Gå til innhold

Fornebu Memorial Flyin


Einar Halvorsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Hei!

Jeg skal sitte ATC på starten av kvelden, så da kan du komme en tur!

Skal sitte som ground, men du skal innom meg først vet du!

Det er meldt CAVOK eller FEW til i morgen ettermiddag, så det blir nok gode VFR forhold.

Nå vet jeg ikke når det blir mørkt i Oslo, men jeg ville jo selvfølgelig annbefale deg å ta den VFR turen så tidlig på dagen som mulig, både når det gjeler trafikk og gleden av å se terrenget godt!

Men du får gjøre som du selv ønsker, velkommen er du iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men i morgen=søndag=en fin dag å ha flyin på....

You see?

 

Mathias

 

tja, skjønner det. Men jeg leste det her på (flyin)siden:

 

"October 5th 2003 we will have a new flyin in Norway. In the memory of our old major airport Fornebu, which was closed down October 5th 1998. From that day Gardermoen (ENGM) took over as Norways major international airport. Fornebu was an intim airport with lots of history from early 1900."

 

 

You see now?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det fly-in i kveld?? ""

 

Ang. taxewayene er det lagt ut som fototexture - og går helt bra så lenge det er lys. Noen skilt er det, og siden det kun er en taxeway bortover 24/06 kan vi kalle den Alpha, og inngangene Bravo1-5. Blir verre utpå kvelden om det ikke er noe lys...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Så ikke noen skilter sist jeg fløy der... Whatever ""

 

Fant forresten et av fatters gamle GRND- kart for FBU, så jeg tror jeg vil leke meg litt som Follow Me- bil, om ikke ATC har noe imot litt hjelp? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte gi meg alt for tidlig, men fikk gjennomført Fornebu-Gardermoen-Fornebu. ATC var det flust av hele veien, manglet bare ENFB_GND (men tower klarte oppgaven utmerket "")

 

Gleder meg til neste år alt jeg "" Er det noen andre flyins nært forestående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...