Gå til innhold

VG med nyttig informasjon.. igjen!


DM

Anbefalte innlegg

Finner dere noe fakta feil her da? Det må da være lov å opplyse sine lesere, som kanskje ikke kan like mye om fly og luftfart som de fleste her på forumet. Selv om det blir trivielt for dere.

 

Dette her er da bare tull:

Annenflygeren er såkalt flygende pilot

 

Når ble FO automatisk PF? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner dere noe fakta feil her da? Det må da være lov å opplyse sine lesere, som kanskje ikke kan like mye om fly og luftfart som de fleste her på forumet. Selv om det blir trivielt for dere.

 

Dette her er da bare tull:

Annenflygeren er såkalt flygende pilot

 

Når ble FO automatisk PF? ""

 

Ja den så jeg ikke, my mistake. Men uansett så mener jeg at jeg har et poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det bra at de opplyser leserene, men når de kommer med feile opplysninger er det like bra at de lar være.

 

Jeg tror ikke det er så veldig aktuelt at FO ikke tør å si i fra om uheldig utvikling av flygingen, han har plikt til å melde fra om det. Og om det han ser at kapteinen gjør galt og kapteinen ikke retter kan han ta over flyet, men det er selvfølgelig svært sjeldent at det blir nødvendig og ganske alvorlig.

 

Men om det er aktuelt eller ei kan kanskje de som er flygere for flyselskap uttale seg bedre om enn meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åge L. har helt klart et poeng, selv om det altså var en faktafeil i artikkelen. Det er en grunn til at man gjennomgår prosedyrer og forhold i cockpit. De av dere som følger med på rapportene til havarikommisjonen vet at det faktisk har vært tilfeller der annenpiloten har nølt med å si fra p.g.a. kapteinens væremåte. Det er forhåpentligvis ikke ofte slikt skjer, men man jobber jo alltid mot en såkalt null-visjon (at slikt aldri skal skje).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det poenget ser jeg helt klart. Det er en rar og kort sak som jeg lurer litt på bakgrunnen for. Er dette den eneste saken om dette, eller er det en rammesak knyttet til en sak om fly og luftfart?

En annen ting er at navnet til journalisten ikke er tatt med. Tok han ikke sjansen? ""

Nå vet i alle fall den jevne VG-leser at "noen" diskuterer bedre forhold i cockpit. Nyhetstrøkket i artikkelen er muligens ikke nok til å innkassere noen Pulitzer-pris, men det er slett ikke det verste jeg har lest.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...