Gå til innhold

VFR tur fra ENGM/ENKJ


Per-kristian Jensen

Anbefalte innlegg

da endte det opp med at vi flyr Gardemoen Fagernes.... de fleste er vel med på tur men vet ikke hvor mange som blir med på retur.... ATC ser et dårlig ut med til vi kommer inn hos Ivar Hakli (ENSV_V_CTR) eller jeg vet ikke om vi kiommer dit en gang "" skal vi si at voice rommet er rw.avsim.net/VFR og at vi møtes på GA parkingen ved ENGM klokken 19.30 og tar av 20.00? Jeg blir hvertfall og fly Cessna172 (LN-ALV) håper så mange som mulig kan komm og at de sier herhvilket callsign og hvilken flytype de skal bruke "" går ut i fra at de ferreste har VFR kart så her kjæm et spørsmål til.... skal vi fly direkte eller via VOR/NDB o.s.v?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey.... jeg testa nå offline i hvilke værforhold det var mulig og lande VFR.... ved hjelp av GPS kunne jeg komme fram til flyplassen og lande trygt i tykk tåke...

 

Tror du har misforstått begrepet VFR i stor grad, Per-Kristian "" (Visual Flight Rules)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jau hehehe..... uansett.... hadde desverre ikke tilgang til maskinen da flighten skulle finne sted "" pappa måtte ha PCen litt... så ikke ut som det var noen som fløy heller..... vi får prøve senere..

 

.... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nå må du passe deg litt Per-Kristian.

Dette gjenntar seg alt for ofte, hvis du holder fram slik blir vel "å ikke møte opp til en avtale" kalt "Per-Kristian syndrom".. ""

Du må begynne å ta ting litt seriøst gutt, når jeg arrangerer noe "booker" jeg PCen, og da vet familien bedre ennå prøve seg på noe.

PCen har også lært at man skal være snill når det skjer noe stort. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En feil er greit, men synes det ble litt overflødig her. """"

"Innlegg", "departure", "ankomst" og "Kjeller".

Du glemte "Gardemoen" og "Notoden" når du først skulle være slem ""

Litt unødvendig å hakke på en eller annen "skirveleif", selv om det ble litt i overflod her som du sier. Vi forstår jo alle hva han mener.

Kanskje en ide for de som er usikre på ortografien å skrive innleggene i Word (med stavekontrollen på "") før man klipper og limer innlegget inn i forumet? Så slipper man i alle fall slike kommentarer som dette (og jeg skal i alle fall ikke "kaste den første steinen"). Alle gjør og skriver feil av og til (til og med undertegnede "").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig å følge med på innlegg her, alltid mye å lære men å legge inn et dusin poster som Ivar gjør til stadighet overfor PK er unødvendig , mange som har skrivefeil så lenge du skjønner budskapet så kommenter heller det istedenfor mener nå jeg. PK skriver ihvertfall flyrelaterte innlegg i motsetning til visse andre ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...