Gå til innhold

Forslag til "weekly fly-in"!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Hei igjen folkens!

Jeg har sittet her å tenkt litt, og jeg har kommet opp med noe jeg iallefall synes er en god idè.

Men det er snakk om litt resussjer og planleggning, men vi har vel en meget flink Event Coordinator i VACCN, så det skal ikke bli noe problem! ""

Men til hovedsaken, hva om vi bemannet de "største" flyplassene i Norge, fullt ut med alle possisjoner som er mulig (iallefall nesten alle) hver Søndag litt fram i tid?

Nå tenke jeg ikke at vi skulle bemanne alle på en gang, men at vi rokerte hver uke.

F.eks at vi bemanner Gardermoen, Sola/Bergen, Værnes, Bodø og Tromsø?

Dette hadde vært godt både for ATC, slik at de får prøvd litt nye flyplasser og for pilotene som kanskje får variert rutenettet sitt, allefall de som flyr etter ATC, siden det nesten aldri er ATC andre plasser enn Oslo..?

 

Bare en tanke, kom med meninger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser til forslaget ovenfor fra Ivar. Godt forslag, men til orientering så er det allerede etablert et slikt "flyin" hver søndag i amarbeide med Sverige, Finland og Danmark. Det samme er det for torsdagene. Riktignok har ikke dette vært annonsert i den siste tiden, men var tatt opp tidligere i høst. Så det er bare for dere å logge dere på som atc folkens.

 

Skal imidlertid se nærmere på forslaget til Ivar om vi kan annonsere et spesielt flyin noen søndager fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

For å teste ut om dette kan være noe så gjør vi følgende:

 

Søndag 25. januar fra kl. 2000 - 2300 (lokal norsk tid), bemanner vi følgende plasser i Nord-Norge:

ENBD_CTR, ENBO_APP/TWR

ENTC_APP/TWR

ENDU_APP/TWR

ENEV_APP

 

Dette skulle gi plass for 8 ATC. Kommer det flere som vil være ATC så tar vi med AFIS for Vesterålen/Lofoten, samt TWR på ENKR(Kirkenes) og ENNA(Bannak).

 

Alle som vil være ATC booker posisjon via vACCNorway sine websider og ATC-bookingen der.

 

 

 

OG, ikke spør hvorfor vi ikke tar med de og de plassene, at ENGM må være bemannet etc. Nå tar vi Nord-Norge denne gangen og de stedene jeg har satt opp så ser vi hvordan dette blir.

 

Da er ballen spilt over til dere folkens. Det er opp til derev om dette skal bli et fast arrangement fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja folkens, da er det bare å trå i!

Nå vet vel de fleste av dere at jeg for det meste flyr på VATSIM, men jeg er mer enn villig til å bemanne en possisjon om det skulle se til å bli manko på flygeledere..

Men en ting er iallefall sikkert, jeg stiller opp denne kvelden, som ATC eller flyger!

Men kom igjen nå folkens, la oss vise Einar at vi klarer dette, for jeg vet at vi gjør det om vi bare vil..

Og ut i fra den inntensiteten som har vært rundt ATC for tiden, trenger jeg si mer?

COME ON! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digg å fly i nordnorge! Det er bare best! Håper det blir mange av widerøes ruter som blir traffikerte da "" mange som får trening i landinger på kortbaneflyplasser. det er dritkult.. spes når vi har en ganske fet vind i sia som har det ganske morro med flyet vårt "" ofte sånn i Finnmark ""

 

Stå på folk! Slik som dette det skal være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...