Gå til innhold

Ukjente fly observert nå


JM

Anbefalte innlegg

Heisann!

Våknet nettopp, og så hørte jeg plutselig lyden fra et propellfly rett over huset mitt her på Hosle i Bærum, og ute så jeg to fly type Orion/Herkules e.l. som fløy ganske tett og lavt sammen rett over her!

Noen som vet hvilke flytyper det var, eller hva de skulle?!

På forhånd takk! ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som Aleksander sier, så er de nå begge i lufta igjen...

Ikke helt sikker på om de faktisk landet på Rygge eller om de bare gjorde en touch and go...

Hvis de landet, så har de nok tatt av fra RW30 igjen, siden jeg ikke har hørt at de tok av denne veien, og de tok en runde over her før de satte kursen mot Oslo området, kanskje de skal hjem...

 

Rakk å ta et lite bilde, ikke bra, men du kan kanskje se at det er to Herculser ""

 

Herc

 

Bildet er tatt fra stuevinduet mitt, med et Canon IXUS, uten noe zoom, rettogslett fordi jeg ikke rakk det...

 

Den bakerste Herc'en (som var den jeg så best) fløy forresten med lasteluken åpen...

 

Noen som vet hva de gjør her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passerte de nå nedlagte Lierbommene på E-18 ved Drammen kl.1145 og så de samme flyene der også. Jeg trodde faktisk det var snakk om Orion, men den misforståelsen kommer vel av at som sjåfør av bilen hadde svært liten anledning til å studere flyene da de var aller nærmest, dvs rett over meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort gjort å bli en farlig sjåfør når det er fly i nærheten ja! Det kan jeg skrive under på, selv om det foreløpig har gått bra. Men jeg bør nok heller droppe synet av et fly eller tre så lenge jeg sitter bak rattet.....

Synd det ikke var Orion forresten, - men kanskje den stikker innom Torp i begynnelsen av august...?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Våknet nettopp, og så hørte jeg plutselig lyden fra et propellfly rett over huset mitt her på Hosle i Bærum, og ute så jeg to fly type Orion/Herkules e.l. som fløy ganske tett og lavt sammen rett over her!

Noen som vet hvilke flytyper det var, eller hva de skulle?!

På forhånd takk! ""

 

 

Sikkert UFO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Våknet nettopp, og så hørte jeg plutselig lyden fra et propellfly rett over huset mitt her på Hosle i Bærum, og ute så jeg to fly type Orion/Herkules e.l. som fløy ganske tett og lavt sammen rett over her!

Noen som vet hvilke flytyper det var, eller hva de skulle?!

På forhånd takk! ""

 

 

Sikkert UFO

Faktisk for Joachim på det tidspunktet var det UFO hehe Uidentifiserte Flygende Objekter ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh! Sikker på at det ikke var en X-Wing?

 

Ehh...ja...hvorfor i svarteste granskauen skulle to Hercules'er være èn X-Wing?

 

Og Georg hvordan kan det være en UFO når jeg så at det var to Hercules'er hele tiden?

 

 

Rofl. Det var jo spøk selfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...