Gå til innhold

F16 på Autofil kl 20.10 i dag NRK2 !!!!!!


Gjest

Anbefalte innlegg

[color:"blue"] HEILT RÅTT !! [/color] HEILT RÅTT !!

d va kjempe gøy prog i dag, så gøy å se Mr Autofil mållause, "" meg og mormi tog opp programme. Me va liga sjalu begge to. Afterburnere te alle tider,formasjon,loop, roll ++ heldiggrisen reagerte akkurat sånn eg ville gjort, han e en fining, så han fortjente d absolutt.

Eg vil se mer... HÆÆRLIGT asså

[color:"blue"] F16 is my first love [/color]

 

[color:"blue"] *glise* [/color] Britt Victoria Høyvik [color:"blue"] *glise* [/color]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil så gjerne bli F-16 pilot!!

Fikk frysninger av starten av autofil..det å se flyet, piloten øker adrenalinnivået!

 

Når akspeterer forsvaret laseroperasjon?!

 

Vel, du er ikke den eneste...selv om jeg nå endelig har innsett at jeg aldri blir det...med mindre jeg kjøper en skrota F-16 når jeg blir pensjonist ""

 

Vil nok ta lang tid før de godtar laseroperasjoner, hvis de i i det heletatt godtar det noengang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også nevnes at for Mr Tomas Collin-Archer (Sjefen for luftforsvaret) personlig må godkjenne alle "sivile" som skal sitte på i F16. De siste årene er det vel bare Ole Edvard Antonsen og Jan Erik Larssen som har fått lov. Dessuten er jo flyene "booka" i flere år fremover omtrent. Er ikke bare å ta seg en tur liksom ""

 

Hadde mulighet til en tur med Lynx på Rygge - men pga. ferie måtte jeg stå over. Angrer litt på det "" Selv om ikke det kan sammenlignes med F16 akkurat da ""

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Det var et jækla bra programm det der, tror det var noe av den bedre lavflyginga jeg har sett laget av NRK. Nå er jo de fleste flygerne der oppe video/foto- entusiaster og da skulle bare mangle at råfilmen ikke blir bra.

Blir litt lei av latteren til Jan E., selv om min lignet i MLU simmen ""

Herlig Natur der oppe, hører dere det Bodø og omegn-væringer!!! Bedre i Sandnes om vinteren though ""

 

Hilsen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hener å ha hørt at det koster 11.000 å holde en f-16 i drift en time (drivsoff og rutiner, lønn) .. så hvis det er prisen en person må betale, så er jeg klar!! "" ..ones in a lifetime

 

Den er nok 4-5 ganger høyere. Lynx ligger eksempelvis på utrolige 43.000 pr time. Uansett blir det både kunstig og misvisende å regne timepriser på militære fly/helikoptre fordi man ikke kan sammenligne med sivile luftfartøy. Årsaken er jo mil.spec og systemer man ikke finner i det sivile og som er veldig kostbart å vedlikeholde og fornye. De fleste militære luftfartøy er ikke et transportsystem men en plattform for et våpensystem/sensor.

En annen sak som man like godt kan slå fast en gang for alle (til mange flyfanatikeres fortvilese) er at Luftforsvaret ikke selger hverken turer eller tjenester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant.

Men man kunne vell ha fått seg en tur hvis man betalte den selv. (Noe som blir alt for dyrt for meg da)

 

Ta deg en tur til Russland så kan du få deg en tur med en MiG-29 eller en SU-27 til rundt 100 000 kr.

Må egentlig si at det frister "litt" mere, en acro tur med MiG-29, hvor man også får lov til å prøve å fly litt selv i tillegg til at man får bryte lydmuren.

 

Forresten å holde en F-16 i lufta i en time koster i følge ei bok jeg leste engang ca 60 000 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...