Einar Halvorsen Skrevet 22. september 2003 Skrevet 22. september 2003 Da er vaktlisten for ATC klar. Sjekk på eventsiden Siter
Jarle Vidtun Skrevet 22. september 2003 Skrevet 22. september 2003 hva er det du går etter når du bestemmer hvem som skal sitte hvor? Siter
Arild Oldervoll Skrevet 22. september 2003 Skrevet 22. september 2003 Er det bare jeg som har problemer eller er det feil i linken til ATC-positions? Ser nesten ut som det linkes til en lokal filbane (E:\\) Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 22. september 2003 Skrevet 22. september 2003 Er det bare jeg som har problemer eller er det feil i linken til ATC-positions? Ser nesten ut som det linkes til en lokal filbane (E:\\) Hehe, må man gjøre alt selv her i huset? Her har du vaktlisten Arild! Siter
Einar Halvorsen Skrevet 22. september 2003 Forfatter Skrevet 22. september 2003 hva er det du går etter når du bestemmer hvem som skal sitte hvor? Jeg prøver å ta hensyn til antatt trafikkmengde og setter derfor de kontrollerne jeg mener har mest erfaring på de antatt travleste posisjonene og hvor det er nødvendig med god ATC-kunnskap og erfaring. Dette betyr ikke at de som sitter på andre posisjoner ikke er gode, alle posisjoner er like viktige ,men noen steder vil det bli mer hektisk enn andre. Siter
Einar Halvorsen Skrevet 22. september 2003 Forfatter Skrevet 22. september 2003 Hehe, "Forneby" faktisk! hehe jaja FORNBU da. Kanskje vi lager ANDEBY flyin neste gang. Siter
Kristian B.bood Skrevet 23. september 2003 Skrevet 23. september 2003 Heisann Einar! Er sektor filene klare enda eller? Kristian B. Siter
Einar Halvorsen Skrevet 23. september 2003 Forfatter Skrevet 23. september 2003 Sektorfilene er sendt alle som skal sitte som atc. Siter
Kristian B.bood Skrevet 23. september 2003 Skrevet 23. september 2003 Så de vil ikke bli delt med andre enn de som har satt seg opp som ATC under fly-inn'et? Kristian B. Siter
Stig Sandnes Skrevet 23. september 2003 Skrevet 23. september 2003 Hva er lettest mellom TWR og GND? Har ikke noe spesielt med Forneby flyin å gjøre.. har lurt på det ganske lenge.. Hvor er arbeidsmengden størst? Siter
Arild Oldervoll Skrevet 23. september 2003 Skrevet 23. september 2003 Personlig mener jeg at GND har større belastning enn TWR. Siter
Mathias Ganss Skrevet 23. september 2003 Skrevet 23. september 2003 Kommer jo veldig an på da! Men på ENFB har GND veldig mye å gjøre iom at det kun finnes en taxiway som går langs med 06/24 og dersom det skulle bli noe tull her, blir det vanskelig å få trafikken rundt osv. Det er nemlig veldig trangt om plassen på ENFB... Mathias Siter
Einar Halvorsen Skrevet 23. september 2003 Forfatter Skrevet 23. september 2003 Så de vil ikke bli delt med andre enn de som har satt seg opp som ATC under fly-inn'et? Kristian B. Nei ser ikke noe poeng i det. Filene er ikke oppdatert i hht AIP som gjelder nå og er ikke aktuelle for annet bruk enn for dette flyinet. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 23. september 2003 Skrevet 23. september 2003 Jeg er så heldig (?) å få sitte GND under fly-in'et.. Kanskje ikke den beste posisjonen, men garantert ikke den dårligste heller. Akkurat passe stress menge for meg tenker jeg.. Skal heller ikke sitte under "rush" tiden, for da kommer jeg nok som pilot! Men GND er nok den mest stressende possisjonen av GND og TWR, TWR tar seg av landing og takeoff klareringer. Og GND tar seg av clearence and gates, men det er en liten ting jeg lurer på. Det avhenger vel litt fra flyplass til flyplass, men på Gardermoen, hvor er skillet mellom GND og TWR sin sone? Jeg opplevde at de i real live sendte flyet over til TWR så fort de hadde kjørt ut av APRON, altså ved K, G, H eller L.. Er det slik det blir under fly-in'et også, eller skal jeg gi hand over ved holding point til aktive rullebane? Hadde jo selvfølgelig håpet på sist nevnte! Siter
Kristian B.bood Skrevet 23. september 2003 Skrevet 23. september 2003 Du sender flyet over til tower når du har fått han inn på N/M eller S/T og du ikke lenger trenger å være i kontakt med han. Når det er litt trafikk og f.eks 01's er i bruk, så vil vanligvis alle fly som har kommet seg ut på November eller Mike "ligge på rekke" bortover, og vil finne veien til holding point uten fare for sammenstøt på bakken, siden alle "kjører" etter hverandre. Da trenger ikke du lenger å være i kontakt med flyet, og du sender han over til Tower Kristian B. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 23. september 2003 Skrevet 23. september 2003 Takker for svar Kristian, skal gjøre mitt ypperste! Siter
Arild Oldervoll Skrevet 23. september 2003 Skrevet 23. september 2003 Det er vel egentlig en veldig generel regel for alle ATC-posisjoner at man leverer flyet til neste posisjon så snart man ikke trenger kontakt med flyet selv lengre. Selvfølgelig, med visse forbehold. Om det er 50NM til "grensen" mellom to posisjoner så kan du kanskje vente litt Siter
Stig Sandnes Skrevet 24. september 2003 Skrevet 24. september 2003 Jeg er så heldig (?) å få sitte GND under fly-in'et..Kanskje ikke den beste posisjonen, men garantert ikke den dårligste heller. Akkurat passe stress menge for meg tenker jeg.. Skal heller ikke sitte under "rush" tiden, for da kommer jeg nok som pilot! Men GND er nok den mest stressende possisjonen av GND og TWR, TWR tar seg av landing og takeoff klareringer. Og GND tar seg av clearence and gates, men det er en liten ting jeg lurer på. Det avhenger vel litt fra flyplass til flyplass, men på Gardermoen, hvor er skillet mellom GND og TWR sin sone? Jeg opplevde at de i real live sendte flyet over til TWR så fort de hadde kjørt ut av APRON, altså ved K, G, H eller L.. Er det slik det blir under fly-in'et også, eller skal jeg gi hand over ved holding point til aktive rullebane? Hadde jo selvfølgelig håpet på sist nevnte! Tror vi skal klare oss fint. Men er en ting jeg også lurer på... Er det noen spesielle gater for enkelte flyselskaper? (Tenker da mer på VA`er i vårt tilfelle). Og ATIS skal være som normalt, right? Siter
Kristian B.bood Skrevet 24. september 2003 Skrevet 24. september 2003 Hei igjen. ATIS skal sikkert være det samme som før, hvis det da ikke skal benyttes voice atis (?) som det ble under forrige maraton fly-in. Alle militære fly bør vel sendes til den militære delen, og småfly til GA parking? Utover det så burde det vel ikke være så farlig på Gardermoen, men hvis du har tid, så kan du sikkert prøve å sortere litt, slik at utenlands trafikk havner på utenlands terminalen og omvendt. Kristian B. Siter
Sondre Aabø Skrevet 24. september 2003 Skrevet 24. september 2003 Hei ENGM_TWR er ledig så send en mail til Einar snarest. Må på hytta. Hilsen Sondre Siter
Stig Sandnes Skrevet 24. september 2003 Skrevet 24. september 2003 Hei igjen. ATIS skal sikkert være det samme som før, hvis det da ikke skal benyttes voice atis (?) som det ble under forrige maraton fly-in. Alle militære fly bør vel sendes til den militære delen, og småfly til GA parking? Utover det så burde det vel ikke være så farlig på Gardermoen, men hvis du har tid, så kan du sikkert prøve å sortere litt, slik at utenlands trafikk havner på utenlands terminalen og omvendt. Kristian B. Tenkte på Fornebu da Siter
Kristian B.bood Skrevet 24. september 2003 Skrevet 24. september 2003 Åkai, tenkte på Gardermoen med en gang jeg siden det ikke sto noe annet. Har ikke peiling på Fornebu jeg . Kristian B. Siter
Stig Sandnes Skrevet 24. september 2003 Skrevet 24. september 2003 Åkai, tenkte på Gardermoen med en gang jeg siden det ikke sto noe annet. Har ikke peiling på Fornebu jeg . Kristian B. Ikke jeg heller.. derfor jeg lurte Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 26. september 2003 Skrevet 26. september 2003 Hei ENGM_TWR er ledig så send en mail til Einar snarest. Må på hytta. Hilsen Sondre Hvis ingen andre stiller opp, så skal det ikke være noe problem for meg å både stille opp som både TWR og GND, altså TWR med GND controll.. Men om noen andre kan steppe inn så gjør det, jeg vil iallefall ikke gi i fra meg GND! Så om det skulle hende at noen logget seg på som kan sitte TWR under fly-in'et så si i fra, slik at jeg får tilbake min possisjon som GND! Siter
Gjest Skrevet 27. september 2003 Skrevet 27. september 2003 Da får jeg spørre hvorfor er ikke jeg på den lista (var vel en av de første som meldte seg på) ? Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 28. september 2003 Skrevet 28. september 2003 Da får jeg spørre hvorfor er ikke jeg på den lista (var vel en av de første som meldte seg på) ? Dette var vel et hint om at du vil sitte TWR på Gardermoen, sant Georg? Da får du sende en mail til Einar å få fikset dette Siter
Gjest Skrevet 28. september 2003 Skrevet 28. september 2003 Har sendt mail for leeeenge siden: ----- Original Message ----- From: "Georg Oftedal" <georg@goftedal.com> To: <VACCN@yahoogroups.com> Sent: Wednesday, September 17, 2003 2:27 PM Subject: Re: [VACCN] OneSky3 > Jeg stiller opp som ENGM APP og ENZV APP fordelt på 6 timer (3 timer på ENGM > og 3 timer på ENZV om det er mulig) > > Hilsen/Regards > Georg Oftedal Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 28. september 2003 Skrevet 28. september 2003 Har sendt mail for leeeenge siden: ----- Original Message ----- From: "Georg Oftedal" <georg@goftedal.com> To: <VACCN@yahoogroups.com> Sent: Wednesday, September 17, 2003 2:27 PM Subject: Re: [VACCN] OneSky3 > Jeg stiller opp som ENGM APP og ENZV APP fordelt på 6 timer (3 timer på ENGM > og 3 timer på ENZV om det er mulig) > > Hilsen/Regards > Georg Oftedal Men dette var vel i regi av OneSky3, sant? Dette innlegget omhandler Fornebu Memorial Fly-in som holdes dagen etter OneSky3.. Siter
Gjest Skrevet 28. september 2003 Skrevet 28. september 2003 Har sendt mail for leeeenge siden: ----- Original Message ----- From: "Georg Oftedal" <georg@goftedal.com> To: <VACCN@yahoogroups.com> Sent: Wednesday, September 17, 2003 2:27 PM Subject: Re: [VACCN] OneSky3 > Jeg stiller opp som ENGM APP og ENZV APP fordelt på 6 timer (3 timer på ENGM > og 3 timer på ENZV om det er mulig) > > Hilsen/Regards > Georg Oftedal Men dette var vel i regi av OneSky3, sant? Dette innlegget omhandler Fornebu Memorial Fly-in som holdes dagen etter OneSky3.. Hehe, du har rett der Jeg mente denne: ----- Original Message ----- From: Georg Korycki To: VACCN@yahoogroups.com Sent: Saturday, August 23, 2003 6:30 PM Subject: Re: [VACCN] Forneby memorial flyin Jeg stiller gjerne opp som ATC Hilsen Georg Korycki Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.