Gå til innhold

Heavy flight til Phuket Lørdag 8 jan


Espen Furfjord

Anbefalte innlegg

Heisann allesammen.

 

Førstkommende lørdag vil det stå minst 2 stk C-5 Galaxy på Gardermoen (ENGM).

De kommer til å fly direkte ned til Phuket (VTSP)

Ca kl 16.00 lokal tid skal vi prøve å komme oss avgårde. Gjerne litt før.

 

Problemet er at vi ikke klarer å få med oss alle kjøretøy og hjelpeutstyr som står både på Cargo-terminalen og i Forsvarets hangar.

Derfor håper vi så mange som kan vil komme å hjelpe til med å fly utstyret nedover sammen med oss.

 

Det blir en lang tur, å vi regner ikke med å være fremme så mye før kl 02.30 norsk tid (med forbehold om vær å føre).

Det blir direkte tur, så du må ha et fly som takler 5050 nm ++ reserve.

 

For å gjøre det enklet for alle velger vi en rute som flightplanner i fs kan spore opp. ENGM - VTSP "High-altitude airways".

Det er også bortimot den mest fornuftige/korteste rute. Den blir å gå over deler av Russland å komme ned over Afganistan og India.

 

 

ENGM - SUTOK - MEGEN - DEMOR - NARIT - ELTOK - LINSA - TEB - BABAP - TOMBU - ANAMA - LATKA - NOTAR - PE - GRADI - SOPKA - TU - FK - FV - FE - QL - OLOLA - HB - NABLA - UWPP - OG - PEGAS - BATIR - ABARO - ARISA - URL - GERLI - KURUL - DIKAM - ABDUN - MILSO - ODIVA - TAHIR - TMD - NIMBA - HK - UBENA - DY - BASUN - TRZ - AMDAR - KB - TMA07 - JL - KOTAL - MATAR - PS - BALKA - CADIZ - SARPO - LA - ASARI - ELKUX - DPN - GURTI - AG - KKJ - BINIG - JH - BBS - IGIMI - ATAMA - OROMA - KAGAT - BEBOG - TAVUN - PUT - VTSP.

 

I flightplan på SBox kan man fylle ut:

ENGM - UP607 - PE - R58 - FK - G3 - GERLI - KURUL - DOKAM - B824 - TAHIR - TMD - NIMBA - A66A - KB - TMA07 - A453 - KOTAL - BALKA - J161 - ASARI - ELKUX - DPN - GURTI - KKJ - JH - BBS - UM501 - PUT -DCT-> VTSP

 

Du kan jo selfølgelig velge din egen rute.

 

Da håper vi så mange som mulig vil komme med sine heavy cargo jets på lørdag, å laste opp det utstyret vi klarer å få med.

Deretter en dundrende lang flight til Asia ""

 

 

Velkommen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Hei,

 

Sceneries for Phuket Intl finner dere på AVSIM Online:

 

FS2002:

- phukt_30.zip

- rafcad-vtsp.zip

 

FS2004:

- phukt_75.zip

 

Det er mulig at jeg tar av fra ENGM lørdag kl. 1100z med B747-400 og flyr direkte til VTSP, ETE ca. 10:45. Dette blir første leg'en i en planlagt tur verden rundt.

 

Rute:

ENGM - VTSP (Phuket) - YSSY (Sydney) - NZAA (Auckland) - NFFN (Nadi, Fiji) - KLAX (Los Angeles) - ENGM

 

Fly/Sim: PSS Boeing 747-400/FS2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann folkens.

Takker for scenery tipsene Jan. Hvis du drar tidligere på dagen prates vi sikkert på radioen etterhvert som vi skrur på bryterne.

 

Håper fortsatt at vi blir flere på turen. Selv om den er i lengste laget, gjør det bare bedre å nå destinationen. Ikke minst sammen med andre som er like "gal" som deg til å legger ut på slikt ""

Det blir jo litt spesiellt å fly en gjeng nedover samlet med noen av verdens største fly. Om du fly An-124, An225, C-5, 747, 777, 767, DC-10/MD11 VC-10, A3XX eller det du er captein over.

 

Steinar, du er som alltid velkommen i cockpiten her. Å det blir intet klapp-sæte. Her blir det frem i stolen å i arbeid "" Men har fått restriksjoner om å gå på natt-modus (stille cockpit) etter 23.00 da flyvertinna må tidlig i seng...

 

 

C-5 til fs2002/fs2004 finner du her (må registrere deg)

 

Ellers finnes filen mange plasser. flightsim.com, avsim...etc Så lenge den heter rladsc-5.zip virker den i fs2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja får vel hive meg i en AN225

 

Ja... hvorfor ikke "" Velkommen skal du være. Takler du flyet er det bare å hive seg rundt.

 

Foreslår at alle planlegger litt i forkant med hensyn til flightplan , destinasjon , fuelberegning (opplasting av fly)etc. Så slipper vi at noen av oss forliser p.g.a fuel-mangel. Vi bør nok kommer oss avgårdet før kl 16.00 ..i allefall ikke så mye senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på om jeg har prøvd 225'en Per Kristian.

Du vet selv hva du takler best. Var jeg deg ville jeg valgt et fly jeg kjenner, på godt å vondt.

 

Er vi heldige med vinden kan vi være fremme 01.30 . På en så lang flight kan vi regne med litt av hvert av vær, begge retninger.

Jeg tror 02.30 vil være realistisk, med forbehold at vi kommer oss i lufta rundt 1600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe eller noen her kan fly KC135 så får jeg satt på noe greier sånn at jeg kan fylle i lufta... neida jeg flyr AN124... står klar på ENGM nå... EHHH Kom på en ting... sliter litt med FSUIPC og SB... Har lagt inn den nyeste som ligegr ute her og lagt inn den keyen for SB i FSUIPC.. Men ATC ser meg 20grader sør for det jeg egentlig er ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke regne med noe tanker. Vi som flyr C-5 kunne strengt tatt gjennomført noe slikt om nødvendig.

Men din ombygging regner jeg ikke med kan være klar på 13-14 timer. Eller være realistisk.

Med mindre du får Roald Hansen som copilot vil jeg foreslå du velger et annet fly som egner seg bedre. Både for kapasitet og rekkevidde.

Vi skal gjøre dette så realistisk som mulig.

Men du om den saken. Hvis du vil fly 73700 anbefaler jeg deg fortsatt til en fuel-stopp på bakken.

Ruten vi velger er ikke den tryggeste, så en nødlanding bør helst ungåes de siste 4-5 timer.

Litt av poenget slik vi ser det er å laste opp flyet så mye som det lar seg gjøre for fortsatt å rekke frem.

 

Det er da ingen vits å fly tomt fly nedover, med mindre din mission er å fly sårede ut fra området.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...