Gå til innhold

CH Pro Pedals USB problemer!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har akkurat kjøpt meg CH Pro Pedals med USB til bruk sammen med Microsoft Flight Simulator.

Men til min store fortvilelse står det "not connected" i status boksen inne på Instillinger->Kontrollpanel->Gaming Options.

Forøvrig bruker jeg Windows ME, og lurer derfor på om det er noen som har hatt det samme problemt enten med det samme operativsystemet eller et annet operativsystem?

Jeg har også CH Flight Sim Yoke, og den funkerer helt uten problemer!

Håper så indelig på hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig, da får man ikke kalibrert !

 

Hadde dette med mine CH Pro gameport pedaler. Årsaken var dårlige loddinger på potmeteret, her var jobben rett og slett dårlig utført. Så jeg loddet fra, avisolerte og loddet på nytt, og problemene forsvant.

 

"Not connected" betyr brudd et eller annet sted, så det kan også være kabelfeil. Du installerte driveren forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig, da får man ikke kalibrert !

 

Hadde dette med mine CH Pro gameport pedaler. Årsaken var dårlige loddinger på potmeteret, her var jobben rett og slett dårlig utført. Så jeg loddet fra, avisolerte og loddet på nytt, og problemene forsvant.

 

"Not connected" betyr brudd et eller annet sted, så det kan også være kabelfeil. Du installerte driveren forresten?

Jepp, jeg installerte driveren uten å lykkes.

Da får jeg se å sende produktet tilbake til NAK Shop, slik at de evt. kan få fikset det eller sendt meg nye rudder pedaler.

Tror ikke jeg er den rette personen til å åpne og fikse med elektrikse artikler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også dette problemet med pedalene da jeg fikk dem, og jeg kjørte også da Win Me. Jeg avinstallerte drivere til andre stikker og yoken et par ganger - prøvde driver-disken gjentatte ganger - og plutselig dukket de opp. Jeg er ikke helt sikker på hva dette skyldtes, men du bør prøve litt til før du sender dem tilbake.

 

Installerer du Win XP vil du ikke ha disse driver-problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også dette problemet med pedalene da jeg fikk dem, og jeg kjørte også da Win Me. Jeg avinstallerte drivere til andre stikker og yoken et par ganger - prøvde driver-disken gjentatte ganger - og plutselig dukket de opp. Jeg er ikke helt sikker på hva dette skyldtes, men du bør prøve litt til før du sender dem tilbake.

 

Installerer du Win XP vil du ikke ha disse driver-problemene.

Det skal jeg gjøre, jeg har sendt mail til NAK Shop for å forhøre meg om de kan prøve å fikse de, evt. sende nye pedaler.

Hvis ikke blir jeg bare rett og slett nødt til å heve kjøpet "".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange flotte svar gutter!

Jeg har nå fått pedalene til å virke, det som skulle til var at jeg avinstallerete alle CH komponenter og installerte de på nytt!

Blir vel en del flyturer på meg i helgen tenker jeg, kjente at det var litt å bli vant med å svinge med føttene..

 

Fortsatt god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at de virket til slutt. Det er ikke alle drivere som er bra heller, så sjekk nøye på CH sine hjemmesider om de har noen nye. Har vært sint på CH før, fordi de ga ut produkter for en stund siden og lovet nye drivere, som ikke kom før et halvt år etter... Noen ganger finnes det også uoffisielle drivere å få tak i som er langt foran de som følger med produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelighetens rorflater "tar" mindre i starten og gir større signal ved stort utslag, verdien er ikke lineær.

 

De fleste stikker/ror på markedet er en bløff ""

 

Og det er fordi de har lineære givere (potensiometere). Bare legg merke til det dere som har CH pedalene, de tar alt for mye i "starten". Merkligst av alt er at en log giver koster ikke mer enn en lin...

 

Derfor har jeg sluttet å kjøpe "katta i sekken", og går for Simped, som har 3 logaritmiske kurver man kan velge mellom (tilmed en for helikopter)...og prisen er lavere enn for CH pedalene...

 

En VIRKELIG god utredning om dette finner du her:

 

http://forums.avsim.com/dcboard.php?az=show_topic&forum=136&topic_id=3510&mesg_id=3510&listing_type=search

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelighetens rorflater "tar" mindre i starten og gir større signal ved stort utslag, verdien er ikke lineær.

 

De fleste stikker/ror på markedet er en bløff ""

 

Og det er fordi de har lineære givere (potensiometere). Bare legg merke til det dere som har CH pedalene, de tar alt for mye i "starten". Merkligst av alt er at en log giver koster ikke mer enn en lin...

 

Derfor har jeg sluttet å kjøpe "katta i sekken", og går for Simped, som har 3 logaritmiske kurver man kan velge mellom (tilmed en for helikopter)...og prisen er lavere enn for CH pedalene...

 

En VIRKELIG god utredning om dette finner du her:

 

http://forums.avsim.com/dcboard.php?az=show_topic&forum=136&topic_id=3510&mesg_id=3510&listing_type=search

 

Hvor får man tak i Simped da? ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl, det kan den sikkert, men det hjelper ikke fordi poenget er at den skal virke korrekt mot alle simmer og ikke bare FS2K. Og ting bør være korrekt fra der signalet oppstår (i stikke/ror), og ikke rettes på langt uti kjeden senere...

 

Roy, her er linken til Simped:

 

http://home.t-online.de/home/d-hofmann/startsei.htm

 

De har også noen fancy F-16 pedaler, og holder på med en vaskeekte yoke ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karl, det kan den sikkert, men det hjelper ikke fordi poenget er at den skal virke korrekt mot alle simmer og ikke bare FS2K. Og ting bør være korrekt fra der signalet oppstår (i stikke/ror), og ikke rettes på langt uti kjeden senere...

 

Roy, her er linken til Simped:

 

http://home.t-online.de/home/d-hofmann/startsei.htm

 

De har også noen fancy F-16 pedaler, og holder på med en vaskeekte yoke ""

Det her så meget bra ut. Mange takk Andrew Thomsen""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelighetens rorflater "tar" mindre i starten og gir større signal ved stort utslag, verdien er ikke lineær.

 

De fleste stikker/ror på markedet er en bløff ""

 

Og det er fordi de har lineære givere (potensiometere). Bare legg merke til det dere som har CH pedalene, de tar alt for mye i "starten". Merkligst av alt er at en log giver koster ikke mer enn en lin...

 

Derfor har jeg sluttet å kjøpe "katta i sekken", og går for Simped, som har 3 logaritmiske kurver man kan velge mellom (tilmed en for helikopter)...og prisen er lavere enn for CH pedalene...

 

En VIRKELIG god utredning om dette finner du her:

 

http://forums.avsim.com/dcboard.php?az=show_topic&forum=136&topic_id=3510&mesg_id=3510&listing_type=search

 

 

Hey!

 

Slutt og slakt CH når du ikke vet hva du snakker om! CHs pedaler har faktisk trinnløs justering via software!

 

 

[image]http://www.wilhelmsen.net/screen/ch.jpg[/image]

 

""

 

Freddy

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det er vel bløff - det meste ""

 

Så lenge noen ikke lager et panel som har støtte for et "styrehjul" som f eks på 737, må vi ty til CH's pedaler for å klare svingene. På Boeing 737 er max styreutslag ved pedalbruk ved taxing 7° på nesehjulet. Rattet på venstre side av kapteinen kan gi opp til 78°. Det brukes bare ved bakkekjøring.

 

Jeg har ennå ikke funnet noen beskrivelse på en takeoff der styrehjulet må brukes; etterhvert som hastigheten økes (real life) tar sideroret over - rundt 80 kts. Ved sterk sidevind må nok mye pedal brukes p g a bare max 7° utslag på nesehjul.

 

Jeg fortsetter med å bruke mine CH pedaler og yoke ""

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freddy,

 

Rorpedalene (både gameport og USB), har jeg hatt ganske så lenge uten å ha sett denne softwaren. Mine dårlige erfaringer stammer fra flere CH og Thrustmaster produkter jeg har hatt gjennom årene, som enten har hatt feil, dårlig mekanikk/karakteristikk, eller (mest irriterende) at lovet software til operativsystemet ikke fulgte med produktet. Og var heller ikke til å laste ned over et halvt år etter kjøpet. Spesielt ille var dette fra DOS, gjennom Win95 og til XP. Åpner du noen av disse produktene, ser du forholdsvis ofte at ukvalifiserte folk har satt dem sammen. Jeg sier forresten ikke at CH pedalene er steingærne heller, har jo hatt dem i noen år tross alt, dog uten ny, fancy software.

 

Jeg krever bare presisjon...og rett karakteristikk for pengene...dessverre blir det slurvet mye med dette......

 

Roald, takk for info...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...