Gå til innhold

>Sitte i cockpit?


Kristoffer Birkaas

Anbefalte innlegg

Hei...

Vet at dette er diskutert utallige ganger før..

Men er aldri blitt helt klok på hva jeg skal gjøre, fordi det er komt frem så mye..

 

Jeg skal til Thailand om et års tid, og har da planer om å prøve på å få sitte i cockpiten... Er det lurt å starte allerede nå med å spørre osv. eller bør jeg vente til helt opp mot avreise?

 

Hilsen Kristoffer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare dårlig erfaring med det, funker ikke så mye for meg, akkurat det... det er akkurat som om flyvertinnene liker å utøve den lille makten de har ved å nekte å spørre kapteinen om det er mulig å få komme fram i cockpit... Men det kan hende det bare skjer med Widerøe, ikke vet jeg, men jeg har gitt opp med det nå... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fortsatt skipper'n som bestemmer dette, eller er det lagt ned generelt forbud etter 911?

 

Det varierer. Hos de fleste selskap (bla. SAS) er det fartøysjefen som bestemmer, med mindre du flyr i engelsk eller amerikansk luftrom. Der er det totalforbud mot besøk i cockpit. Andre selskap, f.eks KLM, har totalforbud hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... det er akkurat som om flyvertinnene liker å utøve den lille makten de har ved å nekte å spørre kapteinen om det er mulig å få komme fram i cockpit...

 

Vel, nå må du huske på - at det faktisk er sikkerhetsbestemmelsene som tilsier dette. I flyselskapet

jeg jobber (Novair) står det ettertrykkelig at PAX ikke

har tilgang til flightdeck. Så dersom dette er beskjeden du får, gjør denne personen ikke annet enn det den har blitt opplært til. Så er det jo selvsagt uansett kapteinen som bestemmer, og personlig synes jeg det er greit (hvis tid og situasjon tillater det) at jeg spør kapteinen - dersom jeg får forespørsel fra passasjer om dette. Man må huske pga. 9/11 har det blitt mye strengere, og at dette selvfølgelig fører til at det har blitt mye vanskeligere for vanlige folk og besøke flightdeck. Det er trist, men sånn er nå en gang situasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...