Jump to content

Håkon Søreide -ENBR-

Members
  • Content Count

    89
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutral

About Håkon Søreide -ENBR-

  • Birthday 12/23/1980
  1. Faktisk er Caravellens cockpit tatt omtrent rett fra Britiske deHavilland Comet, som igjen ga grunnlaget for Nimrod. Cockpit vinduene er lik Comet på Caravelle III og VI-N serien (SAS brukte bare III) senere utgaver fra VI-R, 10B, 10R, 11 og 12 brukte litt annerledes cockpit vinduer. Frontvinduene er lik Comet og tidligere utgaver av Caravelle, mens sidevinduene er større. Se bilde for forskjellen: Original/Comet: Comet http://www.airliners.net/open.file/0535593/L/ Caravelle http://www.airliners.net/open.file/0263381/L/ Nye vinduer: http://www.airliners.net/open.file/0342391/L/
  2. Da er Kingair'en blitt releaset. Flyet har blitt sendt, Avsim.com, Flightsim.com og selvsagt Flightsim.no. Så får vi se hvem som legger filen opp først! Filen inneholder 2 liveries (D-IBER og LX-SEA) flere liveries og ett paintkit kommer senere. Download her: Avsim Caravellen kommer senere i høst.
  3. Da er Kingair'en blitt releaset. Flyet har blitt sendt, Avsim.com, Flightsim.com og selvsagt Flightsim.no. Så får vi se hvem som legger filen opp først! Filen inneholder 2 liveries (D-IBER og LX-SEA) flere liveries og ett paintkit kommer senere. Download her: Avsim Caravellen kommer senere i høst.
  4. AFG har alltid og vil alltid være freeware!
  5. Hei folkens, det er en god stund siden jeg sist postet her, men tenkte det kunne være interessant for dere å se hva AFG kommer til å release utover i høst. Først slipper vi en Kingair 300, den vil bli å finne på downloads sidene våre i løpet av August, senere kommer endelig Caravelle'en som vi har holdt på med i 2 år nå. Mer info og bilder finner dere her: AlliedFsGroup Her er litt bilder:
  6. Hei, hvis du finnes her, send meg en mail om du er interessert i å være konsulent for AFG ceo@alliedfsgroup.com Mvh, Håkon Søreide
  7. Ta en titt i AlliedFsGroup forumet, da dette har blitt diskutert der: http://www.alliedfsgroup.com/cgi-bin/forum/YaBB.pl?board=main&action=display&num=518"'>http://www.alliedfsgroup.com/cgi-bin/forum/YaBB.pl?board=main&action=display&num=518" TARGET=_blank>http://www.alliedfsgroup.com/cgi-bin/forum/YaBB.pl?board=main&action=display&num=518 Håkon/AFG
  8. BAe 146-100/200/300 eller Avro RJ-70/85/100 som det nå heter er korrekt for tiden det eneste Jetflyet som trafikkerer LCY. Men det er planer om å la Do328JET få lande der også. Feilaktig sagt her har BAe 146/Avro RJ thrust reverse, noe det ikke har... Det har derimot store spoilere/lift dumpers og store kraftige bremser på hjulene. Såpass kraftige bremser har dette flyet at thrust reverse ble utelatt når flyet ble designet. Mener å ha hørt at det nye Avro RJ-X også ikke kommer til å ha thrust reverse. Mvh, Håkon/AFG
  9. Hei folkens, AlliedFsGroup som jeg er CEO for er nå igang med en Falcon 20, det er det samme flyet som det Norske Luftforsvar bruker som biz.jet for Kongefamilien, Høyere Offiserer og Regjeringen. Bilde: http://www.airliners.net/open.file?id=67092"'>http://www.airliners.net/open.file?id=67092" TARGET=_blank>http://www.airliners.net/open.file?id=67092 Jeg tror det også eksisterer ett Falcon 20 i kamuflasjefarger, som benyttes som kalibreringsfly for Luftforsvaret. Jeg er interessert i flere bilder samt info om flyene. Bl.a mener jeg flyene er "retro-fitted" med nye motorer, for at flyene skal kunne møte de såkalte "Stage III noise rules". All info mottas med takk, enten her i forumet eller på e-mail ceo@alliedfsgroup.com Besøk ellers siden vår og forumet for å se første preview. Mvh, Håkon CEO - AlliedFsGroup Besøk oss: http://www.alliedfsgroup.com"'>http://www.alliedfsgroup.com" TARGET=_blank>http://www.alliedfsgroup.com
  10. Til opplysning til noe av det som er sagt her. Å bli sugd ut av ett fly allerede i lav høyde er faktisk mulig. American Airlines, hadde en nødlanding for ett par dager siden, hvor en flyvert kom i skade for å åpne døren mens flyet takset etter landing, hvorpå trykkforskjellen mellom kabinen og luften utenfor gjorde at han ble "sugd" ut. Fallet fra flyet hadde dødelig utgang. Dette er mulig, ved at fly fra døren lukkes ved gate, begynner å trykksettes. Så å bli sugd ut av trykkforskjell, vind og materialtretthet når hele flysiden faller av i 300ft, er mulig. Når det gjelder Concord 79, som jeg faktisk har (jeg var ung og dum :-/ ) så er den veldig urealistisk i veldig mye man foretar seg, men de har ihvertfall brukt den ekte Concorde cockpit og kabin, pluss ganske realistiske lydopptak fra Concorde, noe som gjerne er annerledes i andre filmer, der lyd/cockpit/kabin gjerne er fra ett totalt annet fly. Med hensyn til motor, så har det gått en serie i fire deler om byggingen av B777, på discovery. Der ble en motortest filmet. Testen gikk ut på å finne hvor mye en motor tålte. Man gjorde det ganske enkelt. En motor ble satt på stativer etc. for å holde den i ro, på en del avstand foran motoren, sto ett par menn tjoret fast i en vegg, med solid hørselsvern på. Deres oppgave var å kaste diverse ting mot motoren for å teste motorens tåleevne. Disse gjenstandene var bl.a., store biter med treplanker, småstein, en relativt stor blokk med hard is, store dyreskrotter av gås... Motoren tålte alt. For å få motoren til å bli ødelagt, ble til slutt en svært stor stein kastet mot motoren, da sa det KRANK, og motoren stoppet med en diger stein innimellom motorbladene. Beviser at det er mulig. Slike tester er forresten vanlig å gjennomføre, er vel nærmest påkrevd. Håkon
  11. Jeg har ett par spørsmål til de talentfulle designerne av Norway 2000, hvordan kommer jeg i kontakt med dem? Mvh, Håkon http://www.alliedfsgroup.com" TARGET=_blank>CEO - AlliedFsGroup
  12. Ville bare opplyse de av dere som interesse av det, at AlliedFsGroup's sider har blitt oppdatert. Bl.a. er det bilder av ett nytt Airbus A340 som snart er klart til Beta testing, samt info om to nye medlemmer. Regards Håkon AFG Besøk oss på http://www.alliedfsgroup.com"'>http://www.alliedfsgroup.com" TARGET=_blank>http://www.alliedfsgroup.com
  13. Takk for det Thomas, sorry for at jeg ikke har svart på innlegget ditt før, men det har vært litt hektisk i det siste. http://www.alliedfsgroup.com"'>http://www.alliedfsgroup.com" TARGET=_blank>AlliedFsGroup klarer å holde meg i aktivitet. Siden vår blitt oppdatert to ganger siden den kom opp. Bl.a. med nye bilder av Nick Landolfi's Boeing 717-200 som vil bli animert med http://www.flyingcanucks.com" TARGET=_blank>Flying Canucks FS Live! som vil gi flyet animerte reversere, hydrauliske støtdempere på hjulene, dører som kan åpnes, korrekt animasjon av flaps/slats med uavhengig blinking av strobes/beacon lys... Me mer kommer. Kom og besøk oss for mer info eller for å snakke med oss i forumet (som faktisk ligner mye på det som er å finne på flightsim.no) Med Vennlig Hilsen Håkon AlliedFsGroup
  14. Den aller nyeste gruppen innenfor FS-miljøet stiller seg nå i rekken bak PROJECT FREEWARE group, FREEWARE FLIGHTSIM GROUP og International Aircraft Design Group. Kom og besøk oss på http://www.alliedfsgroup.com"'>http://www.alliedfsgroup.com" TARGET=_blank>http://www.alliedfsgroup.com Mvh, Håkon Søreide CEO - AlliedFsGroup
  15. Problemet med Concorde er at den er svært følsom for skader under vingene. Motoren sitter veldig nært understellet, de er i tillegg plassert side ved side, i tillegg er Concorde's vinger fullastet med fly-bensin. Vingene er tynnere enn det en finner på vanlige subsoniske fly, derfor kan FOD lettere penetrere vingen(e), og videre punktere bensintankene. Det er derfor British Airways holder på å installere kevlar i bensintankene til Concorde. Kevlar er ett skuddsikkert materiale brukt i f.eks. skuddsikre vester. Det som skjedde med F-BTSD var at den metallgjenstanden som lå på rullebanen punkterte hjul(ene) på venstre side av flyet, ødelagte biter av hjul og kanskje metalldeler fra selve understellet, punkterte vingen, bensintanken og motorne. Concorde tok av med en søyle av flamme og røyk bak seg, bensin var antent. Flygerne fikk ingen indikasjon på dette under take-off, de ble varslet fra CDG tower. Motor nr.2 svikter, pilotene slår den av slik en skal ved en slik situasjon, men motor nr.1 svikter også, med full last av passasjerer og bensin og med bare de to motorene på høyre vinge i drift er Concorde F-BTSD allerede dødsdømt, pilotene prøver desperat å fly videre til Le Bourget, som ligger ett par kilometer fra CDG. De klarer ikke det og flyet styrter i Gonesse bare minutter etter take-off. 113 mennesker omkommer i flammehavet som følger. Håkon
×
×
  • Create New...