Thomas Berg Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Jeg er enig i at innslaget kanskje var litt skuffende for oss flightsimmere, men vi kunne vel ikke forvente så mye. Alt i alt var det vel ikke så ille. En ting som hadde vært bra å ha med er å fly over steder hvor folk kjenner seg igjen, det er alltid det jeg pleier å gjøre når jeg viser fram flysimulatoren til bekjente... Det slår alltid an Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Gofi, det hadde vært veldig fint om du lastet opp MPG-filmen. Takker på forhånd Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Einar, hvordan gjorde de TV2 folkene det når de skulle filme fra flightsimmen? Jeg mener...filmet de bare direkte på skjermen din, eller kobler de kameraet til pc'en din?? Frode Hei Jeg vet ikke hva de gjorde hos Einar, men hos meg koblet vi en DV opptaker direkte til skjermkortet via videoadaptere som fulgte med skjermkortet mitt. Det fungerte helt utmerket. Det ble meget bra bilder synes jeg. Fred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicklas Bak Pedersen Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Hej.. Så med fra Dansk TV, ja ja vi kan tage Norsk TV2 Synes det var lidt skuffende, men i klarede det godt Fred og Einar.. FS kan ikke fortælles på 3 min.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 26. september 2004 Del Skrevet 26. september 2004 Det som egentlig tok mest tid var når hun lurte på hvem hun skulle ta med på flytur hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 27. september 2004 Forfatter Del Skrevet 27. september 2004 Einar, hvordan gjorde de TV2 folkene det når de skulle filme fra flightsimmen? Jeg mener...filmet de bare direkte på skjermen din, eller kobler de kameraet til pc'en din?? Frode Hei Jeg vet ikke hva de gjorde hos Einar, men hos meg koblet vi en DV opptaker direkte til skjermkortet via videoadaptere som fulgte med skjermkortet mitt. Det fungerte helt utmerket. Det ble meget bra bilder synes jeg. Fred Samme her. Som jeg skrev i et tidligere innlegg så var det mange timer med råopptak som er klippet til 3 min. Da blir det ikke mye som kommer på TV. Kan nevne at jeg og Fred hadde en laaaang seanse hvor vi viste hva simmen er god for og hva vi har av fly, scenery etc. og hvilke muligheter vi har når vi flyr online. Slikt sett kunne vi glatt laget et 30 min program som hadde gitt alle interesert en mye bedre insikt i hva dette er. Vi får heller være glad for at vi i det hele tatt ble spurt og fikk den tiden vi fikk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Grønnestad Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Einar, hvordan gjorde de TV2 folkene det når de skulle filme fra flightsimmen? Jeg mener...filmet de bare direkte på skjermen din, eller kobler de kameraet til pc'en din?? Frode Hei Jeg vet ikke hva de gjorde hos Einar, men hos meg koblet vi en DV opptaker direkte til skjermkortet via videoadaptere som fulgte med skjermkortet mitt. Det fungerte helt utmerket. Det ble meget bra bilder synes jeg. Fred Dette må jo da være måten å gjøre det på dersom en skal lager video fra FS'en. Jeg ser at omtrent alle filmene som er tatt opp med Fraps eller lignende "frames recodere" så blir fileme hakkete og ujevne. Hvilken type DV recorder var det de brukte? Kan en bare bruke vanlig DV videokamera? .. og hvordan koblet de dette til på maskinen din? Brukte de en av skjermutgangene? Frode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Brestrup Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Synes programmet var HELT FANTASTISK! Det beste jeg har sett!! Likte også innslaget med Petter Solberg. Det var U-T-R-O-L-I-G B-R-A !!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fred Solli Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Dette må jo da være måten å gjøre det på dersom en skal lager video fra FS'en. Jeg ser at omtrent alle filmene som er tatt opp med Fraps eller lignende "frames recodere" så blir fileme hakkete og ujevne. Hvilken type DV recorder var det de brukte? Kan en bare bruke vanlig DV videokamera? .. og hvordan koblet de dette til på maskinen din? Brukte de en av skjermutgangene? Frode Hei Frode For å være helt nøyaktig brukte TV2 et Sony DSR-PD150P DVCAM kamera som opptaker, men tok S-video ut fra mitt skjermkort via et adapter som fulgte med kortet mitt(Skjermkortet mitt har video inn/ut innebygget) og inn i kamera. Så vitt jeg husker har jeg et Asus V9560 FX5600 VideoSuite kort med 2 DVI utganger + videoinn/ut. Fred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir G Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Var på Haugacup (???) nå i helgen. Vi bodde på en skole som ikke hadde TV2. Men rundt KL1700 falt en lamperist ned fra taket og traff meg slik at jeg måtte til legevakten å sy noen sting... Det første jeg hørte når jeg var ferdig med å sy og var kommet inn i venterommet (med TV) var "....flightsimulator..." Flaks i uflaks! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Kolrud Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 bra timing..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnold Stunt Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Synes reporteren opptrådte rimelig fjollete. Mulig hun gjør seg bra på TV, men vitnet ikke akurat om særlig kunnskaper og ferdiheter innenfor spill/simulator/computer/internett som progr handler om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-kristian Jensen Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 hehe konseptet med programmet er at det er en som liker spill, en som nesten kun spiller spill og ei som ikke har peil. på spill Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Nilsen Skrevet 27. september 2004 Del Skrevet 27. september 2004 Synes reporteren opptrådte rimelig fjollete. Mulig hun gjør seg bra på TV, men vitnet ikke akurat om særlig kunnskaper og ferdiheter innenfor spill/simulator/computer/internett som progr handler om. Hele grei er vell at denne dama (Ka/Chatrine) ikke har peiing på spill, men derimot skal lære seg med forskjellige spill å få litt peiling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Kolrud Skrevet 28. september 2004 Del Skrevet 28. september 2004 noen som vet når det går i reprise? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
michael8210 Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Gikk i natt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.