Espen Furfjord Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Heisann allesammen. Førstkommende lørdag vil det stå minst 2 stk C-5 Galaxy på Gardermoen (ENGM). De kommer til å fly direkte ned til Phuket (VTSP) Ca kl 16.00 lokal tid skal vi prøve å komme oss avgårde. Gjerne litt før. Problemet er at vi ikke klarer å få med oss alle kjøretøy og hjelpeutstyr som står både på Cargo-terminalen og i Forsvarets hangar. Derfor håper vi så mange som kan vil komme å hjelpe til med å fly utstyret nedover sammen med oss. Det blir en lang tur, å vi regner ikke med å være fremme så mye før kl 02.30 norsk tid (med forbehold om vær å føre). Det blir direkte tur, så du må ha et fly som takler 5050 nm ++ reserve. For å gjøre det enklet for alle velger vi en rute som flightplanner i fs kan spore opp. ENGM - VTSP "High-altitude airways". Det er også bortimot den mest fornuftige/korteste rute. Den blir å gå over deler av Russland å komme ned over Afganistan og India. ENGM - SUTOK - MEGEN - DEMOR - NARIT - ELTOK - LINSA - TEB - BABAP - TOMBU - ANAMA - LATKA - NOTAR - PE - GRADI - SOPKA - TU - FK - FV - FE - QL - OLOLA - HB - NABLA - UWPP - OG - PEGAS - BATIR - ABARO - ARISA - URL - GERLI - KURUL - DIKAM - ABDUN - MILSO - ODIVA - TAHIR - TMD - NIMBA - HK - UBENA - DY - BASUN - TRZ - AMDAR - KB - TMA07 - JL - KOTAL - MATAR - PS - BALKA - CADIZ - SARPO - LA - ASARI - ELKUX - DPN - GURTI - AG - KKJ - BINIG - JH - BBS - IGIMI - ATAMA - OROMA - KAGAT - BEBOG - TAVUN - PUT - VTSP. I flightplan på SBox kan man fylle ut: ENGM - UP607 - PE - R58 - FK - G3 - GERLI - KURUL - DOKAM - B824 - TAHIR - TMD - NIMBA - A66A - KB - TMA07 - A453 - KOTAL - BALKA - J161 - ASARI - ELKUX - DPN - GURTI - KKJ - JH - BBS - UM501 - PUT -DCT-> VTSP Du kan jo selfølgelig velge din egen rute. Da håper vi så mange som mulig vil komme med sine heavy cargo jets på lørdag, å laste opp det utstyret vi klarer å få med. Deretter en dundrende lang flight til Asia Velkommen Siter
Einar Kristiansen Skrevet 6. januar 2005 Skrevet 6. januar 2005 Jepp,hadde vært hyggelig hvis noen kunne ha sittet som ATC for oss og sendt oss trygt avgårde.Som Espen sier, vi trenger flere "heavy jets piloter" for å få med oss alt utstyr. Ready for flight? Siter
Steinar Grindstein Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Einar og Espen!! Noen av dere som føler for en co pilot eller? Siter
Thomas Teslo Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Hvis dere hadde vært framme litt tidligere, så kunne jeg sittet som ATC i Phuket. Men 02:30 er litt seint ;-) Siter
Jan H Sørensen Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Hei, Sceneries for Phuket Intl finner dere på AVSIM Online: FS2002: - phukt_30.zip - rafcad-vtsp.zip FS2004: - phukt_75.zip Det er mulig at jeg tar av fra ENGM lørdag kl. 1100z med B747-400 og flyr direkte til VTSP, ETE ca. 10:45. Dette blir første leg'en i en planlagt tur verden rundt. Rute: ENGM - VTSP (Phuket) - YSSY (Sydney) - NZAA (Auckland) - NFFN (Nadi, Fiji) - KLAX (Los Angeles) - ENGM Fly/Sim: PSS Boeing 747-400/FS2002 Siter
Einar Kristiansen Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Hei Jan! Takk for Sceneries tipsene. Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Nå har jeg scenaryet, men jeg skulle gjerne hatt den flymaskinen jeg .. Har søkt på avsim.net og fs.no/com men finner ingen ting.... Kan noen fortelle hvor jeg finner den? Siter
Sindre Hansen Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Pss sin 744 er pay ware også er den kun til Fs 2002 hvis jeg har rett ?? her er den Siter
Ståle Andre Ustad Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 jeg fant noen til fs2002 på AVSIM Siter
Espen Furfjord Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Skrevet 7. januar 2005 Heisann folkens. Takker for scenery tipsene Jan. Hvis du drar tidligere på dagen prates vi sikkert på radioen etterhvert som vi skrur på bryterne. Håper fortsatt at vi blir flere på turen. Selv om den er i lengste laget, gjør det bare bedre å nå destinationen. Ikke minst sammen med andre som er like "gal" som deg til å legger ut på slikt Det blir jo litt spesiellt å fly en gjeng nedover samlet med noen av verdens største fly. Om du fly An-124, An225, C-5, 747, 777, 767, DC-10/MD11 VC-10, A3XX eller det du er captein over. Steinar, du er som alltid velkommen i cockpiten her. Å det blir intet klapp-sæte. Her blir det frem i stolen å i arbeid Men har fått restriksjoner om å gå på natt-modus (stille cockpit) etter 23.00 da flyvertinna må tidlig i seng... C-5 til fs2002/fs2004 finner du her (må registrere deg) Ellers finnes filen mange plasser. flightsim.com, avsim...etc Så lenge den heter rladsc-5.zip virker den i fs2004 Siter
Espen Furfjord Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Skrevet 7. januar 2005 Det står i første innlegg Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 Tja får vel hive meg i en AN225 Siter
Espen Furfjord Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Skrevet 7. januar 2005 Tja får vel hive meg i en AN225 Ja... hvorfor ikke Velkommen skal du være. Takler du flyet er det bare å hive seg rundt. Foreslår at alle planlegger litt i forkant med hensyn til flightplan , destinasjon , fuelberegning (opplasting av fly)etc. Så slipper vi at noen av oss forliser p.g.a fuel-mangel. Vi bør nok kommer oss avgårdet før kl 16.00 ..i allefall ikke så mye senere. Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 kan nok ikke være oppe mye lengre en til halv tre jeg nei... Er vel barfe en AN225 model... den som ligger her så hehe Siter
Espen Furfjord Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Skrevet 7. januar 2005 Er usikker på om jeg har prøvd 225'en Per Kristian. Du vet selv hva du takler best. Var jeg deg ville jeg valgt et fly jeg kjenner, på godt å vondt. Er vi heldige med vinden kan vi være fremme 01.30 . På en så lang flight kan vi regne med litt av hvert av vær, begge retninger. Jeg tror 02.30 vil være realistisk, med forbehold at vi kommer oss i lufta rundt 1600 Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 hmmm 737-700 med Winglets... Når den Phuket uten stopp? Siter
T. Paulsen Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 hmmm 737-700 med Winglets... Når den Phuket uten stopp? Tror jeg neppe. 1 mellomlanding tenker jeg. Siter
Espen Furfjord Skrevet 7. januar 2005 Forfatter Skrevet 7. januar 2005 PK. Som Tom Arne sier, Sjekk opp hvor du kan mellomlande. Vil foreslå å gjør det i Russland, før du havner i Afganistan eller India (for da er det ikke sikkert vi ser noe mer til deg) Dra fra ENGM 30min før 16.00 hvis du tenker å nå frem før 02.30 Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 7. januar 2005 Skrevet 7. januar 2005 hehe eller noen her kan fly KC135 så får jeg satt på noe greier sånn at jeg kan fylle i lufta... neida jeg flyr AN124... står klar på ENGM nå... EHHH Kom på en ting... sliter litt med FSUIPC og SB... Har lagt inn den nyeste som ligegr ute her og lagt inn den keyen for SB i FSUIPC.. Men ATC ser meg 20grader sør for det jeg egentlig er Siter
Espen Furfjord Skrevet 8. januar 2005 Forfatter Skrevet 8. januar 2005 Du kan ikke regne med noe tanker. Vi som flyr C-5 kunne strengt tatt gjennomført noe slikt om nødvendig. Men din ombygging regner jeg ikke med kan være klar på 13-14 timer. Eller være realistisk. Med mindre du får Roald Hansen som copilot vil jeg foreslå du velger et annet fly som egner seg bedre. Både for kapasitet og rekkevidde. Vi skal gjøre dette så realistisk som mulig. Men du om den saken. Hvis du vil fly 73700 anbefaler jeg deg fortsatt til en fuel-stopp på bakken. Ruten vi velger er ikke den tryggeste, så en nødlanding bør helst ungåes de siste 4-5 timer. Litt av poenget slik vi ser det er å laste opp flyet så mye som det lar seg gjøre for fortsatt å rekke frem. Det er da ingen vits å fly tomt fly nedover, med mindre din mission er å fly sårede ut fra området. Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 8. januar 2005 Skrevet 8. januar 2005 javel som sagt har nå en AN124 klar... Gikk heller dårlig fortsatt 20nm sør for min posisjon Siter
Einar Kristiansen Skrevet 8. januar 2005 Skrevet 8. januar 2005 Hei. Da er det i skrivende stund 4 timer til avgang fra GM,noen som gidder å stiller opp som ATC for oss? Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 8. januar 2005 Skrevet 8. januar 2005 Kommer jeg , så når alle er ute kommer jeg som en AN225/124... Har ikke bestemt meg ennå Siter
Gunnar Grønlien Skrevet 8. januar 2005 Skrevet 8. januar 2005 Tar du ENOS, Mathias? Så kan jeg ta ENGM_APP? Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 8. januar 2005 Skrevet 8. januar 2005 Tar du ENOS, Mattias? Så kan jeg ta ENGM_APP? Har jeg lov til det da? Er Student jeg Siter
Gunnar Grønlien Skrevet 8. januar 2005 Skrevet 8. januar 2005 Ops, beklager, trodde du var STU+. Jaja, da kan jeg sikkert ta ENOS da hehe. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.