Gå til innhold

Flightsim på TV2


Einar Halvorsen

Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at innslaget kanskje var litt skuffende for oss flightsimmere, men vi kunne vel ikke forvente så mye. Alt i alt var det vel ikke så ille.

 

En ting som hadde vært bra å ha med er å fly over steder hvor folk kjenner seg igjen, det er alltid det jeg pleier å gjøre når jeg viser fram flysimulatoren til bekjente... Det slår alltid an ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar, hvordan gjorde de TV2 folkene det når de skulle filme fra flightsimmen? Jeg mener...filmet de bare direkte på skjermen din, eller kobler de kameraet til pc'en din??

 

Frode

 

Hei

 

Jeg vet ikke hva de gjorde hos Einar, men hos meg koblet vi en DV opptaker direkte til skjermkortet via videoadaptere som fulgte med skjermkortet mitt. Det fungerte helt utmerket. Det ble meget bra bilder synes jeg.

 

Fred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar, hvordan gjorde de TV2 folkene det når de skulle filme fra flightsimmen? Jeg mener...filmet de bare direkte på skjermen din, eller kobler de kameraet til pc'en din??

 

Frode

 

Hei

 

Jeg vet ikke hva de gjorde hos Einar, men hos meg koblet vi en DV opptaker direkte til skjermkortet via videoadaptere som fulgte med skjermkortet mitt. Det fungerte helt utmerket. Det ble meget bra bilder synes jeg.

 

Fred

 

Samme her.

 

Som jeg skrev i et tidligere innlegg så var det mange timer med råopptak som er klippet til 3 min. Da blir det ikke mye som kommer på TV. Kan nevne at jeg og Fred hadde en laaaang seanse hvor vi viste hva simmen er god for og hva vi har av fly, scenery etc. og hvilke muligheter vi har når vi flyr online. Slikt sett kunne vi glatt laget et 30 min program som hadde gitt alle interesert en mye bedre insikt i hva dette er.

 

Vi får heller være glad for at vi i det hele tatt ble spurt og fikk den tiden vi fikk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einar, hvordan gjorde de TV2 folkene det når de skulle filme fra flightsimmen? Jeg mener...filmet de bare direkte på skjermen din, eller kobler de kameraet til pc'en din??

 

Frode

 

Hei

 

Jeg vet ikke hva de gjorde hos Einar, men hos meg koblet vi en DV opptaker direkte til skjermkortet via videoadaptere som fulgte med skjermkortet mitt. Det fungerte helt utmerket. Det ble meget bra bilder synes jeg.

 

Fred

 

Dette må jo da være måten å gjøre det på dersom en skal lager video fra FS'en. Jeg ser at omtrent alle filmene som er tatt opp med Fraps eller lignende "frames recodere" så blir fileme hakkete og ujevne.

Hvilken type DV recorder var det de brukte? Kan en bare bruke vanlig DV videokamera? .. og hvordan koblet de dette til på maskinen din? Brukte de en av skjermutgangene?

 

Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette må jo da være måten å gjøre det på dersom en skal lager video fra FS'en. Jeg ser at omtrent alle filmene som er tatt opp med Fraps eller lignende "frames recodere" så blir fileme hakkete og ujevne.

Hvilken type DV recorder var det de brukte? Kan en bare bruke vanlig DV videokamera? .. og hvordan koblet de dette til på maskinen din? Brukte de en av skjermutgangene?

 

Frode

 

Hei Frode

 

For å være helt nøyaktig brukte TV2 et Sony DSR-PD150P DVCAM kamera som opptaker, men tok S-video ut fra mitt skjermkort via et adapter som fulgte med kortet mitt(Skjermkortet mitt har video inn/ut innebygget) og inn i kamera. Så vitt jeg husker har jeg et Asus V9560 FX5600 VideoSuite kort med 2 DVI utganger + videoinn/ut.

 

Fred

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Haugacup (???) nå i helgen. Vi bodde på en skole som ikke hadde TV2. ""

Men rundt KL1700 falt en lamperist ned fra taket og traff meg slik at jeg måtte til legevakten å sy noen sting...

Det første jeg hørte når jeg var ferdig med å sy og var kommet inn i venterommet (med TV) var "....flightsimulator..." """"

Flaks i uflaks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes reporteren opptrådte rimelig fjollete. Mulig hun gjør seg bra på TV, men vitnet ikke akurat om særlig kunnskaper og ferdiheter innenfor spill/simulator/computer/internett som progr handler om.

 

 

Hele grei er vell at denne dama (Ka/Chatrine) ikke har peiing på spill, men derimot skal lære seg med forskjellige spill å få litt peiling ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...