Gå til innhold

Gutta på Tur til Mallorca!!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Da var vi nok en gang klare for en opplevelsesrik tur!

Denne gang flyr vi som charter fly, og da er det selvfølgelig naturlig å velge en sydlig destinasjon!

Nå er det Mallorca som står for tur, hvor vi følte at dette var en naturlig destinasjon å velge denne gang.

Vi har valgt å fokusere på en litt mindre utfordrende flyplass, også det som kan kalles for en "standard flyplass" for å gi våre piloter en mulighet til å fly til en klassisk destinasjon!

 

Jeg skal bestille ATC både i Norge og på Mallorca, så jeg håper dere møter forbredt som alltid!

Kart for Palma de Mallorca finner dere her:

http://ais.aena.es/aipeng/ad/ad2/ad2-lepa/Ad2-lepa_INDICE.html

 

Vi har valgt å ta av klokken 08:00 norskt tid fra Gardermoen for å gi et litt mer charterpreg over det, noe som også gir oss mesteparten av Lørdag til å gjøre andre ting på også!

 

Når det gjelder retur så har vi satt den til den 29. Februar, og da vil vi ha en kveldsflight, med annkomst på Gardermoen rundt klokken 21:00 norsk tid.

Jeg håper at SÅ MANGE SOM MULIG blir med på returflighten, for en av våre "faste" ATCer, som bruker å stille opp for oss skal ha controller test, og vi er blitt bestillt for å skape litt stress for kandidaten.

Siden kandidaten har stillt som ATC for oss en del ganger, så synes jeg vi kan gjøre gjenngjeld med at vi gir ham litt trafikk slik at testen blir godkjennt!

Mer info om returflighten vil komme på LØRDAG 28. FEBRUAR ETTER AT VI HAR LANDET!

Vi blir nødt til å be dere melde dere på returen, slik at vi har en oversik over hvor mange som blir med.

 

PÅMELDINGEN TIL NEDOVERTUREN DEN 28. FEB AVSLUTTES FREDAG 27. FEB KLOKKEN 18:00, SÅ MELD DERE PÅ SÅ KJAPT SOM MULIG!

 

For dere som ennå ikke er medlem av Gutta på Tur, meld dere på her!

Da vil dere få tilsendt en teoritest som du må bestå for å være med, består du ikke den må du ta en praktisk test hvor du flyr en vanlig IFR tur med meg som sensor.

Derfor, er du ennå ikke medlem, så meld deg på så raskt som mulig, slik at hvis du evt. skulle stryke på den teoretiske delen skal kunne rekke å ta den praktiske testen!

 

Da håper jeg at så mange som mulig blir med oss, og at vi får en flott tur, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har hatt en kjedelig tur med Gutta På Tur, prøv DU også!

 

Har du spørsmål eller kommentarer, send meg en mail icskaug@hotmail.com eller legg den igjen her.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er mange som har reagert på tidspunktet, og dette er faktisk det seneste tidspunktet vi har tatt av for en charterflygning.

De andre flightene våre har vi hatt departure klokken 07:00, og det var kanskje i det tidligste laget, men 08:00 skal på alle måter være overkommelig! ""

Som oftes går det charterflygninger på tidlig morgen, kveld eller natt, for det er da flyselskapene får kjøpt de billigste slotene, personlig har jeg aldri hatt en kveldsdeparture når jeg har fløyet charter, noe jeg synes er litt rart..

08:00 står ved lag, så skal dere ha med dere erfaringen (som jeg synes dere bør, bare spør de som var med til Madeira) så ikke syt! ""

 

Jeg vil jo også få minne om at dette er den siste turen vi arrangerer på en stund, neste tur kommer vel i påsken da evt. under FlightsimLANet hvis det blir holdt i denne tidsperioden!

 

Er det noen ATC som ønsker å stille på denne Lørdagen så send en mail til meg, slik at dere kan få tilsendt pilotlisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, husker da i juleferien, da var det avgang klokken 0700. Måtte jo opp rundt 0500 for å gjøre nødvendige forberedelser... Det verste var kanskje søsteren min hadde fått virus på PCen kvelden før, så jeg måtte sitte til langt på natt for å få det fjernet. Ble ikke mye søvn den natten, men turen var arti den ""

Jeg må se hvordan været blir, om det er godvær reiser jeg nok på fjellet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja folkens, da er det bare noen timer igjen til vi avslutter påmeldingen!!

Jeg føler fortsatt ikke at vi har fått nok påmeldte, vi er rundt 5 stk i dette tidspunkt, og jeg hadde iallefall håpet på 7 stk!

Vi er blitt garantert ATC i Norge og på Mallorca både for nedoverturen og returen, så det er ingen grunn til å ikke bli med om du ikke har noe "mer viktig" å gjøre!!

Meld dere på folkens, you won't regret, har ingen navn å nevne over personer som har angret seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var nok en super tur gjennomført!

Jeg vil takke Rune, Jonas og Vegar for ATC på Gardermoen, hvor jeg synes det er veldig sporty gjort å stille opp for oss så tidlig på morgenen, og det er vi selvfølgelig veldig takknemmlige for!

 

Påmeldingen for returen er i gang, og stenges i morgen søndag klokken 12:00, så meld dere på så raskt som mulig!

For mer info, ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...