Gå til innhold

Luftfartsdirektøren slår alarm.


Øyvind Sakshaug

Anbefalte innlegg

Nå er det vel på tide at noen kan gi denne Skogstad sparken. Jeg kan ikke fatte hvordan de kan fortsette å la en person som fra første dag har vært negativ til denne flyttingen styre det.

Det er jo helt klart at få søker på stillingene når man mellom linjene til Skogstad kan lese at de vil motarbeide denne flyttingen og at de ved å vente med å søke kan havne i Oslo i stedet for Bodø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sa helt i begynnelsen at det var så mye folk i Bodø med høye kvalifikasjoner. Da mente de vel de som jobbet på flyplassen og de fleste der har verken 10 års erfaring eller sivile papirer. Du må jo også ha papirer på småfly også noe de som kan skru 737 ikke har.

 

dette var bare min lille mening på morgenkvisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Den som faktisk er minst kvalifisert til flyttingen er luftfartsdirektør Skogstad selv. Han har erklært krig mot flyttingen og brukt sin egen possisjon til å motarbeide enhver mulighet for at dette skulle lykkes. Han har en stor og mektig organisasjon i ryggen, som bruker all tid på å sabotere positive tiltak angående flyttingen, og som bruker hovedstadspressen til skremselspropaganda mot det lille flymiljøet vi har i Norge. Når vi attpåtil har en puslete og svak samferdselsminister, som er ute av stand til å sette makt bak flyttevedtaket, ja da skal det ikke så mange avisoppslag til før flymiljøet nøler. Det finnes ingen fornuftig forklaring på hvorfor Luftfartstilsynet ikke kan ligge i Bodø! Det er fullstendig ubegripelig, at en luftfartsdirektør som har fått i oppdrag å flytte tilsynet til Bodø, og som så tydelig motarbeider sin arbeidsgiver, får fortsette i den jobben???? Han har for lengst bevist sin udugelighet, og bør ikke bare fjærnes fra jobben, men også fra evhver befatning som har med flyvning å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det e bare tull at det mangle folk med kompetanse på 737, MD80, Super Puma, Beech King Air osv. i nord. Mange nordlendinger har utført læretiden i Astec/CHC, Braathens og SAS for senere å flytte hjem til Nord-Norge.

Men se nå på kravene som tilsynet har til sine flytekniske inspektører, 5-7 års ledererfaring, ICAO Type 2 sertifikat på x antall fly og helikoptertyper osv.

Selv folk som arbeider i tilsynet i dag oppfyller ikke alle disse kravene. Og hvis man ikke får folk som oppfyller dette, så må det da gå ann å lære folk det dem mangler av kompetanse.

Har man en leder som hele tiden gjør det han kan for å motarbeide et vedtak som er fattet av stortinget, så bør den personen gå på dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel på tide at noen kan gi denne Skogstad sparken.

En annen som burde fått sparken før han ble "ansatt" er en viss herr Normann. Ikke for at jeg er i mot å få arbeidsplasser ut til "distriktene" (er Bodø, som Nord-Norges nest største by, distrikt?), men det er måten dette ble gjort på, argumenter som ble ført og hva som er skjedd i ettertid (flere nye tilsyn er opprettet og gjett en gang hvor de er plassert ""). Var det ikke bedre at nye tilsyn ble plassert desentralt, enn å flytte mange tusen arbeidsplasser (les: "tvinge" folk til å si opp og håpe på å få kvalifiserte medarbeidere der Viktor i sin visdom fant på å plassere tilsynene).

Jeg er, som kanskje noen skjønner, negativt berørt av denne flytteprosessen (dvs. ikke av Luftfartstilsynet da) ""

Og Normann som til og med lovte berørte arbeidstakere nye jobber rundt Oslo, i privat eller offentlig virksomhet. Det er det dummeste jeg har hørt. Hvordan kan en minister love at private bedrifter skal gi fortrinnsrett til overflødige som ikke kan/vil flytte?? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slått meg også! (Men det er jo ikke en helt ukjent "sjuke" at nordlendinger tror at folk sørfra vil flytte nordover i store mengder.)

 

Samme f.... om man foli i nesten alle stillingene også, innen bransjen er det frykt for at "organisasjons-hukommelsen" blir borte. Det er greit å si at man har folk i hvert kontor, men om vedkommende må lese gjennom 4 hyllemeter med ringpermer hver gang de blir kontaktet av Avinor eller selskapene for å kunne gi ett svar, så blir det ett [*********] etter hvert.

 

Behandlingstiden på ting vi sender inn til LT er lang nok som den er, og når man sitter med bare ferskinger i Bodø, ser jeg for meg at det blir ett langt lerret å bleike å få noe gjort her i landet.

 

(For de som ikke vet det, må vi søke tilysnet om godkjenning for hver eneste endring i prosedyrer eller utstyr.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen fornuftig forklaring på hvorfor Luftfartstilsynet ikke kan ligge i Bodø!

 

Bortsett fra at ingen vil flytte til Bodø da.... ""

 

Det må man vel se som en viktig forutsetning for at LT skal kunne flytte, eller hva?

 

Ikke noe vondt ment, men jeg skjønner faktisk at folk sørfra vegrer seg for å flytte nordover...

Bare mørketid og midnattsol alene er nok til å holde meg langt unna lengre opphold i nord-norge... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det e bare tull at det mangle folk med kompetanse på 737, MD80, Super Puma, Beech King Air osv. i nord. Mange nordlendinger har utført læretiden i Astec/CHC, Braathens og SAS for senere å flytte hjem til Nord-Norge.

Men se nå på kravene som tilsynet har til sine flytekniske inspektører, 5-7 års ledererfaring, ICAO Type 2 sertifikat på x antall fly og helikoptertyper osv.

Selv folk som arbeider i tilsynet i dag oppfyller ikke alle disse kravene. Og hvis man ikke får folk som oppfyller dette, så må det da gå ann å lære folk det dem mangler av kompetanse.

Har man en leder som hele tiden gjør det han kan for å motarbeide et vedtak som er fattet av stortinget, så bør den personen gå på dagen...

 

Hvis dette stemmer er det ikke noe problem da disse sansyneligvis heller ikke er redd midnattsol. Problemet er jo en ledelse som sitter å lager problemer.

 

Hvorfor i svarte skal man plutselig høyne kravene nå tilsynet skal til Bodø? Det er jo ingen tvil hva som er bakgrunnen for det.

 

Det er jo greit at folk ikke har lyst å flytte til Bodø. Det blir jo det samme andre veien... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv folk som arbeider i tilsynet i dag oppfyller ikke alle disse kravene. Og hvis man ikke får folk som oppfyller dette, så må det da gå ann å lære folk det dem mangler av kompetanse.

 

Vil tro dette er pga "gradfathers rights", og unntak er ikke tillat for nytilsettelser. Det er mye innen luftfart som har denne typer fritak i en overgangsperiode.

(Bare se på sertifiseringskrav for fly). Har man jobbet som kontrollant i 15 år, men i dag ikke oppflyller kravene til stillingen, kan man ikke gi vedkommende sparken. Man kan derimot ikke vike fra kravene ved nyansettelser

 

Når det gjelder opptrening, så er det vel ett lite problem, da politkerene som Bodøværingene liker, er de samme som kuttet store summer i budsjettet til LT, og at de ikke har råd til annet enn basic drift for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil da håpe at man gir den kontrollanten som ikke oppfyller kravene ett kurs eller noe slikt, slik at han oppfyller de kravene som er satt pr. dags dato, gjør ikke du?

 

Hva er så galt med Bodø? Eller resten av Nord-Norge liksom? Og for det andre, hvorfor ville det vært bedre om at det var noen som ikke var fra Bodø / Nordland som hadde kommet med diverse innlegg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så galt med Bodø? Eller resten av Nord-Norge liksom?

 

Tror inte det är det som är problemet. Saken kärna är väl att tröskeln för att rota upp familjen, finna nytt jobb till kona, barnehageplatser till ungarna, nytt socialt liv, etc. är ganska stor.

Fråga en Bodöväring hur gärna han/hon vill flytta med sin arbetsplats till Kirkenes..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil da håpe at man gir den kontrollanten som ikke oppfyller kravene ett kurs eller noe slikt, slik at han oppfyller de kravene som er satt pr. dags dato, gjør ikke du?

 

Ikke så sikkert. Om vedkommende er såpass gammel at han/hun snart skal i pensjon, så velger man kanskje å bruke midlene på de yngre arbeidstakerene. Det er nettop det som er poenget med grandfathers rights. F.eks, så jobber det flygeldere i dag som er over aldersgrensen på 60 år. De som fylte 60 etter at reglene ble gyldige, har ikke kunnet jobbe videre. Er de noe mindre skikket enn de som fortsatt jobber videre? Antagelig ikke, men siden man pr i dag ikke har lov til å nekte folk som allerede var passert 60 å jobbe, så er det slik.

 

Jeg brukte eksemplet med flysertifisering, og om man skal liste opp alle flyene som flyr i dag, som ikke oppfyller dagens sertifiserngskrav, så vil man ha arbeid ei god stund.

Det er samme sak egentlig.

 

Man kan derimot ikke sette nye fly i drift som ikke oppfyller kravene, men det betyr ikke at eldre modeller må modifiseres. (Men noen ærlige unntak seff, f.eks hushkits eller TCAS. Samme sak med sertifikater, der legekrav f.eks IKKE har hatt grandfathers rights når de har blitt endret)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det slår meg at det stortsett er folk fra Bodø som er positive til denne flyttingen.....
Det var da svært så snevert observert, det finnes en langt større verden enn nabolaget ditt, og faktisk er det mange som gladelig flytter til andre steder enn Oslo.
Har slått meg også! (Men det er jo ikke en helt ukjent "sjuke" at nordlendinger tror at folk sørfra vil flytte nordover i store mengder.)

Minstekravet til å delta i en slik diskusjon bør være at man vet hva man snakker om.
Bortsett fra at ingen vil flytte til Bodø da....

 

Det må man vel se som en viktig forutsetning for at LT skal kunne flytte, eller hva?

 

Ikke noe vondt ment, men jeg skjønner faktisk at folk sørfra vegrer seg for å flytte nordover...

Bare mørketid og midnattsol alene er nok til å holde meg langt unna lengre opphold i nord-

Hva er det som har gitt deg denne oppfatningen??? Og hva er det som får deg til å tro at man må hente folk fra din del av landet, for å bemanne Luftfartstilsynet. Det ønskes kvalifiserte folk, og de finnes nødvendigvis ikke bare i Oslo. I Bodø ser vi litt lenger enn til nesetippen vår, og hadde det ikke vært for en direktør med den typiske Oslo-holdningen, hadde oppbyggingen av et fungerende Luftfartstilsyn gått utmerket. Det er faktisk godt i gang, så det er nok panikken som har grepet om seg i Oslo, siden man begynner å bli så desperat.
Behandlingstiden på ting vi sender inn til LT er lang nok som den er, og når man sitter med bare ferskinger i Bodø, ser jeg for meg at det blir ett langt lerret å bleike å få noe gjort her i landet.

Som sagt, minstekravet for å drite seg ut i en sånn diskusjon, bør være at man vet LITT om hva man snakker om.
Ikke noe vondt ment, men jeg skjønner faktisk at folk sørfra vegrer seg for å flytte nordover...

Til orientering: Landet består av langt flere tettsteder enn bare Oslo. Det handler også om at noen må flytte SØROVER til Bodø. Eller VESTOVER. Ja til og med ØSTOVER. Og så har vi de som allerede bor lenger nord enn Oslo. Er det ikke rart at landet er så mangfoldig, og at det faktisk bor en mengde "søringer" fra før i Bodø. Ja sågar lenger nord også. Og de aller fleste stortrivest!! Er det ikke rart!? Og det visste dere ikke? Ærlig talt, hvis man er så uvitende om landet sitt, så er det kanskje på tide å tenke gjennom hva man sier.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så mye vås i det innlegget der at jeg ikke fikk med meg halvparten av innholdet, men det får nå bare være...

 

Det er iallefall sikkert at noen her har Oslo langt oppi halsen... ""

 

...og ikke vil jeg flytte til Oslo heller...

 

 

Hva er det som har gitt deg denne oppfatningen???

 

Hvem oppfatning? Du siterer fire av mine oppfatninger, og noen utredning av alle fire er jeg for lat til å skrive...

 

Og hva er det som får deg til å tro at man må hente folk fra din del av landet, for å bemanne Luftfartstilsynet.

 

Som sagt, så driter jeg i hvor de får dem fra, men det er tydlig at alle ikke finnes i Bodø ennå... Jeg har ikke nevnt min del av landet i det hele tatt, så det får stå for din egen regning.

 

Det ønskes kvalifiserte folk, og de finnes nødvendigvis ikke bare i Oslo.

 

Nei, det er sikkert, men hvem påstår det?

 

I Bodø ser vi litt lenger enn til nesetippen vår, og hadde det ikke vært for en direktør med den typiske Oslo-holdningen, hadde oppbyggingen av et fungerende Luftfartstilsyn gått utmerket.

 

Personlig synes jeg den setningen var selvmotsigende, men la gå... Det er tydlig at du vil ha LT til Bodø, koste hva det koste vil...

 

Det er faktisk godt i gang, så det er nok panikken som har grepet om seg i Oslo, siden man begynner å bli så desperat.

 

Vet ikke hvordan panikknivået i Oslo ligger an, men personlig så synes jeg helst at Bodøværingene virker mer desperate...

 

 

Til orientering: Landet består av langt flere tettsteder enn bare Oslo. Det handler også om at noen må flytte SØROVER til Bodø. Eller VESTOVER. Ja til og med ØSTOVER. Og så har vi de som allerede bor lenger nord enn Oslo. Er det ikke rart at landet er så mangfoldig, og at det faktisk bor en mengde "søringer" fra før i Bodø. Ja sågar lenger nord også. Og de aller fleste stortrivest!! Er det ikke rart!? Og det visste dere ikke? Ærlig talt, hvis man er så uvitende om landet sitt, så er det kanskje på tide å tenke gjennom hva man sier.

 

Nå tror jeg at jeg mistet retningen... ""

Makan til vås...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til orientering: Landet består av langt flere tettsteder enn bare Oslo. Det handler også om at noen må flytte SØROVER til Bodø. Eller VESTOVER. Ja til og med ØSTOVER. Og så har vi de som allerede bor lenger nord enn Oslo. Er det ikke rart at landet er så mangfoldig, og at det faktisk bor en mengde "søringer" fra før i Bodø. Ja sågar lenger nord også. Og de aller fleste stortrivest!! Er det ikke rart!? Og det visste dere ikke? Ærlig talt, hvis man er så uvitende om landet sitt, så er det kanskje på tide å tenke gjennom hva man sier.

 

Dette er noe av det tåpeligste jeg har hørt. Jeg har bodd i nordnorge i 4 år, og har "hatt mitt virke" i vår nordlige landsdel i til sammen 7 år. Jeg synes Nordnorge er vår desidert flotteste landsdel, men det betyr ikke at jeg kunne tenke meg å flytte 100 mil nordover med kone og barn når det finnes alternativer hvor jeg fremdeles kan bo i nærheten av øvrig familie.

 

De menneskene i Norge som sitter med den formen for luftfartskompetanse som LT har behov for (fortsrinnsvis folk med bakgrunn fra forsvaret eller sivile flyselskaper) er nok mer enn gjennomsnittlig klar over at det finnes liv nord for Skedsmokorset. Jeg vil anta at de fleste av dem har langt bedre kjennskap lil vårt langstrakte land, og har færre fordommer mot andre landsdeler enn det du viser i ditt "partsinnlegg", Furuhatt.

 

Det er bare å innse det: Flyttingen av LT til Bodø er en flopp. Man kan ikke tvinge folk til å flytte. Selv om Victor Nordman og politikerne i nordnorge mer enn gjerne ville ha gjort det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det er overhode ikke artig å må flytte. Spesiellt hvis man sitter med familie å venner å trives godt der man er. Noe som er helt normalt.

 

Men jeg man bør sette seg bedre inn i saken å se hvor problemet ligger.

Over her er det faktisk flere innlegg som forklarer endel av dette. Å hvis noe synes det skurrer.. så synes jeg dere bør gå litt lengre inn i saken å se de faktiske ting som er skjedd.

 

Det blir bare dumt å helt usaklig å feie de bort av den grunn at det er personer bosatt i Bodø som legger frem opplysninger her som bringer opp sakens mørke side, som forsøkes graves ned.

 

Det er faktisk ganske alvorlige saker som foregår. Uanhenging om Tilsynet skal til Bodø eller Svalbard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, minstekravet for å drite seg ut i en sånn diskusjon, bør være at man vet LITT om hva man snakker om.

 

Og eksakt hvilke ting gjør at Mr. Furuhatt mener at jeg ikke vet hva jeg snakker om? For å gi deg ett lite bilde av hva jeg snakker om, så jobber jeg med 2 ting paralellt på jobben, der LT er en viktig kilde for informasjon i forkant av en godkjenningsprosess. Jeg vet pr i dag JÆVLIG godt hvor mye de har å gjøre, samt hvor mye erfaring som de sitter på. Jeg vet også hvor mye som vil bli overført til nyansatte.....veldig lite.

 

Om man mener at man har jobbet for lite for å få til flyttingen, så bør dere også se på fakta:

Veldig få av de nåværende ansatte blir med, og uansett hvor mye man diskuterer hvor mye man burde gjort for å få dem til å flytte, så endrer ikke det noe!

 

Man vil miste enormt mye kompentanse!

 

Jeg vil gjerne høre hvilke erfaringer du har med Luftfartstilsynet Ernst, siden du vet at det kommer til å gå så bra med en flytting? Hvilke ting har du måttet få behandlet av dem?

 

Og om noen skulle være i tvil, så gir jeg fullt f.... i hvor det ligger, så lenge det funker som det skal. Det vil det ikke gjøre slik man legger opp til i Bodø i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vist ikke jeg husker så veldig feil, så var det oppe for noen månder siden en sak om en ansatt i Luftfartstilysnet i Oslo som hadde søkt samme stillinga i Bodø, å nå var han plutselig ikke kvalifisret for den jobben han nå gjør i Oslo. Og den samme stillingeen var på det tidspunktet ikke besatt.

 

Spør dere meg minner det mistenkelig mye på sabotasje av et vedtakk som er fatta av Stortinget. Så vist dette stemmer med det som skjedde er ledelsen i Luftfartstilsynet en vesentlig årsak til de problemmene som har oppstått i forbindelse med flyttinga. Faktisk kan man vist man strekker det litt langt kalle det delvis ordrenekt eller tjenesteforsømmelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man mener at man har jobbet for lite for å få til flyttingen, så bør dere også se på fakta:

Veldig få av de nåværende ansatte blir med, og uansett hvor mye man diskuterer hvor mye man burde gjort for å få dem til å flytte, så endrer ikke det noe!

 

Man vil miste enormt mye kompentanse!

 

Det jobbes ikke for lite med flyttingen. Det jobbes imot. For mange er det helt greit å flytte til Bodø. Men de nektes jo å jobbe i Bodø.

Deres trofaste personell som har jobbet for de i år, er plutselig ikke gode nok når de skal jobbe fra Bodø.

 

Å hvis LT's ledelse absolutt skal nekte alle å jobbe i Bodø å være så firkantet å vanskelig som over hode skulle vært umulig. Så er det klart det blir problemer.

Det er folk nok som vil ha jobbene i Bodø. Både fra Bodø og fra hele landet.

Noen trenger bare enkle kurs.

 

Det er nå på tide Stortinget iverksetter reaksjoner opp mot hva som foregår bak fasaden!!

 

For min del betyr det ingen ting hvor LT skal ligge. Røst eller Oslo eller hvor som helst.

Men denne saken er skremmende. I likhet med mye annet innen som skjer innen luftfarten der enkelte vier sitt liv for å rasere med metoder som hører mafiaen til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Usaklighetene fortsetter med uforminsket tåpelighet:

Dette er noe av det tåpeligste jeg har hørt.
Hvis du synes det er tåpelig å påpeke fordommer og missoppfatninger, bør du holde deg til sakens kjerne. Nemlig at det ble fremsatt påstander som til de grader er forsøplet av fordommer.
det er jo ikke en helt ukjent "sjuke" at nordlendinger tror at folk sørfra vil flytte nordover i store mengder
Flyttevedtaket i Stortinget handler overhodet ikke om at nordlendinger forventer flytterush sørfra. Det handler om at det folkevalgte Stortinget har vedtatt at LT skal ligge i Bodø, og at kompetansen som kreves av et slikt tilsyn skal bygges opp i Bodø. Om noen vil flytte er en frivillig sak, og det har aldri vært påstått at all kompetanse MÅ flyttes ut av Oslo. I nord-norge er man vant til å flytte etter arbeidsplassene, så i Bodø så man det ikke som et PROBLEM at man fikk anledning å bygge opp en viktig organisasjon.

Det vi reagerer på er den utrolig sutrende holdningen og fordommene mot at LT skal kunne ligge "nordpå". Ønsker man ikke å ha sitt arbeid i Bodø, så er det ingen tvang! Verden er full av luftfartskompetanse, bare man får anledning til å hente inn de folkene som faktisk ser det som interessant å jobbe i LT, uansett beliggenheten. Og her er det at uventet motstand har oppstått. Skogstad, som skulle lede oppbyggingen av LT i Bodø, har misbrukt sin possisjon og sine sutrende medarbeidere til å sabotere et lovlig vedtak, og når han langt på vei har lykkes i å skape uro i prossessen, så bruker han dette som begrunnelse på at flyttingen må stanses. Det kan godt hende han klarer å ødelegge hele LT slik vi kjenner det i dag, men da må man ikke i dette forumet la seg forlede til å tro at det er p.g.a. Bodø. Det er slike holdninger som gjør meg forbanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LT skal kunne ligge "nordpå". Ønsker man ikke å ha sitt arbeid i Bodø, så er det ingen tvang! Verden er full av luftfartskompetanse, bare man får anledning til å hente inn de folkene som faktisk ser det som interessant å jobbe i LT, uansett beliggenheten.

 

Hvordan vil du konkret få til dette? Og hvor skal du hente dem fra? Det er mangel på kontrollanter i europa generellt, og hva skal man tilby folk som jobber i London eller Paris for å flytte til Bodø?

 

Du må ikke tro at folk sier "å så spennende, vi flytter fra London til Bodø for samme lønn som jeg får her"

 

Hvem skal spytte inn penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usaklighetene fortsetter med uforminsket tåpelighet:
Dette er noe av det tåpeligste jeg har hørt.
Hvis du synes det er tåpelig å påpeke fordommer og missoppfatninger, bør du holde deg til sakens kjerne. Nemlig at det ble fremsatt påstander som til de grader er forsøplet av fordommer.

 

Hvis du leser ditt eget innlegg en gang til, vil du kanskje se at det er ditt innlegg som er forsøplet av fordommer mot de som bor sørpå. Å beskylde folk for å "være uvitende om landet sitt", å ha fordommer mot nordnorge fordi de ikke ikke ønsker å flytte nordover blir for dumt.

 

Som du fremstiller det, virker det som om den eneste grunnen til at størsteparten av norges befolning bor rundt Oslofjorden, er at alle går rundt og er lykkelig uvitende om hvor fantastisk flott det er å bo i Nordnorge.

 

Selvfølgelig bor det mange søringer i Bodø som trives godt der. Men hvor mange nordlendinger bor det sørpå, tror du? Har det slått deg at det like gjerne kan være fordi man vet mye om landet sitt, at man ikke ønsker å flytte til Bodø?

 

Det kan være praktiske og familiære årsaker som gjør at folk ikke ønsker å flytte nordover. Det kan også hende at folk rett og slett føler at det finnes bedre alternativer sørpå. Derfor blir det bare så utrolig latterlig når nordlendingene skal trekke frem fordommer, forutintatthet og syting som årsak til at man ikke klarer å få folk til å hive seg rundt og flytte nordover bare fordi en gal minister har bestemt seg for at din arbeidsplass skal flyttes.

 

Argumentasjonen din er på nivå med å kalle alle som ikke ønsker å flytte til Afrika om arbeidsplassen blir flyttet dit, for rasister.

 

Hvis du ikke evner å se det, må jeg bare melde pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...