Ivar Skaugstad Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Jaok, den så bedre ut. Men du må sende ennå en mail da vet du, ENGM_V_TWR possisjonen er vel ledig ut i fra det jeg vet, så det er bare å melde seg på! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Vaktlisten til dette flyinet finner dere på vaccn sine eventside for Fornebu Memorial. Ja engm-twr er ledig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Vaktlisten til dette flyinet finner dere på vaccn sine eventside for Fornebu Memorial. Ja engm-twr er ledig. Jeg tar gjerne den da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 OK Georg da er du twr. Takker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 OK Georg da er du twr. Takker. http://home.online.no/~ehalvor2/fornebu/atc.htm Her står jo Sondre oppført. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Vidtun Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 kanskje den ikke er oppdatert... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 OK Georg da er du twr. Takker. http://home.online.no/~ehalvor2/fornebu/atc.htm Her står jo Sondre oppført. Den er nok ikke oppdatert nei, Sondre måtte melde avbud fordi han skulle på hytte tur. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frederik Knoblauch Urke Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Gleder meg...! jeg var jo siste fly om kvelden i 2001, så er det sagt .. Hvordan vil de få VFR flygerne i småfly bli motatt den kvelden da, håper jo på litt VFR forhold, lov å håpe! Blir begge rullebanene åpne, for mindre trafikk også eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Hei! Jeg skal sitte ATC på starten av kvelden, så da kan du komme en tur! Skal sitte som ground, men du skal innom meg først vet du! Det er meldt CAVOK eller FEW til i morgen ettermiddag, så det blir nok gode VFR forhold. Nå vet jeg ikke når det blir mørkt i Oslo, men jeg ville jo selvfølgelig annbefale deg å ta den VFR turen så tidlig på dagen som mulig, både når det gjeler trafikk og gleden av å se terrenget godt! Men du får gjøre som du selv ønsker, velkommen er du iallefall! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Nå må du ikke blande Ivar. Det er One Sky i dag. Fornebu i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 Nå må du ikke blande Ivar. Det er One Sky i dag. Fornebu i morgen. Det vet jeg, men jeg har blandet før.. Men det kommer tydelig ut av innlegget at jeg snakker om i morgen hvis du leser det en gang til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Fjellro Løitegård Skrevet 4. oktober 2003 Del Skrevet 4. oktober 2003 hmm, Gardermoen ble åpnet 8 oktober - 1998! Da ble vel ikke fornebu stengt 5 oktober? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Ganss Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Nei, men i morgen=søndag=en fin dag å ha flyin på.... You see? Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Jeg skal nok sørge for å stresse dere litt... Flyr ENFB-ENZV-ENFB-ENBR-ENFB-ENML-ENFB om jeg får tid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Fjellro Løitegård Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Nei, men i morgen=søndag=en fin dag å ha flyin på.... You see? Mathias tja, skjønner det. Men jeg leste det her på (flyin)siden: "October 5th 2003 we will have a new flyin in Norway. In the memory of our old major airport Fornebu, which was closed down October 5th 1998. From that day Gardermoen (ENGM) took over as Norways major international airport. Fornebu was an intim airport with lots of history from early 1900." You see now? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hei! Ser at Fornebu mangler taxiways i NA-8+oppdateringen. Fins det noen filer som fikser dette? Søkte litt på filbiboteket men fant ikke noe der.Blir jo vankelig å taxe uten taxiways Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Blir det fly-in i kveld?? Ang. taxewayene er det lagt ut som fototexture - og går helt bra så lenge det er lys. Noen skilt er det, og siden det kun er en taxeway bortover 24/06 kan vi kalle den Alpha, og inngangene Bravo1-5. Blir verre utpå kvelden om det ikke er noe lys... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Ganss Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Vet ikke hva du mener med at vi skal kalle den for ALPHA? Den heter jo ECKO. Og exit'ene mot rwy 06/24 heter H, D, R, F, E1 og E2. De har da helt greie navn... Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hmm... Så ikke noen skilter sist jeg fløy der... Whatever Fant forresten et av fatters gamle GRND- kart for FBU, så jeg tror jeg vil leke meg litt som Follow Me- bil, om ikke ATC har noe imot litt hjelp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Ganss Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Du kunne jo lastet ned kartene på Event siden f.eks.... Angående det med Follow me; Det har vært store diskusjoner angående det. Personlig hadde jeg ikke hatt noe imot en follow me bil, men VATSIM har forbudt det... Så, beklager. Noen follow me bil blir det nok ikke! Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Inni F? Har Vatsim forbudt followme? Hvilken syk grunn har de for det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mathias Ganss Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Skal visst være for å ha så få oppkoblinger som ikke er fly/atc mot VATSIM som mulig. Sparer serverne.. Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Jaja.. Får fate litt rundt i MD'n min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Vidtun Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 jeg skal egentlig sitte til kl 2300, men må gi meg 2130.. noen som vil ta over da? happy landings Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Da er det like før, jeg står klar ved gaten jeg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øystein Sømme Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Hvordan går det med flyinnet da? Jeg fikk ihvertfal gjennomført en flight fra Sola til Fornebu, og var veldig fornøyd med ATC. Desverre hadde jeg ikke mer tid enn 1.5 time.. Her er et bilde fra turen [image]http://forums.avsim.net/user_files/41168.jpg[/image] Så takk for et bra opplegg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Halvorsen Skrevet 5. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2003 Da var dette flyinet over, takk til dere som var med enten som pilot eller ATC. Fornebu er definitivt stengt også i flightsimmen. Ikke noe mer Memorial nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 5. oktober 2003 Del Skrevet 5. oktober 2003 Vel. Det var jo ikke mer enn 5 eller 6 sok landa / tok av fra ENFB... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Jeg måtte gi meg alt for tidlig, men fikk gjennomført Fornebu-Gardermoen-Fornebu. ATC var det flust av hele veien, manglet bare ENFB_GND (men tower klarte oppgaven utmerket ) Gleder meg til neste år alt jeg Er det noen andre flyins nært forestående? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 6. oktober 2003 Del Skrevet 6. oktober 2003 Vel, Stavanger hadde i vertfall mer trafikk enn i forgårs under Onesky 3. Men så var det jo ikke Stavanger som var hopvedattraksjonen i går heller da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.