Gå til innhold

En vanvittig Spitfire pilot! (real video)


Frank Oreskov

Anbefalte innlegg

Hej, jeg ved ikke om i har set denne, men den er så vanvittig at den bare skal deles, især da ingen kom til skade. Jeg fandt den i off-topic forumet på RaceSim Central hvor jeg er super moderator.

 

http://www.airshows.tv/vids/ohmygod.wmv

 

Med venlig hilsen

Frank N. Oreskov

 

P.S. Tak til Dag for at svare på min email angående login-problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet med Spitfire er ikke fake.

Piloten er Ray Hanna, også kjent for å ha fløyet under en bru ifm. TV-serien "Piece of Cake".

Ray Hanna er sansynligvis den mest erfarene Spitfirepiloten som fortsatt er "current" på typen. Han har fløyet Spit i filmer og på show kontinuerlig siden midten av 70-tallet.

Jeg heller imidlertid til at dette er på kanten av å være "griseflyging" selv med Hanna sin erfaring....

(Hvem Mustangpiloten er, vet jeg ikke.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo erindre hva som skjedde i Sverige da en F-16 skulle gjøre en privat oppvisning og publikum ble brent av afterburneren, ikkenoe seriøst, men litt rødlette... ""

Tror jeg da...men mener å huske at det var noe i den duren..

 

Litt irritert hud og flass i en ukes tid skulle jeg gladlig hatt for å stå så nære en F-16(eller hva det nå var) når afterburnene sparket fra! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klippet med Spitfire er ikke fake.

Piloten er Ray Hanna, også kjent for å ha fløyet under en bru ifm. TV-serien "Piece of Cake".

Ray Hanna er sansynligvis den mest erfarene Spitfirepiloten som fortsatt er "current" på typen. Han har fløyet Spit i filmer og på show kontinuerlig siden midten av 70-tallet.

Jeg heller imidlertid til at dette er på kanten av å være "griseflyging" selv med Hanna sin erfaring....

(Hvem Mustangpiloten er, vet jeg ikke.)

 

Du tenker kanskje på Mark Hanna som ble drept i en flyulykke i 1999? Her er et utdrag av hva hjemmesiden til Jarlsberg Fritidssenter skriver (for øvrig ei side som anbefales: www.jfs.no):

Mark Hanna døde søndag 26. september 1999 av skadene han pådro seg i en ulykke lørdag 25. september. Ulykken skjedde når veteranflyet han fløy havarerte under innflyging til Sabadell flyplass utenfor Barcelona. Flyet var en spanskbygget versjon av det tyske jagerflyet Messerschmitt Bf109 fra andre verdenskrig. Jagerflyet lå på finale for landing når det fikk problemer. I sammenstøtet med bakken ble vinger og haleparti slått av og bensintanken som ligger i skroget bak piloten tok fyr. Redningsmannskaper kom raskt til og fikk Mark ut av det brennende vraket. Med 60 % av kroppen brannskadet og alvorlige ryggskader ble han fraktet til et spesialsykehus for brannskader utenfor Barcelona hvor han døde søndag morgen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er nok Ray han mener..

Ray Hanna var Mark Hanna's far...

Ray har bakgrunn som Red Arrows-leder, og var pilot i RAF i perioden 1949 til 1971... Han har også erfaring som pilot på B707 og L1011...

 

Han og sønnen Mark startet i sin tid The Old Flying Machine Company sammen, og etter Mark's død overtok Ray det daglige ansvaret for OFMC, og har typerating på alle veteranflyene OFMC disponerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...