Gå til innhold

Forvirret og overveldet


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har i løpet av de siste månedene på ny blitt bitt av FS-basillen, og har til og med brukt flere hundrelapper på fly og add-ons.

 

Likevel blir jeg fryktelig forvirret over alle begrep, forkortelser, software og freeware som ligger der ute, og etter et par timers nitid lesing på dette forumet sitter jeg faktisk igjen med flere spørsmål enn svar.

 

Jeg har selvsagt Norway Scenic (?) og Norway Airports, samt Active Camera 2.0 og en drøss med add-on fly.

 

Likevel er jeg på jakt etter en side som kan gi meg en grei innføring i hva som trengs av add-ons (bedre skyer, bedre vann, evt. patcher fra Microsoft, geniale fly, AI-fly, VATSIM).

 

Finnes det noen slik side, eller må jeg belage meg på flere timer med søking som kanskje resulterer i uheldige kjøp og uheldige nedlastninger?

 

Uansett vil jeg sette stor pris på en liten guide inn i denne utrolige verden av flightsim-relaterte nettsteder. For meg er det noen år siden jeg f.eks. fløy online sist, og jeg føler at jeg har mye å laste ned og sette meg inn i før jeg belager meg ut på en flytur i "virkeligheten" igjen.

 

Dessuten kan det kanskje være en god idé å lage en slik side her på FS.no, jeg ser at mange av linkene på denne siden er utdaterte, døde eller av den typen som er sendt inn fra enkeltpersoner. FS.no kan kanskje bli en portal også for jyplinger hva FS angår, med god oversikt over alt av tilbehør og gode tips og råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er igrunnen såre enkelt....Hvis du vil ha det automatisk....uten tweaks og leting etter filer all ower så trenger Lagos terramesh 15 og 16,Fra Flight1 kjøper du Flight environment,Lennarts texturer finner du her på fs.no.

Når det gjelder fly så har du jo allerede ATR'en fra Flight1.

Hvis jeg skal gi deg noen råd.....det du må bestemme deg for er hva slags fly du faktisk er mest interessert i å fly.

Så er det vanskelig å gå i baret hvis du kjøper fra Flight1,Dreamfleet,PMDG,FSD,Carenado,RAS,LevelD(767)

 

Så hvis det er noe du lurer på når det gjelder fly,så bare ta kontakt på mail.

 

Vatsim: Last ned sb3 og du er i gang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar!

 

Hva med AI-fly? Jeg har hørt at det finnes pakker som installerer ekte og synlige flyruter rundt omkring i verden. Hvor finner jeg dette?

 

Jeg tenkte at ved å lage en felles portal med pinlig enkel informasjon kan vi unngå å måtte svare på de samme spørsmålene hele tiden her inne til nyfrelste FS-ere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten kan det kanskje være en god idé å lage en slik side her på FS.no,

 

Det hadde forsåvidt ikke vært noen dårlig ide det!

 

Men det blir veldig fort sprikende interesser her. Noen liker mora og noen dattera for å si det sånn.

Noen liker VFR flyging, da er scenery viktig. Andre liker å flakse avgårde i 35 000ft. Da er flymodellen viktigere enn sceneriet.

Men en "Must Have" ville jo ikke være så dumt.

 

Her en liste over de tingene jeg automatisk gjør når FS skal inn.

 

1. FS no-cd .exe (Free)

2. FS 9.1 patch (Free)

3. Lago Terramesh 15 og 16 (Pay)

4. Lennarts Texturer (Free)

6. Norway Airports (Free)

7. Norske Broer (Free)

8. Norway Roads (Free)

9. Troms og Finnmark Mesh (Free)

10. Norway Scenic (Free)

11. FSUIPC (Free/Pay)

12. ActiveSky weather gen. (Pay)

13. PMDG 737 (Pay)

14. MyTraffic (Pay)

+ en haug med payware airports.

 

Disse er standard hos meg. Men åpenbart finnes det mer å hente. Skal du fly i utlandet? Skal du fly på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en ryddig og god oversikt, Morten!

Jeg har bare et ørlite skår i gleden (les: advarsel) for dem som evt. skal kjøpe Lago's Skandinavia-mesh: Det er ikke sikkert du får det du betaler for. Jeg kjøpte mesh nr. 15 og 16 for to måneder siden, men jeg har aldri fått noe serienummer (som er nødvendig for installasjon). Jeg har purret fire ganger uten å få svar, og i tillegg lagt inn eget spørsmål om saken i FAQ-delen på Lago-siden. Det erheller ikke besvart.

Det er mulig jeg har vært ekstra uheldig, men det er i alle fall greit å være oppmerksom på dette (selv om det ikke dreier seg om så mye penger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å få moralsk støtte! Heldigvis har noen forbarmet seg over meg, så nå skal det dæ.... døtte meg bli flyging her!Jeg tror det er noe som har skjedd med Lago i de siste månedene, for tidligere har alt gått som smurt. De har kanskje vært gjennom en "rasjonaliseringsprosess"? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...