Christian Sager Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Vil bare ønske alle velkommen innom Gardermoen i kveld. Oslo control er online nå, og Gardermoen Approach kommer om kort tid! Ta en flight da;) Eller kanskje logg opp som ATC hvis du kan det? Siter
Kevin Pettersen Skrevet 15. mai 2005 Skrevet 15. mai 2005 Jada, alltid er det Gardermoen. Hva med å være ATC andre plasser? Hadde satt stor pris på Bodø control en gang i blant til en forandring. Siter
Christian Sager Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Skrevet 15. mai 2005 Da var både Gardermoen Approach og Farris Approach oppe Siter
Stig Sandnes Skrevet 16. mai 2005 Skrevet 16. mai 2005 Kevin, bruker jo sitte ATC, men har ikke vært så mye i denne mai-månden Siter
Kevin Pettersen Skrevet 16. mai 2005 Skrevet 16. mai 2005 Kevin, bruker jo sitte ATC, men har ikke vært så mye i denne mai-månden Ja det er merkelige greier det der! Helt uforståelig! Siter
Stig Sandnes Skrevet 16. mai 2005 Skrevet 16. mai 2005 Kevin, bruker jo sitte ATC, men har ikke vært så mye i denne mai-månden Ja det er merkelige greier det der! Helt uforståelig! Regnet helt totalt med at jeg ikke fikk medhold i den undskyldningen Siter
Kevin Pettersen Skrevet 16. mai 2005 Skrevet 16. mai 2005 Joda Stig, du er unnskyldt! ATC fyll er dårlige greier. Siter
Fredrik Hoel Skrevet 16. mai 2005 Skrevet 16. mai 2005 Nå dekker jo som regel ENOS mer enn gardermoen da..? Siter
O85_ Skrevet 17. mai 2005 Skrevet 17. mai 2005 Nå dekker jo som regel ENOS mer enn gardermoen da..? Ja, hele Oslo AOR, noen velger å kontrollere Stavanger og Tr.heim og. Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 17. mai 2005 Skrevet 17. mai 2005 Men, når ENOS er offline og ENSV online, ingen problemer å kontakte ENSV når jeg er i Oslo AOR? Grunnet det nye systemet. Siter
Geir G Skrevet 17. mai 2005 Skrevet 17. mai 2005 Når jeg sitter som ENSV dekker jeg de delene av ENSV/ENOS/(ENTR) som ikke allerede er dekket GG Siter
T. Paulsen Skrevet 17. mai 2005 Skrevet 17. mai 2005 Og når jeg sitter Gardermoen app. og ikke ENOS er på så dekker jeg deler av ENOS også. Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 17. mai 2005 Skrevet 17. mai 2005 Ja, fikk vel ATC support helt ut til grensen i går kveld. 1488 Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 17. mai 2005 Skrevet 17. mai 2005 Håper det blir ATC ikveld! for da skal jeg fly, hvis promillen har lagt seg på et mer behagelig nivå ehm.. hva er behagelig? Siter
Joachim Skjønberg Skrevet 17. mai 2005 Skrevet 17. mai 2005 Du kan se noen instrumenter, husker ikke hva de sier, er veldig glad, men kan ikke si hvorfor. Du hører en hyggelig stemme som snakker, skjønner ingen ting. Men når Prinsesse Ragnhild på nyhetene ser vakker ut, DA er sengen neste stopp! Siter
Rune Trøftmoen Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Og når jeg sitter Gardermoen app. og ikke ENOS er på så dekker jeg deler av ENOS også. Dette er kanskje ingen glup løsning ettersom du ikke er S3 enda! Rune Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Og når jeg sitter Gardermoen app. og ikke ENOS er på så dekker jeg deler av ENOS også. Dette er kanskje ingen glup løsning ettersom du ikke er S3 enda! Rune Det er jo en grunn til at vi har forskjellige ratinger og forskjellige typer annsvarsnivå, og det hadde blitt helt texas om alle skulle "ta litt av control". Men dette kommer jo selvfølgelig fram av erfaring og dyktighet, og hvorfor du ikke er senior student vet jeg ikke Tom, men jeg ser helst at du blir det snart? For meg er det iallefall helt greit at om man har kunnskapsnivået, og at trafikken ikke er av betydelig grad at man gir ATC service til Gardermoen og evt. nærtliggende flyplasser, så lenge man ikke framstår som kontroll.. Siter
Sondre Aabø Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Jeg synes det er vanskeligere å sitte APP en å sitte som ENOS når APP er online. ENOS er så stor og man får max 5 fly inn i zonen. Hva er problemet da med at APP "tøyer" grensene litt når ENOS ikke er online? Kommer jeg som pilot synes jeg det er helt greit at APP vil ha oversikt tidelig enn å drive å styre og svinge værre når jeg først kommer inn i zonen hans/hennes når ting kunne vært forberett litt bedre på et tideligere stadie. Jeg mener ikke at ENGM APP skal kontrolere et fly fra ENZV til ENGM, men når flyet er 20 - 30NM utenfor grensen til APP er helt greit for min del. Siter
T. Paulsen Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Men dette kommer jo selvfølgelig fram av erfaring og dyktighet, og hvorfor du ikke er senior student vet jeg ikke Tom, men jeg ser helst at du blir det snart? Dette er kanskje ingen glup løsning ettersom du ikke er S3 enda! Har utsjekken idag faktisk. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 19. mai 2005 Skrevet 19. mai 2005 Men dette kommer jo selvfølgelig fram av erfaring og dyktighet, og hvorfor du ikke er senior student vet jeg ikke Tom, men jeg ser helst at du blir det snart? Dette er kanskje ingen glup løsning ettersom du ikke er S3 enda! Har utsjekken idag faktisk. Ønsker deg lykke til! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.