Gå til innhold

Andreas Eriksson

Members
  • Innholdsteller

    90
  • Ble med

  • Siste besøk

Andreas Eriksson's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Skulle gärna blivit pilot, men det ser inte ut till att fungera. Registrerade mig och allt såg bra ut, gjort testen som kom i en ZIP fil, bestod denna....vad mer behöver jag göra för att bli aktiv ?
  2. Om dessa "pop-up`s" hade øppnats i samma fønster så hade det inte varit så illa.....men nær du får ett nytt varje gång du klickar dig fram så.....tja *suger* Mvh Andreas Eriksson
  3. Date of Accident: 27 December 1991 Airline: Scandinavian Air System Aircraft: McDonnell Douglas MD-81 Location: Stockholm, Sweden Registration: OY-KHO Previous Registrations: None Flight Number: 751 Fatalities: 0:129 MSN: 53003 Line Number: 1844 Engine Manufacturer: Pratt & Whitney Engine Model: JT8D-217C Year of Delivery: 1991 Accident Description: The aircraft crashed shortly after takeoff. Clear ice which had formed on the engine nacelles broke off on departure and was ingested by both engines, causing them to fail. The crew made a successful emergency landing in a clearing. eller denna linken : http://www.airdisaster.com/cgi_bin/view_details.cgi?date=12271991&airline=Scandinavian+Air+System"'>http://www.airdisaster.com/cgi_bin/view_details.cgi?date=12271991&airline=Scandinavian+Air+System" TARGET=_blank>http://www.airdisaster.com/cgi_bin/view_details.cgi?date=12271991&airline=Scandinavian+Air+System Om jag inte minns helt fel så dog en passagerare men detta var i en hjærtinfarkt i eftertid...men jag kan ha fel dær.
  4. Date of Accident: 23 December 1972 Airline: Braathens Aircraft: Fokker F-28 Fellowship Location: Skaugum, Norway Registration: LN-SUY Previous Registrations: Not Available Flight Number: Not Available Fatalities: 40:45 MSN: 11011 Line Number: Not Available Engine Manufacturer: Not Available Engine Model: Not Available Year of Delivery: Not Available Accident Description: The aircraft crashed on approach to Oslo. Pilot error. eller denna linken : http://www.airdisaster.com/cgi_bin/view_details.cgi?date=12231972&airline=Braathens"'>http://www.airdisaster.com/cgi_bin/view_details.cgi?date=12231972&airline=Braathens" TARGET=_blank>http://www.airdisaster.com/cgi_bin/view_details.cgi?date=12231972&airline=Braathens
  5. Helt enig... (kunde inte sagt det bættre sjælv) Hmm nu er inte jag helt hundra med på den juridiska aspekten men har inte aviser svårt att publisera bilder om inte det er huvudinehavaren (fotografen) som har gett godkænning før publiseringen. Så om inte så ær tillfælle så borde ju Dagbladet enligt mig gøra ett juridiskt øvertramp, men som sagt juridik ær inte min starka sida. Någon som vet ?? Men tragiskt ær det
  6. Jo jag har sett bilderna som postades på Flightsim.no och det ær till 99,99% samma bild (om man inte har fotat från samma plats med samma ljus och samma vinkel och allt som skall till) vilket er næstan omøjligt men kan ju ske dærav 99,99% Nja jag personligen er mest intresserad i den juridiska delen av publiserings reglerna. Intressant att veta på grund av egna fotografier på internet.
  7. http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/07/25/271074.html"'>http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/07/25/271074.html" TARGET=_blank>http://www.dagbladet.no/nyheter/2001/07/25/271074.html Tja nu har aviserna fått tag på bilderna....om det var på grund av sidan eller av andra orsaker vet inte jag. [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] "Personligen reagerar inte jag på sådana bilder, inte værre en att se en krockad Volvo eller Audi før exempel. Men kan førstå att folk tycker det er obehagligt att se på" [ 25-07-2001: Endret av: Andreas Eriksson ]
  8. Som tidigare skrivet...detta har inte med FS.no å gøra. Detta er kritik mot de som gør så otroligt dåliga reklamer att man måste till med så drastiska steg att smeta ner skjermen med pop-up vindur. Om man inte klarar av att ge ett budskap med vanlig reklam så ær inte pop-up`s den rætta vægen, men det kanske er en del som syns det er herligt med en massa vindur som øppnas. Besøker du sedan VG eller Dagbladet så har du snart hela maskinen full med internet explorer vindur. Till slut... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] jag bara ventilerar mina åsikter...det er vell lov med det ?
  9. Det er den optimala førnedringen som surfare att få "pop-up" vindur med reklam uf uf uf uf uf.... Inget ont om Flightsim...utan till de som lagar reklambanners før bedrifter.
  10. My God [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]
  11. Personligen tror jag att SAS vill ut av den alliansen dom er i dag. Så som jag ser det så får SAS ut allt førlite på denna alliansen och kan inte flyga på de linjerna dær dom har lust. Ett alternativ så som jag ser det med alla dessa planer på att køpa olika sællskap i norden/europa ær att skapa ett starkt bolag/allians med dotterbolag før att sedan kunna satsa 100% på utlandstrafik och avsluta "starallians" samarbetet. Och kanske kan det blir så att Braathens och en del andra bolag ex: Air Botnia,Skyways drar lastet med att frakta passasegarer inom nærområdet och SAS fraktar de sedan vidare i værlden. Men den som lever får svaret på vad dom tænker på. Mvh
  12. Personligen tycker jag att detta er trist. Men... Så som jag ser det (opartiskt) så er hela systemet i en såkallad "Downward spiral" Braathens har varnat tidigare att det inte er lønsamt att driva ett stort flygsælskap med næstan bara flighter inrikes, den norska regerigen måsta ta sitt ansvar OCH luftfartsverket nær det gæller de høga avgifterna før att driva lønsam trafik i Norge. Så....med høga avgifter...dyrare flygbiljeter och sæmre lønsamhet, tillslut få som "kan" eller væljer att flyga lika mycket. Sænker man avgifterna så økar "førhoppningsviss" lønsamheten och fler væljer att flyga och biljett priset "kan" gå ned, och det kan resultera i fler destinationer. Allt detta har jag sett sååååå många gånger førr i Sverige och det skall sægas att det ær inte lætt att driva ett konkurerande sællsakap till SAS. Till Braathens førsvar så har ledelsen flaggat riskerna før længe sedan till regeringen utan resultat så detta var inte direkt otippat, men att SAS skulle ta øver det gissade jag inte. Så till sist, så hoppas ag inte att jag har trampat på någons føtter.. R.I.P / Braathens [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]
  13. ----- NETTAVISEN ---- Oslo Børs innførte like før klokka 13 mandag børspause i både SAS og Braathens. Årsaken kan være at SAS snuser på KLMs aksjer i det norske flyselskapet. Konkurransetilsynet er bekymret. --------------------- http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=4&item=157140"'>http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=4&item=157140" TARGET=_blank>http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=4&item=157140
  14. Hello.... Atlas air har varit diskutterat många gånger men jag har søkt igenom forumen efter varet på detta. 1. Vad før callsign anvænder Atlas Air på sina flygningar via ENGM 2. Vilken flygplats i Skottland startar de fra Har søkt igenom htp://www.atlasair.com utan att finna det jag søker. Tacksam før svar Mvh
×
×
  • Opprett ny...