vel... Inte alla cockpits är fulla av fancy utstyr..! ""

 

Rätt smart att kunna ta några enkla hastighetsberäkningar och konverteringar på "ringen" eller bara multiplicera bränsle volym med densiteten t.ex. Men det är ju inget en lommeregner till 10.- inte klarar ""

 

Har inte en Breitling själv, men en B1 står högt på önskelistan. Det är den snyggaste klocka jag vet om! Är säkert väldigt påverkad av Breitling reklam i alla flygmagasin genom min uppväxt ""

 

Har lovat mig själv en B1 när jag blir kapten... Frågan är bara om Breitling finns kvar då? Breitling är ju bara 121 år gammalt ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har inte en Breitling själv, men en B1 står högt på önskelistan. Det är den snyggaste klocka jag vet om! Är säkert väldigt påverkad av Breitling reklam i alla flygmagasin genom min uppväxt ""

Helt enig!

 

Men inntil videre er jeg veldig fornøyd med denne:

http://www.citizenwatch.com/collections/watch.asp?modelnumber=JR3060-59F#

 

Den går på lys, laget i titanium, har "ringen", og sist men ikke minst tid og kalender i 30 byer. Har alltid ene satt på UTC da California er henholdsvis 7 og 8 timer bak. Det er for tidkrevende å drive hoderegning når man skal sjekke vær osv. ""

 

PS: den er veldig fin å bruke i småfly for å regne ut tid til destinasjon, og selvfølgelig fuelburn dit osv.

 

PPS: også heter'n Skyhawk! Til ære for verdens mest vellykkede småfly ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.... Jeg flyr alltid uten klokke.

 

Kan ikke det være litt upraktisk, eller stoler du 100% på at klokken i flyet alltid virker? Tenker på kravet om "accurate timepiece"...

 

Husker faktisk en som måtte droppe turen sin på Bardufoss, for verken han eller instruktøren hadde, og den i flyet virket ikke... ""

 

 

Hilsen T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å høre hva folk liker og bruker...

 

Denne utgaven er vel litt mer avansert.

 

http://store.littmanjewelers.com/escalat...ls5catname/4-15

 

Men's stainless steel, Seiko chronograph flight computer watch features a black dial with a navigational computations, fuel consumption calculations and flight climb calculations. The watch is 200 meters water resistant.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.... Jeg flyr alltid uten klokke.

 

Kan ikke det være litt upraktisk, eller stoler du 100% på at klokken i flyet alltid virker? Tenker på kravet om "accurate timepiece"...

 

Husker faktisk en som måtte droppe turen sin på Bardufoss, for verken han eller instruktøren hadde, og den i flyet virket ikke... ""

 

 

Hilsen T

Det er nok muligens litt andre regler i US..

Men per FAR 91 er det påbudt med en klokke i flyet som enten har sweep-second pointer eller digital readout for IFR-ops. ""

 

(Ikke dermed sagt jeg tror det er veldig vanlig å sjekke om den lille klokka på panelet går på minuttet presist)

 

Nei takke seg til flyverklokke på håndleddet. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å høre hva folk liker og bruker...

 

Denne utgaven er vel litt mer avansert.

 

http://store.littmanjewelers.com/escalat...ls5catname/4-15

 

Men's stainless steel, Seiko chronograph flight computer watch features a black dial with a navigational computations, fuel consumption calculations and flight climb calculations. The watch is 200 meters water resistant.

Jeg vet ikke om den er så mye mer avansert, men med fare for å høre partisk ut må jeg absolutt anbefale:

1. tidssoneinnstilling (UTC etc)

2. ecodrive, klokka går år etter år uten batteri.

 

Folk som er "into" jagere bør ta en titt på denne livery'n:

Citizen Blue Angels

 

""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men inntil videre er jeg veldig fornøyd med denne:

http://www.citizenwatch.com/collections/watch.asp?modelnumber=JR3060-59F#

 

Den går på lys, laget i titanium, har "ringen", og sist men ikke minst tid og kalender i 30 byer. Har alltid ene satt på UTC da California er henholdsvis 7 og 8 timer bak. Det er for tidkrevende å drive hoderegning når man skal sjekke vær osv.

Flott ur - Jeg har faktisk samme, men av en eller annen grunn båtutgaven ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke det være litt upraktisk, eller stoler du 100% på at klokken i flyet alltid virker? Tenker på kravet om "accurate timepiece"...

 

Husker faktisk en som måtte droppe turen sin på Bardufoss, for verken han eller instruktøren hadde, og den i flyet virket ikke...

 

 

Jeg har en i bagen, som jeg kan feste på yoken om det trengs ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mer sans for http://www.breitling.com/en/models/professional/aerospace/

Litt tynnere og mindre klumpete.

 

Ja, den är fin! Och den finns i Titan, det gör dessvärre inte B1... ""

 

Har en Certina DS Pro som visst nog har samma urverk som Aerospace. Den är snäppet snyggare än Breitlings Aerospace med nya urtavlan, tycker jag. Aerospace med gamla urtavlan slår den inte..! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...