Gå til innhold

Arbeidsuke?


FM

Anbefalte innlegg

Hei! Er det noen som har gode forslag til arbeidsuke på en av flyplassene på Østlandet? Hadde vært morsomt å få være på en flyplass under arbeidsuken...

 

Jeg vet at man har pleid å ha elever på arbeidsuke på Torp tidligere, og ofte da i samarbeid med flere firmaer og avdelinger, så man får vært med stuere, teknikere, bakkeutstyrsmekanikere, brannvakta, osv. iløpet av uka...

 

Arbeidsuke er igrunn en fin ting. Får man plass et sted man synes virker interessant, så kan det faktisk være avgjørende senere i livet...

 

Var selv på Torp tidlig på 90-tallet, og nå har jeg hatt fast jobb der siden -99... Opplevelsen den gang var helt klart avgjørende da jeg valgte å sende inn en søknad om jobb... ...og det angrer jeg jaggu ikke på... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftforsvaret (etter det de fortalte meg i fjor) er at de ikke tar inn elver mer... jeg var da ganske heldig og fikk lov og det var grise kult... var sammen med 717 på rtgge i en uke og kan anbefale det på det sterkeste... egentlig var det meningen at jeg skulle være hos 720, men pga. at de skulle til kosovo så ble det 717...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanlig å ha arbeidsuke i 9. klasse tror jeg... Det skal vi.

 

Vi har hatt i åttende, niende og skal ha snart nå i tiende.

Det heter ikke arbeidsuke, men det heter for; "Elevenes valg" Det er så og så mange dager/timer man får ha elevenes valg og da kan man gjøre akkurt hva man vil, eller komme med forslag å få godkjent fra lærerne..

 

Bare se ifjord, da var det en 10-15 stykker i klassen som gikk over finnmarksvidda.

Mens mesteparten hadde Yrkespraksis, eller Arbeidsuke omdu vil.

 

Man kan jo selvfølgelig spørre om man kan f.eks ha et stort dataprosjekt å vise det fram for hele klassen.

Jeg brukte en dag på å forberede en flytur for hele klassen.

Tok daten yoken og pedalene med inn på auditoriet på skolen å fløy på storskjerm/projector.

Også brukte jeg 5 dager i Lufttransport hangaren, fløy reparerte, vasket +++ ""

Nei, ikke Arbeidsuke men elevenes valg, mye mere muligheter der ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vanlig å ha arbeidsuke i 9. klasse tror jeg... Det skal vi.

 

Nei, ikke Arbeidsuke men elevenes valg, mye mere muligheter der ""

 

Hmm... Hos oss heter det "Arbeidsuke/PRYO (PRaktisk Yrkes Orientering)" og vi har det kun i 9. klasse.

 

Uansett takk for alle svarene! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...