Gå til innhold

Vatsim i kveld!


Christian Sager

Anbefalte innlegg

Og når jeg sitter Gardermoen app. og ikke ENOS er på så dekker jeg deler av ENOS også. ""

 

Dette er kanskje ingen glup løsning ettersom du ikke er S3 enda!

 

Rune

Det er jo en grunn til at vi har forskjellige ratinger og forskjellige typer annsvarsnivå, og det hadde blitt helt texas om alle skulle "ta litt av control".

Men dette kommer jo selvfølgelig fram av erfaring og dyktighet, og hvorfor du ikke er senior student vet jeg ikke Tom, men jeg ser helst at du blir det snart? ""

For meg er det iallefall helt greit at om man har kunnskapsnivået, og at trafikken ikke er av betydelig grad at man gir ATC service til Gardermoen og evt. nærtliggende flyplasser, så lenge man ikke framstår som kontroll.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er vanskeligere å sitte APP en å sitte som ENOS når APP er online. ENOS er så stor og man får max 5 fly inn i zonen. Hva er problemet da med at APP "tøyer" grensene litt når ENOS ikke er online? Kommer jeg som pilot synes jeg det er helt greit at APP vil ha oversikt tidelig enn å drive å styre og svinge værre når jeg først kommer inn i zonen hans/hennes når ting kunne vært forberett litt bedre på et tideligere stadie. Jeg mener ikke at ENGM APP skal kontrolere et fly fra ENZV til ENGM, men når flyet er 20 - 30NM utenfor grensen til APP er helt greit for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette kommer jo selvfølgelig fram av erfaring og dyktighet, og hvorfor du ikke er senior student vet jeg ikke Tom, men jeg ser helst at du blir det snart?

 

Dette er kanskje ingen glup løsning ettersom du ikke er S3 enda!

 

Har utsjekken idag faktisk. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...