Truls Petter Elven Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Noen som vet hva den hvite boksen som er under lyset på forhjulet er til www.airliners.net Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 hmmm...ikke godt å si... Har jobbet på understellsverkstedet til SAS Technical Division, men der jobba jeg bare med MD-80 understell...(plokka de heeelt fra hverandre, gikk igjennom skrue for skrue, og byggde de opp igjen... ) men MD-80 har ikke den hvite klumpen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars B. Frostad Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hmm.. mystisk.. Ihvertfall ser det nesten ut som om det er noe "sensitivt" ut inni der, noe slags følere/målere muligens - siden den var såpass glatt og skrå. Men dette er jo selvsagt kun spekulasjoner fra min side. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Hydraulikkmåler til fjæringen i neshjulsleggen kanskje? Aner ikke jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Haukland Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Terroristene har vært på fære ser jeg Hilsen Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tarjei Lundarvollen Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Tjaaa, med stor fare for å ta feil, så svarer jeg antenne til GS, mener vel å ha hørt at på endel større maskiner sitter denne på understellet, men det virker på meg som en litt teit plassering siden dem antagelig må ha hjula nede for å motta noe på den, og du trenger gjerne en GS indikasjon før den tid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Har stått med nesa oppi det området flere ganger, men kan ikke huske akkurat hva som var der... Er noen år siden vi hadde 757 på Torp nå... ...men av ting jeg husker, så sitter "Nosewheel steering bypass-valve" der, samt også en del rør, slanger, og kabler, i forbindelse med den hydrauliske styringen av nesehjulet. Boksen sitter jo som man ser oppå de hydrauliske sylindrene til nesehjulsstyringen... Spørs om det ikke bare en kåpe for å beskytte overnevnte duppeditter og dingsebomser.. 737'ene har en tilsvarende... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Moe Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 På 737 er dette et deksel som står over follow up mekanismen til nesehjulsstyringen for å beskytte mot dritt å møkk på kabler og trinser. Rekner med at dekslet har samme funskjon på 757. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Har ingen peiling, men har hørt at noen fly har videokamera på nesehjulet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Noen flere eksempler: Boeing 767-400 Boeing 767-300 Tydelig eksempel Boeing 777 Et siste eksempel Et aller aller siste Som dere ser så er det tydeligvis ikke noe uvanlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin Schjetne Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 hmmm...legger merke til at det bare er boeing som har disse dekslene på nesehjulet...rart Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth G. Sørensen Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Er det? Er vel ikke mer rart enn at f.eks noen bilmerker har løsninger som andre ikke har... Alle har sin måte å gjøre ting på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Men så er det hvorfor Boeing har valgt denne måten vi er nysgjerrige på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Moe Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Ser at boeing har styresylindrene langt ned på neseleggen, mens for eksempel MD-80 og -90 har de øverst på leggen og dermed er kabler og diverse godt skjermet oppe hjulbrønnen.Men hvorfor de har valgt å gjøre det slik (plassere follow up der nede slik at de må ha et deksel der) blir vel bare vill gjetting for min del. Ha en fortsatt fortreffelig aften.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Johansen Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 På 737 er dette et deksel som står over follow up mekanismen til nesehjulsstyringen for å beskytte mot dritt å møkk på kabler og trinser. Rekner med at dekslet har samme funskjon på 757. Har ikke kunnskap om dette, men fant en illustrasjon som underbygger ovenstående utsagn. Illustrasjon i pdf, 156 kb Fant link til denne fra den utmerkede The Boeing 737 Technical site Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars K. Rønes Skrevet 16. februar 2005 Del Skrevet 16. februar 2005 Ser at boeing har styresylindrene langt ned på neseleggen, mens for eksempel MD-80 og -90 har de øverst på leggen og dermed er kabler og diverse godt skjermet oppe hjulbrønnen.Men hvorfor de har valgt å gjøre det slik (plassere follow up der nede slik at de må ha et deksel der) blir vel bare vill gjetting for min del. Ha en fortsatt fortreffelig aften.... Det var vel en hos Boeing som fant ut at det var lurt å plassere follow up der og putte et hvitt deksel på der.. Lars Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.