Gå til innhold

Ut å fly - sitte i cockpit?


Marcus Lund Osdal

Anbefalte innlegg

Jeg dro til Frankfurt for ikke så lenge siden med Boeing 737-600 SAS. Jeg spurte flyvertinnen på cruise om jeg kunne få lov til å titte litt i cockpit ettersom jeg har en slik interesse. Hun sa at i SAS har flyvertinnene fått beskjed om å ikke la noen andre enn seg selv få komme inn i cockpit. Men flyvertinnen sto lenge å stirret å smilte til meg å sa at jeg var så kjekk så ho skulle se hva ho kunne gjøre....hehe. Så hun spurte purser, men hun var en gretten liten en (hehe) så hun sa nei. Men men, flyvertinnen sørget for at jeg fikk en prat med pilotene etter landing og et besøk i cockpit "" Men Braathens er ikke så strenge med det tror jeg....lykke til! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro til Frankfurt for ikke så lenge siden med Boeing 737-600 SAS. Jeg spurte flyvertinnen på cruise om jeg kunne få lov til å titte litt i cockpit ettersom jeg har en slik interesse. Hun sa at i SAS har flyvertinnene fått beskjed om å ikke la noen andre enn seg selv få komme inn i cockpit. Men flyvertinnen sto lenge å stirret å smilte til meg å sa at jeg var så kjekk så ho skulle se hva ho kunne gjøre....hehe. Så hun spurte purser, men hun var en gretten liten en (hehe) så hun sa nei. Men men, flyvertinnen sørget for at jeg fikk en prat med pilotene etter landing og et besøk i cockpit "" Men Braathens er ikke så strenge med det tror jeg....lykke til! ""

 

 

Nei Braathens er ikke så streng på det, det var dem jeg satt på med ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I enkelte flyselskaper er det totalforbud mot å ha fremmede folk i cockpiten (self. unntatt bekjente og folk som jobber i flyselskapet). Dette gjelder for eks. LOT , KLM og sikkert mange andre. Hos SAS er det alltid Cpt som bestemmer dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sitte i Cockpit på Colour Airs rute Til ålesund når dem var i drift. Jeg spurte flyvertinnen om det var greit jeg kunne få komme framm i cockpit å få stille noen spørsmål til pilotene angående flyging generelt og også at jeg var en flyentusiast. Det gjekk da 2 min så vinka ho mej framm til cockpit.. Å jeg fekk sitte fremme hele turen :-) det var en sjikelig opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun sittet på klapp en gang, da SAS betjente Kristiandsand-Oslo med DC9. Jeg gikk på ungdomskolen og SAS hadde utlyst en konkurranse for skoleklasser. Jeg laget en nokså sarkastisk reklamefilm for SAS, men de sendte hele klassen vår en tur-retur til Gardermoen, med full omvisning på flyplassen. Det var en ganske fin opplevelse. Det var den gangen hovedflyplassen var nyåpnet og jeg husker spesielt godt møte med "bagasjemannen", en halvfet nerd med chipspose på fanget, bak fem eller seks 21 tommers dataskjermer. Med de små fettete fingerne sine styrte han hele anlegget, som på den tiden fungerte svært dårlig. Om det skyltes Cola søl på tastaturet vet jeg ikke, men han minnet utvilsomt om sikkelsen Nedry. Fyren som fikk John Hammonds store drøm sønderknust, og var den utløsende faktoren til at Jurassic Park gikk til heIvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... han kjappet sikkert seg med å få bort xxx-bildene fra skjermen, eller muligens rollespill eller C&C-spill eller liknende i det dere besøkte han. Jeg tipper også at borden hans var fullt av halvdrukne og tomme cola-flasker (halv-litere), hadde ihvertfall vært stas hvis det er riktig. Er liksom visse likhetstrekk som er standard virker det som, for disse data-nerdene der. Håper han i det minste rakk å slikke av seg fettet (fra chipsen) på fingrene, før dere skulle hilse på han da.. he he..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...