Gå til innhold

Hvilket fly?


Jonas Mindt-Soot

Anbefalte innlegg

Hei! Dette spørsmålet er sikkert vanskelig og svare på, men jeg fyrer løs.

i 1994 dro jeg til Mallorca med ett fly som jeg mener å huske hadde 10 eller 11 seter i bredden... altså tre ster ved vinduene og 4 eller 5 i midten. Under cocpiten var det bilde av "Bamse verdens sterkeste bjørn"(han fra tegneserien) og flyet het Bamse.

Er det noen som vet hvilken fly type dette var?

Ps. Tror at vi hadde bestillt tur fra Ving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det nok gode game Premiair du reiste med (som i dag heter MyTravel Airways), flyet du fløy med var en DC10'er.

 

Nærmere bestemt en DC10-10, har selv fløyet med Premiair sin DC10'er. Personlig er jeg glad for at jeg "slipper" å jobbe på denne, i forhold til A330. ""

 

Du kan se flere bilder av flyet her, i både Premiair/Scanair-farger:

 

http://www1.airpics.com/search/search.ph...p;st=1&ar=2

 

Anbefaler deg også å gå inn på http://www.airliners.net/search/? og

skrive inn "bamse" (uten hermetegn) i rubrikken under

"keywords" så kommer også flere fine bilder fram av "Bamse"

(Brakar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende jeg er på bærtur nå, men det var nok en 767. Vet den har setekonfigurasjon du snakker om.

 

10 eller 11 i bredden på en 767, det blir trangt "" slike antall seter i bredden er vel mer sannsynlig for en 747, men vil tippe at det er en Dc-10 med cattleclass, kanskje en av Premiair sine. Har selv aldri fløyet med dem, så kan ikke bekrefte det da...

 

Edit: Ah, they beat me to it:( Pokkers msn-forstyrrelser!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahhh, man blir jo nesten i "mimre-humør" når man ser de gode gamle bildene fra Premiair og Scanair. DC10'ern var

en trofast arbeidshest den, selv om det ofte ble "tekniske forsinkelser" er det et pent fly. Husker "Bamse"-flyet på

gamle Gardermoen (når Gardermoen kun var charterflyplass),

Scanair-flyet med "Sun Jet" merkingene på motoren bak;

det var tider det.... sukk... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...