Gå til innhold

Når skal Braathens kvitte seg med Back??


Anbefalte innlegg

Hvis jeg ikke tar helt feil så ble Back lansert som ett motsvar til Color Airs lavpris flyvninger. Vel Color Air har sluttet å fly og Braathens har fremdeles denne "Cattle class".

For det er virkelig en nedverdigende følelse å måtte vente på å gå ombord, og sitte stuet sammen som kveg på Back. Maten blåser jeg i den er vanligvis ikke noe særlig, men avogtil er det jo deilig å få en kald brus.

Hadde det ikke vært for Back så ville Braathens vært favoritt flyselskap.

mvh,

Håkon

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja vad jag vet så är det inte satt något fast datum när det skall tas bort, men försvinner det gör det. Planer är lagda hos Braathens när detta sker troligen till höst.

För övrigt så "stuet sammen som kveg på Back" finns det inget belägg för, det är samma ben utrymme "best" som "back".

Mvh Andreas Eriksson (Glad Braathens ansatt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryktene vil ha det til at Braathens skal avvikle BEST/BACK konseptet i løpet av høsten.

Trolig ønsker de ikke å gjennomføre endringen like raskt som innføringen, som medførte mange kaotiske tilstander på norske flyplasser.

Så snart Braathens blir "Braathens" igjen, så begynner også jeg å fly dem igjen. Flyr SAS for tiden da man får bedre service, kan bestille billetter på internett, kan reise med e-ticket også på rabatterte billetter, kan bestille bonusturer over internett, kan velge hvilket sete man ønsker å sitte på innenlands...etc ..listen er ganske lang.

Nå venter man vel bare på at Braathens skal avvikle BEST/BACK og innføre faste seteplasser slik SAS allerede har gjort.

Synd at Braathens ikke får det til......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare noen av dere:

Andreas Erikson:

jo jeg mener i høyeste grad at man er stuet sammen som kveg i Back. Hver eneste gang utenom EN morgenflight på Back, har det vært smikkfullt på Back, mens passasjerene på Best sitter ved vinduet og ved midtgangen med midtsetet ledig. På den ene flighten jeg hadde god plass hadde jeg hele Back for meg selv:) Jeg fikk tilogmed mat av en snill flyvertinne:)) Det rare den gangen var at noen Best passasjere som ikke ville sitte stuet på Best ikke fikk sitte i Back. Vel Ok de kunne få lov men da ville de ikke få mat.

Ikke rart Braathens sliter når de er så firkantet.

Rolf:

joda Braathens har e-ticket, men hvis du reiser Back får du ikke benytte e-ticket. Enda mer firkantet fra Braathens.

Jeg må også nevne at jeg sendte Braathens en mail etter å ha postet denne beskjeden i forumet, og jammen fikk ikke jeg svar allerede i dag.

Her er det jeg skrev og det de svarte:

Meg:

Jeg er mektig lei Back. Dere bør kvitte dere med dette klasseskillet og

heller konsentrere dere om Business passasjerene gjennom en egen Business

Class i front av flyene med de service tilbud det innebærer. Ellers bør

den vanlige Økonomiklassen innføres. Back er ikke en fjær i hatten, mer

lik en klamp rundt foten.

 

Håper på et svar fra dere gjennom e-post

mvh,

Håkon Søreide

Bergen

Her er svaret:

Hei Håkon!

Takk for mail og innspill!

Vi har jobbet med nytt produkt siden mai. Først har 90 ansatte sittet i arbeidsgrupper og levert hver sine rapporter. Etter ferien skal rapportene gjenomgås og det videre arbeidet fortsetter utover høsten. Mer vet vi ikke p.t. Det vi vet er at dagens produkt skal få ny form og bli veldig mye bedre.

Fortsatt god sommer og velkommen ombord i Braathens.

Ser med andre ord ut som om Braathens endelig har innsett at det er brukerne en stiller standarden etter ikke pengepungen.

mvh,

Håkon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Braathens skal kvitte seg med BEST/BACK i løpet av høsten, og det starter etter ferien.

Det kommer av ønske av KLM/NW som Braathens har ingått en enda dypere samarbeid med.

Det vil føre til inføring av C og Y class, normalt, som hos sas. Prisen på BACK skal visst forbli den samme, men.....man vet aldri

------------------

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med Braathens kan man IKKE bestille e.ticket på ranbatterte billetter. Videre er man NØDT til å sjekke inn på flyplassen selv om man ikke har noe bagasje, noe som medfører enda lengre innsjekkingskøer. hadde Braathens vært lur hadde man fjernet denne regelen. Har selv blitt stoppet i Gaten fordi jeg ikke hadde sjekket inn selv om jeg IKKE hadde bagasje. Hvorfor setter ikke Braathens opp flere innsjekkingsautomater da??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så grusomt BACK.

Hvorfor ikke bestille bilett på Braathens BEST.

Som det sto i en reklame: "Vi driver ikke med klasseskille, vi gir bare friheten til å velge"

Dessuten koster kaffen 300 kr på BEST, og 5 kr BACK.

Men jeg er enig, det er bedre foran på BEST-klassen sammen med alle forretningsfolka, isteden for BACK-klassen sammen med gamle slitte husmødre.

Tipper på at BEST/BACK prosjektet ryker snart.

Allright at man har klasseskille på et 200 meters Boeing 747 fly, men det går ikke i et lite 40 meters Boeing 737.

Nei, jeg holder meg til Scandinavian Airlines jeg......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har alle rett. Reiser man på BACK SKULLE man inntil nylig sjekke inn også om man reiste uten bagasje. Dette samsvarer med Braathens egen Tidtabell og egne opplysninger. Derimot har det kommet så mange klager på dette at de har endret opplegget (uten å informere dem som allerede hadde tilpasset seg det firkantede opplegget).

300,-kr for kaffen på BEST er dysrt. Hvorfor ikke bestille BEST-billett....fordi den koster utrolig mye mer. Reiser da heller mede Scandinavian airlines som byr på avis, kaffe og muligheten til å velge blant to ulike middager onbord!!

Braathens...gå hjem og vugg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye rart ja...

At Braathens har bestemt at klasseskillet skal bort iløpet av høsten,det var nytt for meg..Sikkert noen som har god kontakt med toppledelsen i Braathens her.Best/back ble opprettet som nevnt tidligere i ett innlegg her som ett alternativ til Color Airs priser, samt at Braathens ville satse på å gi bedre service og komfort til stamgjester, forretningsreisende og til kunder som ønsket full fleksibilitet. SAS har i mange år opperert med forskjellige klasser på sine fly, dem har også gardin ombord på sine fly. Eneste forskjellen er at på SAS får du Coca Cola...noe du ikke får på Braathens Back. For de av dere som har reist med Braathens Back på utenlandsreiser har vel opplevd å få Backsnack..da får du både Coca Cola og noe å bite i. For de av dere som ønsker å betale mange hundre kroner for en Coca Cola må gjerne reise på en dyrere bilett, men det viktigste for alle som skal fly er vel å komme fram til dit du vil, og ikke om man får Coca Cola eller ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist på både best og back og fordelene med best er mange:

Bedre plass til beina.

Mat og drikke, selv på korte turer. (varm mat på lengre turer)

Gratis aviser.

Slipper å vente med å gå ombord.

MEN! Det man får på Braathens best er ikke noe mer enn man får på turistklasse med andre selskaper. Etter å ha flydd med Thai airways til Thailand, synes jeg ikke at Braathens "Business-class" er noe å skryte av i det hele tatt. Fikk MYE bedre service på Thai sin økonomi-klasse. Noe annet som er rart, er at Braathens tror de fleste reiser på Best. I motsetning til andre flyselskaper, er det bare noen få seter som er back. Det er klart folk velger det billigste alternativet så sant de betaler selv (noe de fleste gjør).

Braathens burde innføre vanlig C og Y klasse som andre flyselskaper allerede har gjort... egentlig rart at de ikke gjorde det med en gang.

Maersk-air, som er Danmark sitt innenriks-selskap, har mye bedre service enn Braathens. Her er det vanlig C og Y klasse og vi fikk mat og drikke + god ben-plass på en liten tur mellom Kjevik og Kastrup. Det samme gjelder SAS og de fleste andre flyselskaper i verden.

Dessuten er Braathens back et ganske dustete navn på turistklasse.

 

-------------------

Hilsen Jonas

http://www.on.to/fs2000" TARGET=_blank>www.on.to/fs2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...