Gå til innhold

Avstemning Scandinavian vACC


Eirik Sørensen

Anbefalte innlegg

Det har ikke vært enkelt å finne gode argumenter for hvem som skal og hvem som ikke skal kunne stemme i denne saken. Jeg har derfor valgt å holde dørene åpne for flest mulig interessenter.

 

De som kan stemme er derfor de som oppfyller følgende kriterier:

 

1. Har en gyldig ID hos VATSIM

2. Har minimum 1 time online siste seks måneder (online tid fom. nå teller ikke)

3. Har sin hovedtilknytning til Norge

 

Dette innebærer i praksis at alle "norske" piloter og flyveledere som har vært innom VATSIM det siste halvåret kan stemme.

 

Jeg har forsøkt å finne en god måte å gjøre dette på, men har funnet at den sikreste måten er å gjennomføre avstemningen via mail.

 

For å stemme, gjør derfor følgende.

 

Send en mail til vote@vaccn.org med følgende informasjon:

 

1. Din VATSIM ID

2. Ditt navn

3. Din stemme (Ja eller Nei)

 

Når du først har stemt, kan ikke stemmen gjøres om. Du kan kun stemme en gang. Alle stemmer som ikke oppfyller kravene ovenfor vil bli avvist.

 

Alle stemmer må være inne innen utgangen av 8. november norsk tid.

 

Så håper jeg også vi kan få litt med debatt i løpet av denne uken.

 

 

Hilsen Eirik

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei da. Synes bare at kun ATC burde få bestemme over styret. Valget blir da mer rettferdig, da egentlig alle kan kalle seg for piloter (1 time de siste 6 mnd innen norsk luftrom).

 

Det som kommende SCAND_VACC styret skal foreta seg vil jo gjelde kun oss ATC og ikke piloter. Du som sier at vi har kanskje kommende ATC her. Så la dem bli ATC først før de kan foreta seg noe.

 

Eirik sitt forslag er rett og slett latterlig må jeg si (og jeg har rett å si hva jeg synes om denne saken, så ikke kom her og kjeft på meg pga jeg har en annen mening enn noen av dere her).

 

 

 

EDIT: Og hvordan kan vi ATC kontrollere alle mailer som strømmer nå til Eirik ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Og hvordan kan vi ATC kontrollere alle mailer som strømmer nå til Eirik ?

Hva mener du med dette Georg?

 

Hilsen Eirik

 

De går vel til en innboks, vote@vaccn.org ikke sant ? Hvem har tilgang til denne mailboksen ? Hvem kontrollerer den ?

Jeg påstår ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tilgang til denne mailboksen. Hva er det du forsøker å si?

 

Jeg mener at noen andre i styret bør ha innsyn på den.

Den beste måten å foreta valget på er på yahoo sine sider (medlemssider for medlemmer i vaccn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kommende SCAND_VACC styret skal foreta seg vil jo gjelde kun oss ATC og ikke piloter. Du som sier at vi har kanskje kommende ATC her. Så la dem bli ATC først før de kan foreta seg noe.

 

Det er vel ikke helt rett?

vACC'ene har mye med piloter å gjøre og.. f.eks Events, opplæring og support for nye osv.

 

Det er hvertfall mitt syn på saken.. ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Georg, hvem er det som kjefter på deg? Du sier at andre må tåle at du har andre meninger enn dem, men da må du også tåle at andre har andre meninger enn dge også. Det er det som kalles for diskusjon, ett synonym for meningsutveksling. Men andre ord så skal man ikke bli enige om noe her, men bare lufte sine meninger. Så når du sier noe, må du tåle at folk kommer med respons på de meningene i form av sine egne meninger om dine meninger. (Ble litt innviklet nå "").

 

Så over til MIN mening: Jeg mener at slik hr. Sørensen har lagt det opp (og sikkert de andre VACC'ene også) er riktig. De som er ATC skal yte service for pilotene, og da er det klart at pilotene må få være med slik at de kan få det tilbudet de etterlyser.

 

Når det gjelder om alle ATC'ene skal få tilgang til å kontrollere stemmene? Hehe, hvordan kan det da fortsette å være et lukket valg?

 

Nå er det vel Sørensen som mottar alle stemmene, teller og kontrollerer. Og er ikke det greit da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at noen andre i styret bør ha innsyn på den.

Den beste måten å foreta valget på er på yahoo sine sider (medlemssider for medlemmer i vaccn).

Vel, hvis du virkelig tror jeg kommer til å "pynte" på resultatet, så kan dere jo velge ut en gruppe her som kan ettertelle stemmene. Helt i orden for meg, men ærlig talt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kan se så har du glemt en vesentlig ting Eirik!

 

Aldersgrense!!

 

Det er utrolig hva noen får seg til å insinuere. ""

 

Det får da være måte på hva man kan tillate seg GEORG!!

 

Nå får du begynne å godta det som blir bestemt angående avstemmingen, eller du får la være å stemme dersom du tror alt er bare svindel!

 

At det går ann! ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg kan se så har du glemt en vesentlig ting Eirik!

 

Aldersgrense!!

Altersgrensen for å fly på VATSIM er 13 år. Derfor vil de som har VATSIM ID kunne stemme. Altersgrensen er med andre ord 13 år.

 

For øvrig, jeg kommer til å være bortreist på forretningsreise frem til mandag. Jeg kommer derfor sannsynligvis ikke til å kunne svare i dette forumet eller på mail før mandag eller tirsdag neste uke.

 

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@@@@@@@@@ Drumroll @@@@@@@@@@

 

20 personer har avlagt sin stemme i valget om VACC Norway skal bli en del av Scandinavian vACC.

 

Resultatet ble som følger:

 

Ja: 17

Nei: 3

 

Det er dermed besluttet med overveldende flertall at Norge vil gå inn for et samarbeide med de andre skandinaviske landene under Scandinavian vACC.

 

Jeg håper vi med dette kan få opp farten i diskusjonen om hva vi i Norge ønsker med Scandinavian vACC.

 

Hilsen Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...