Gå til innhold

hjemmeside om fly


Runar Hvitsand

Anbefalte innlegg

Flyt evt de to link+download knapper op sammen med de andre.

På den måde slipper man for at skulle scrolle unødvendigt ned over siden, for at komme videre.

 

Der er naturligvis mange forbedringsmuligheder. Men eftersom siden indtil nu er meget simpelt bygget op, vil jeg bare nøjes med at foreslå det med knapperne.

 

Så kan forresten godt lidt, når folk skriver, hvorfor de har taget et link med på deres Linkside. Så man som læser kan få af vide, hvorfor man skulle klikke sig videre.

 

Peter

www.noerkjaer.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koden mangler en del ting... På den kildekoden jeg får opp er ikke <tr>, <table>, <body> eller <html> avsluttet.

Kodet selv? isåfall en svært ryddig og flott kode, uten unødvendig FrontPage-tull.

Litt mange bilder i meny og sånt. I tillegg til de vakre bildene ble dette for mye for min ISDN-linje. ""

Men for all del, en flott side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyt evt de to link+download knapper op sammen med de andre.

På den måde slipper man for at skulle scrolle unødvendigt ned over siden, for at komme videre.

 

 

Hadde gjort det opprinnelig, men syntes det ble for mange knapper på ett sted. ""

 

Så kan forresten godt lidt, når folk skriver, hvorfor de har taget et link med på deres Linkside. Så man som læser kan få af vide, hvorfor man skulle klikke sig videre.

Du mener å skrive litt om de forskjellige sidene jeg linker til? Slik at folk vet hva de fører til? Ingen dum tanke det. ""

 

Hvis du skal ha gallerier, så syns jeg du skal lage thumbnails av de bildene du har der, så man slipper å load'e flere megs for hvert galleri...

Ja, har tenkt tanken selv, men har ikke kommet så langt ennå. ""

Koden mangler en del ting... På den kildekoden jeg får opp er ikke <tr>, <table>, <body> eller <html> avsluttet.

Kodet selv?

 

Du sier noe der.... ""

Har kodet selv,ja. "" Litt klipp og lim, pluss litt lesing og pugging av tag's ""

 

Ellers takk for alle kommentarer. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis siden er håndkodet, så er muligheder mange!!!

Jeg syntes det lignede noget fra en home.no-web-page-creator.

Men da jeg så koden, kan jeg da godt se, at det er noget du selv har rodet med.

Specielt CSS og simpel php (include-kommandoen) vil gøre livet meget nemmere for dig!

 

(Min hjemmeside er også lavet i hånden. Javascripts er freeware, som jeg ikke har skrivet. Men ellers er det eget håndværk.)

 

/Peter

www.noerkjaer.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn tviler jeg på at den skal se sånn her ut:

 

 

Nei, det så litt vel nakent ut det der..... "" Det er vel home.no som trøbler litt igjen. Skal flytte hele siden over på annen server såsnart de rotehuene klarer å gi meg rett brukernavn og passord. "" Har holdt på snart en uke nå for å få det klart.... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maser igjen...... ""

Har nå forandret litt på sidene, etter tips fra dere. Har bl.a nå laget thumbnails til de to første galleriene, og flyttet litt om på knapper. Syns dere det ble bedre nå?? "" Har også flyttet til annen server, home.no ble litt for treg.. ""

 

Thumbnails til de siste galleriene blir etterhvert det også.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av en eller annen grunn tviler jeg på at den skal se sånn her ut:

 

[image]http://home.no/mnelson/feil.jpg[/image]

 

Ne, jeg tror ikke det er Home.no som trøbler.

Slik så den ut hos meg også, da jeg prøvde å se den i Mozilla Firefox. Men da jeg hentet frem siden i IE6 ble alle bilder hentet frem.

 

Så som sagt: Du må lage siden kompatibel med Mozilla Firefox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ne, jeg tror ikke det er Home.no som trøbler.

Slik så den ut hos meg også, da jeg prøvde å se den i Mozilla Firefox. Men da jeg hentet frem siden i IE6 ble alle bilder hentet frem.

 

Så som sagt: Du må lage siden kompatibel med Mozilla Firefox.

 

Problemet er jo ikke siden, men at du bruker en browser med ubetydelig markedsandel, som trenger egen kode...

 

DU må nok bruke IE6 du... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg bruker en browser som har en svært liten markedsandel (riktignok er det denne og Opera jeg anbefaler folk å bruke, de er raskere og har en haug funksjoner udaterte IE mangler), men som et prinsipp bør siden kunne vises i alle browsere og på alle OS.

 

PROBLEMET ligger i siden, ikke i at jeg bruker en annen browser. Eller kanskje det er du som har et problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at jeg bruker en browser som har en svært liten markedsandel (riktignok er det denne og Opera jeg anbefaler folk å bruke, de er raskere og har en haug funksjoner udaterte IE mangler), men som et prinsipp bør siden kunne vises i alle browsere og på alle OS.

 

PROBLEMET ligger i siden, ikke i at jeg bruker en annen browser. Eller kanskje det er du som har et problem?

 

Faktum er, at dersom man skulle gjort alle tillags, så hadde man aldri blitt ferdige med kode så mye som en fluelort. Majoriteten av internettbrukere bruker IE (og da snakker vi ikke om en marginal majoritet heller, men nesten 10 av 10), så det er bare tull å begynne å kode spesiellt for hver eneste browser som finnes å få tak i. Sjansen er ikke bare stor, men enorm, for at nestemann som klikker seg inn på siden din bruker IE fremfor andre browsere.

 

At andre browsere kan være bedre på mange, om ikke alle punkter, er ikke til å skyve under en stol, men det hjelper fint lite når de fleste mer eller mindre er flasket opp på IE og er fornøyd med denne.

 

Et fornuftig ord sier "If it ain't broke, don't fix it", så hvis man ikke har noe å utsette på IE, noe de færreste tydligvis har, så har man heller ingen grunn til å bytte det bort, noe de færreste altså gjør.

 

Så lenge du velger en browser som er i kraftig mindretall, som attpåtil ikke skjønner kodingen beregnet for majoriteten, så kan du faktisk ikke forvente at folk skal forandre på kodingen sin for å tekkes deg.

 

For å oppsummere raskt:

 

Når du kommer inn på ei side Mozilla'en din ikke får noe vettugt ut av, så har du to valg:

1. Åpne IE6 og kikke på siden...

2. La være å kikke på siden...

 

Uansett så er ditt problem og din browser som er problemet, ikke hjemmesiden som er optimalisert for IE... ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde i går, men fikk ikke linken til å virke. Det fikk tydeligvis du.... ""

Siden min er masse klipp-og-lim fra forskjellige web-sider, så det er ikke rart at det er mye sammenblandede elementer her. "" Men den virker da hvertfall i IE6... "" Skal se om jeg kan ordne ting bedre etterhvert, men foreløpig er jeg bare ren amatør på dette. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...