Jonas Mindt-Soot Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hei! Dette spørsmålet er sikkert vanskelig og svare på, men jeg fyrer løs. i 1994 dro jeg til Mallorca med ett fly som jeg mener å huske hadde 10 eller 11 seter i bredden... altså tre ster ved vinduene og 4 eller 5 i midten. Under cocpiten var det bilde av "Bamse verdens sterkeste bjørn"(han fra tegneserien) og flyet het Bamse. Er det noen som vet hvilken fly type dette var? Ps. Tror at vi hadde bestillt tur fra Ving. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kent-Ruben Johansen Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Kan hende jeg er på bærtur nå, men det var nok en 767. Vet den har setekonfigurasjon du snakker om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Da var det nok gode game Premiair du reiste med (som i dag heter MyTravel Airways), flyet du fløy med var en DC10'er. Nærmere bestemt en DC10-10, har selv fløyet med Premiair sin DC10'er. Personlig er jeg glad for at jeg "slipper" å jobbe på denne, i forhold til A330. Du kan se flere bilder av flyet her, i både Premiair/Scanair-farger: http://www1.airpics.com/search/search.ph...p;st=1&ar=2 Anbefaler deg også å gå inn på http://www.airliners.net/search/? og skrive inn "bamse" (uten hermetegn) i rubrikken under "keywords" så kommer også flere fine bilder fram av "Bamse" (Brakar). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Mindt-Soot Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Tusen takk for raskt svar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael A B Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Kan hende jeg er på bærtur nå, men det var nok en 767. Vet den har setekonfigurasjon du snakker om. 10 eller 11 i bredden på en 767, det blir trangt slike antall seter i bredden er vel mer sannsynlig for en 747, men vil tippe at det er en Dc-10 med cattleclass, kanskje en av Premiair sine. Har selv aldri fløyet med dem, så kan ikke bekrefte det da... Edit: Ah, they beat me to it:( Pokkers msn-forstyrrelser! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Svensen Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hey Er nok DC-10-10 ja .. Og Premiair/Scanair... De hadde (alle sammen) 3-4-3 i sete config Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Ahhh, man blir jo nesten i "mimre-humør" når man ser de gode gamle bildene fra Premiair og Scanair. DC10'ern var en trofast arbeidshest den, selv om det ofte ble "tekniske forsinkelser" er det et pent fly. Husker "Bamse"-flyet på gamle Gardermoen (når Gardermoen kun var charterflyplass), Scanair-flyet med "Sun Jet" merkingene på motoren bak; det var tider det.... sukk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonas Mindt-Soot Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 Ja det var ett flott fly... når vi først er inne på tri-jets... brukes tri-jets fremdeles? feks. md-11 og dc-10? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aleksander rødland Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Kan hende jeg er på bærtur nå, men det var nok en 767. Vet den har setekonfigurasjon du snakker om. en 767 har 2-3-2 seter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten W Melhuus Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Her er historien til "Bamse" For øyeblikket I Sør-Afrika.... [image]http://www.xplanefreeware.net/~morten/jpgs8/bamse.jpg[/image] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Petter Aspelund Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Kan hende jeg er på bærtur nå, men det var nok en 767. Vet den har setekonfigurasjon du snakker om. en 767 har 2-3-2 seter. Air Lauda hadde 3-4-3 da jeg floey med dem i hoest til Thailand. Ogsaa Braathens hadde 3-4-3 da de hadde 767 paa slutten av 80-tallet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hvilket interessant program/nettjeneste har du brukt der Morten? - så veldig bra ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Næss Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Hvilket interessant program/nettjeneste har du brukt der Morten? - så veldig bra ut. http://www.airfleets.net/home/index.php ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 15. mars 2005 Del Skrevet 15. mars 2005 Takk for den Pål!. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Aadland Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Eg har flydd med Spanair til Gran Canaria for over 7 år sida.Då var det 3 seter ved vinduene og 4/5 i midten.Kan det ha vore ein 767 eller 757?Eller ein Airbus.Det var frå Bergen og det var Spanair Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim Skjønberg Skrevet 16. mars 2005 Del Skrevet 16. mars 2005 Spanair? da var det vel 767 ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.