Gå til innhold

Sjekk denne: Switzerland Scenery til 1500kr!!


Espen Furfjord

Anbefalte innlegg

Hele Sveits inkludert.

Fotoscenery, med 4,8 m/pixel

Mesh med 20 m/pr høydepunkt.

 

Switzerland Pro Hjemmeside

 

Dyrt ja.. Men flott!!

Om ti år er kankje dette standard for hele verden ""

 

Jepp, tenkte det samme. Ja, dette er meget vakkert. Skulle vært noe sånt for Norge også. Vi også har masse fjell og breer.

 

Men har hørt at dette trekker ned noe FPS, men det er ikke noe problem ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er litt dårlig på avstand på enkelte bilder.

 

...Litt justering av FS9.cfg vil nok fikse den der.

 

Hvem tør kjøpe, å teste ut? ""

 

Jeg har egentlig full fortåelse for den prisen ... Kan tenke meg det sinnsyke arbeide de har hatt med å sette sammen alt dette .... Må jo være tusenvis av bilder som er satt sammen. Eller ett fantastisk godt satelitt-foto, som må ha kosta gryn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok 1000 eller 1500 kroner for et scenery tror ikke det stopper der.

 

Du kjøper scenerypakken, installerer , fyrer opp simmen med en gjennomsnittlig fps på ca 2,5. Ja vel, hva gjør jeg nå tenker du. Bruker 3 dager med å tweake fs9.cfg fila til ingen nytte. Bare en ting å gjøre nå. Haster ned på nærmeste hardware butikk, der henter du frem siste skrik i skjermkort + en ny CPU. Æsj tenker du da må jeg ha nytt hovedkort også. Ettersom jeg har betalt så mye allerede for dette fantastiske landskapet så skal jeg jaggu få det til å flyte også. Like før du skal betale sier mannen bak disken, Du trenger ikke litt mere ram også da? Du prøver å regne sammen i hode hva dette har kostet så langt, men shitt au! hvorfor ikke.. MERE RAM skal bli og det ble det.

Mannen bak disken slår inn tallene på kalkulatoren og du får servert en regning på

den nette summen av 9376,50 NOK. Drar visa kortet med antydninger til svette perler i pannen. Denne kvitteringa her må ikke kjerringa se for da blir det ikke mye flightsim på meg den nærmeste tiden.

 

Hjem igjen, hiver inn alt nytt harware, prøver å startet maskinen, men det piper og uler overalt. Hmmm hardwarekonflikt...Hva kan dette være tenker du? OK etter flere timer med prøving og feiling ringer du Hardwarebutikke og der er det bare en automatisk telefonsvarer som sier at åpningstiden er mellom 10:00 til 16:00. Du ser på klokken, ohhh den viser 16:04 æsj. Bare en ting å gjøre nå og det er å vente. Neste morgen våkner du med hodepine og øyelokker tunge som bly som skyldes at du har sittet oppe til 03:30 uten å få den helv.. maskina i gang. Du ringer jobben og sier at du har fått en kraftig forkjølelse slik at du må holde sengen. Klokken blir 10 og du ringer til butikken, etter mye om og men foreslår mannen i butikken at du skal prøve å bytte ram brikkene da han tidligere har erfart noen problemer med disse., du haster ned til butikken får nye ram brikker. Vell hjemm iler du maskinen og montere ram brikkene inn. Yes!! maskina startet uten problemer. Så etter en masse trøbling med oppdatering av div drivere er simmen klar til å bli staret. Velger Swiss scenery og med forventningsfult blikk ser du at flyet såvidt beveger seg fremover selv om du har full throttle... NEIIII sier du så høyt at blomstervasen som din kone arvet etter sin oldermor datt i gulvet og ble til bitte små fliser... Uffff . Du titter opp på pc skjermen igjen trykker shift + Z to ganger og ser at fps har øket med 100% dvs. fra 2,5 til 5...

Det blir nok ikke noe mer flygning på meg for en stund tenker du. Plutselig hører du en morsk stemme fra kjøkkenet.. ARNE, kom hit med en gang!! Ohh hva er det nå da tenker du. Joda der står madammen med kvitteringen fra en databutikk. Du prøver å bortforklare, men det nytter ikke da kvitteringen taler for seg selv. Etter noen dager med surmulig inngår dere et forlik som betyr at du må spandere en Sydentur på madammen, og du har ingen valg.

Og sånn gikk det, Kona til Syden mens du sitter hjemme og drømmer om de sveitsiske alper.

 

Sånn kan det fort gå for oss sofapiloter, altså en kone alene på sydenferie i Hellas, og du med en slunken lommebok…

 

Da gjenstår det bare for deg å regne ut hvor mye denne scenerypakken kostet..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...