Thomas W. Gauperaa Skrevet 8. desember 1999 Skrevet 8. desember 1999 Jeg vet dette spørsmålet har blitt stilt og diskutert før, men jeg stiller det igjen ettersom jeg ikke finner disse innleggene i arkivet. Det jeg lurer på er hvordan flyselskapene stiller seg til å la folk sitte inne i cockpiten med flygerne? Jeg vet folk har fått lov til dette, men har også hørt at det er en stor fordel hvis man kjenner noen i selskapet som kan gå god for en. Noen som vet noe mer om dette? Hvordan bør man gå frem - holder det at man spør ved gaten eller bør man henvende seg til selskapet en stund i forveien? Happy landings, CHE. Siter
Vidar Martinsen Skrevet 8. desember 1999 Skrevet 8. desember 1999 Hei! Jeg jobber i SAS og kan vel kun snakke ut i fra de erfaringene jeg har der! Hvis du kunne tenke deg å sitte i cockpit så kan det være en fordel hvis du snakker med de i gaten før du går ombord, da fortrinnsvis den som har vektberegningen av flyet(Redcap)! Ellers går det jo å spørre besetningen etter ombordstigning, men sjangsen for å kunne sitte i cockpit under en hel tur vil være større hvis du spør i gaten. Det må jo nevnes at det selvfølgelig ikke er en ulempe hvis du kjenner noen innenfor ett flyselskap. :-) Lykke til. Mvh Vidar Martinsen Siter
Håkon Aarøen Skrevet 8. desember 1999 Skrevet 8. desember 1999 Jeg veit av erfaring at Widerøe er veldig restriktive på dette... kan det ha noe med vektbalansen i såpass små fly å gjøre...? mvh Håkon ------------------ Håkon Brekke Aarøen (Keyboards, Hammond B3, Fender Rhodes) haakon@ringnett.no Siter
Vidar Martinsen Skrevet 8. desember 1999 Skrevet 8. desember 1999 Det har nok noe med vekta å gjøre i visse tilfeller. Her hvor jeg jobber, Bardufoss, så har vi mest F-50 som flyr, og det har skjedd i visse tilfeller at vi har måttet flyttet passasjerer rundt i flyet for å få det i balanse i forhold til vekta. Det sier kanskje litt om hvor små marginer det er ute å går på disse maskinene. Mvh Vidar Martinsen Siter
Andreas Pettersen Skrevet 8. desember 1999 Skrevet 8. desember 1999 Jeg hadde i høst en fantastisk oppevelse. Jeg kjenner en flyger som nettopp har startet i Widerøe, og fikk sitte på klappstet fra Bodø til Brønnøysund. Været var helt perfekt; Ingen vind og klar himmel. For en sånn passe erfaren flightsimmer var dette utrolig lærerikt. Ifølge han kompisen min vil svært få som ikke kjenner en av flygerne få lov til å sitte fremme. Uansett hva de sier i gaten er det jo kapteinen som bestemmer og har ansvaret for sikkerheten ombord. Han må jo føle seg trygg på at ikke personen på klappsetet finner på noe galskap. Jeg mener å ha hørt at etter Toghattulykken skulle ikke passasjerer sitte på klappsetet, men dette har de vist gått bort fra. Tilbake til turen. Vi tok av fra Bodø østover, svingte sørover og steg til 12 000 fot. På turen til Sandnesjøen brukte de kun gps. Kapteinen sa at ndb og vor ol. skjelden ble brukt. Frekvensene var instilt, men instrumentene ble bare brukt for å sjekke at gps`en var riktig. Jeg benyttet anledningen til å spørre om forskjellige ting, og forsto at fs98 ikke er noen særlig realistisk simulator. F.eks. I en virkerlig dash 8-100 holdes n1 under hele turen (unntatt under take off og landing) på 90 %. Flyet holdt en fart på ca 250 knots (tas). I simulatoren gar flyet mye fortere. Airspeed hold reguleres ikke av thrusten, men av trimmen. I Norway98 sceneryet har alle flyplassene samme type lys for å vise at du er i riktig høyde (husker ikke hva det het). Dette varierer i virkerligheten fra flyplass til flyplass. I Sandnessjøen funka det slik at hvis flyet var for høyt, blinka lysene. Jo høere du var i forhold til glide slopen, jo fortere blinket lysene. I Brønnøysund var det samme typen som i Norway98. Landingsstripene er mye breiere enn de virker på fs98. Når vi gikk inn for landing i Sandnesjøen, var det som en vegg som kom mot oss, og du fikk ikke følelsen av å lande på en 5 toms planke som du gjør i fs98. Det panelet jeg tidligere brukte på dash 8-100 ligner ikke i det hele tatt. Av hensyn til han som laget det skal jeg ikke nevne navn. Det panelet som ligner mest, er et panel laget for dash 8-300. Nok klaging på fs 98. Etter et kort opphold på Stokka gikk turen videre til Brønnøysund i 1 600 fot. Over Ylvingen, der jeg bor, koblet kapteinen ut autopiloten og la flyet over slik at vi så ned på huset mitt. (La forresten merke til at taket mitt ikke ser pent ut ovenfra!) Etter dette intermessoet gikk turen videre til Brønnøysund, der vi etter å ha ventet på at et helikopter skulle lande, landet på runway 04. Helt utslått av den fantastiske opplevelsen, takket jeg hertelig for turen, og gikk skjelvende ut av flyet. Det eneste jeg var misfornøyd med var at jeg ikke hadde fotoapparat med, for ikke å snakke om videokamera. ------------------ Siter
Alexander Titt Skrevet 9. desember 1999 Skrevet 9. desember 1999 Jeg var så heldig å få sitte fremme i cockpiten i SAS sin B767 fra Seattle til København!! Jeg spurte purseren når jeg kom inn på flyet, og hun spurte flygerene med en gang!! Heldig som jeg var fikk jeg sitte meg inn i cockpiten med en gang og fra VIP plassen min fikk jeg med meg alt fra pushback, takeoff og selvsagt climb!! Å komme inn i cockpiten i 767'en var bare helt rått - den var faktisk mye større enn jeg hadde trodd!! Om man får komme inn cockpit har VELDIG mye med mannskapet å gjøre, så er man interessert er det jo bare til å spørre!! Mvh, Alexander Titt Siter
Ståle Syre Skrevet 9. desember 1999 Skrevet 9. desember 1999 Da jeg reiste fra Bergen til Los Angeles, spurte jeg flyvertinnene om jeg kunne få komme frem i cockpiten. Det gikk helt fint... jeg fikk komme frem i cockpiten hver gang jeg spurte...unntatt turen fra Bergen til Stavanger.... for da var det veldig turbulens... Men fra Stavanger til London...og fra london til Los Angeles (i B747) gikk det helt fint... Capteinen demonstrerte til og me hvordan FMS'en virket. Til tross av at de ikke hadde fått noen SID å følge når jeg var i cockpiten, la de inn en tilfeldig SID bare for å vise hvordan det virket... Kjempe greie folk.... Jeg ble overasket over hvor mye jeg skjente igjen i cockpiten av instrumenter fra FS98... Så hvis du vill frem i cockpiten er det bare å spørre flyvertinnene/-vertene.... de er som regel kjempe greie.... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] ------------------ LN-SSY (c:# Siter
Stig Harald Ådland Skrevet 9. desember 1999 Skrevet 9. desember 1999 Då eg reiste til Gran Canaria i sommer fekk eg også komme frem i cocpiten i Britannia B757 (SE-DUP) i et par minutt [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]. Eg syns det var kjempestilig der fremme og EF sitt 757 panel ligna ganske mye (det mangler jo en del bryterer då). Då flydde vi på FL370 og i 263 KIAS. Til navigasjon brukte dei ei programmert rute, altså L NAV og V NAV på autopiloten. Eg observerte også at VOR og NDB hadde radiokontakt. Det finnes også bilde av 757-panel på http://www.airpics.com/search.php3?search=Cockpit&startimg=5"'>http://www.airpics.com/search.php3?search=Cockpit&startimg=5" TARGET=_blank>http://www.airpics.com/search.php3?search=Cockpit&startimg=5 Og så litt reklame: http://www.flightsim.no/ubb/Forum13/HTML/000045.html"'>http://www.flightsim.no/ubb/Forum13/HTML/000045.html" TARGET=_blank>http://www.flightsim.no/ubb/Forum13/HTML/000045.html Hilsen LN-STH Siter
Aadne Askildsen Skrevet 9. desember 1999 Skrevet 9. desember 1999 Hei Jeg og Sindre Hebnes var ute på Sola og besøkte Atle Myran i saaben sin. Var ganske stilig. Fikk sitte i cockpiten og greier og greier. Atle : var utrolig snilt av deg. Det skal du ha!! Var også ute på Sola under et prosjekt vi hadde på skolen der vi intervjuet to danske SAS-piloter. Veldig gøy. Fikk sitte i cockpiten på flyet de fløy DC-9-41. Var ganske digg cockpit. | || || || | | <|0` ´0|> | # | \\\\___// \\_§_/ mvh Ådne Askildsen Siter
Dag Helge Karlsen Skrevet 9. desember 1999 Skrevet 9. desember 1999 Hei! Sist Søndag dro jeg med fly fra Bodø til Bardufoss med en Braathens Boeing 737. Da jeg kom inn i flyet spurte jeg flyvertinnen om det var noen mulighet for at jeg kunne få lov til å sitte fremme i cockpiten under flyturen. Hun spurte med en gang kapteinen og det var helt greit. Alle sammen var kjempehyggelige. Jeg fikk instruksjoner fra styrmann om nødprosedyrer osv. Et eget headset fikk jeg også, slik at jeg kunne høre radioen under hele turen. Selv om turen var på en halvtime (32 min), så synes jeg at det var en kjempeopplevelse. Helt annet enn å bare sitte bak i flyet. Å annbefale for alle sammen! MVH Dag Helge Karlsen Siter
Gjest Skrevet 10. desember 1999 Skrevet 10. desember 1999 Hei Kan bare nevne det siden jeg selv jobber i Widerøe, at det er stort sett (og hvis noen skal begynne å kverulere over det jeg sier så står det STORT SETT [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] ) bare ansatte i selskapet som får sitte på klapp i Dash8. Har selv fått mulighet til å sitte på klapp, det gjorde jeg igår, under innflyvningen til Vadsø og det er en opplevelse som ikke kan beskrives. Det var helt utrolig å sitte der i midten med eget headsett og se og høre hva topen og kapteinen gjorde før landingen. Det som fasinerte meg mest det var den knappen de brukte for å dimme innflyvningslysene ved flyplassen, finnes denne muligheten i FS98/FS2000??? Mvh Lars Christian Hansen ------------------ Lars Christian Hansen lars.christian.hansen@c2i.net move.to/LCH78 Siter
Jan Erik Kristoffersen Skrevet 10. desember 1999 Skrevet 10. desember 1999 Jobber selv på vadsø lufthavn i brann og reddning,som jeg har sett er det kun ansatte fra Widerøè og luftfartsverket(ut i fra vadsø ihvertfal)som har fått sitte på klapp,dette gjelder da widerøè som trafikerer vadsø. Var selv så heldig og få sitte på klapp og jeg sier bare det må bare oppleves,fløy ikke fs98 på mange uker etter det. As real as it get liksom, kunne ikke sammen lignes. Til lars kristian! Tviler at dem har muligheten til og dimme banelysan fra cokpit, man hører dem på radio`n når dem ligger på kort finale at dem sier til tårnet "dimm ligts to 10%" men dem har muligheter til og slå på banelysan fra cokpit,det skjer med at dem holder sendeknappen på radio`n i ca 20sec. Hilsen LN-JEK Vadsø Siter
Gjest Skrevet 11. desember 1999 Skrevet 11. desember 1999 I følge Luftfartsverket er det ikke lov å ha med passasjerer på klappsete i noen fly i Norge. Man må være ansatt i flyselskapet eller i Luftfarsverket, dette pga. sikkerheten. Denne informasjonen fikk jeg av noen piloter jeg snakket med i Braathens, men jeg fikk likevel være med i cockpit`n da :-) Christian ------------------ I don`t need a signature. http://Oppvask.com"'>http://Oppvask.com" TARGET=_blank>http://Oppvask.com Siter
Gjest Skrevet 11. desember 1999 Skrevet 11. desember 1999 Hei Jan Erik: Jeg skriver Christian med CH jeg da [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Men er ikke så pirkete [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Jeg så bare at de skrudde på en bryter i taket og lysene ble svakere på rullebanen, la ikke så veldig mye merke til hva som ble sagt [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Men som du sier så er det en opplevelse å sitte på klapp som ikke kan beskrives, den må oppleves [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Mvh Lars Chr. Hansen Siter
Håkon Aarøen Skrevet 11. desember 1999 Skrevet 11. desember 1999 ANg. denne "dimmefunksjonen".... Jeg spurte Olav M. Rønningen om han trodde dette kunne la seg gjøre, noe han trodde kunne la seg gjøre - uten at han på stående fot kunne fortelle hvordan. Men nå som FS98 er "ut" er det vel liten vits å legge noe stort arbeid i å utvikle addon for denne simmen lenger. mvh Håkon Siter
Eirik Nikolaisen Skrevet 11. desember 1999 Skrevet 11. desember 1999 Har hørt at man må kjenne sikkerhetsrutinene for å kunne sitte "på klappen" hen turen Siter
Gjest Skrevet 11. desember 1999 Skrevet 11. desember 1999 Ja, du må ha "utsjekk" på klappsete og hva du skal gjøre dersom det oppstår en nødsituasjon. Sist gang jeg var med måtte jeg vise at jeg kunne det, men det gikk glatt :-) Christian ------------------ I don`t need a signature. http://Oppvask.com"'>http://Oppvask.com" TARGET=_blank>http://Oppvask.com Siter
Erik Sørngård Skrevet 11. desember 1999 Skrevet 11. desember 1999 Hva er så en utsjekk på klappsete? Siter
Tarjei Lundarvollen Skrevet 11. desember 1999 Skrevet 11. desember 1999 Utsjekk for og sitte på klappsetet ????? Mulig dem har gjort spesialunntak for meg, men det har jeg ikke engang hørt om. Vennlig hilsen Tarjei Lundarvollen Siter
Runar Oudmayer Skrevet 11. desember 1999 Skrevet 11. desember 1999 Nei, noen utsjekk har jeg aldri hørt om. Derimot er det kapteinens plikt å informere om hva han ønsker skal skje om det skulle oppstå noe uforutsett. Når noe skjer (f.eks en brann under takeoff etc.), da skjer tingene utrolig raskt, og det nytter ikke med noen forklaring da. Imidlertid er vel det viktigste.... sørg for å ikke være i veien om noe skjer. Både kapt. og/eller 2.pilot må ut i kabinen når flyet har stoppet etter en nødstopp, og da skjer tingene utrolig raskt. Flyet skal tømmes for passasjerer på veldig kort tid...og da mener jeg veldig kort tid..... Siter
Tom Strøm Skrevet 11. desember 1999 Skrevet 11. desember 1999 Som passasjer på klappsetet får man (som oftest) en briefing av en av pilotene om bl.a. hvordan man åpner cockpitdøren, hvor redningsvest er plassert, at man helst ikke skal si noe under avgang og landing (ikke forstyrre flygerne) osv. Man trenger ikke noen egen utsjekk for å sitte på klappsetet. Det er til en hver tid Kapteinen som bestemmer om han vil ha noen på klappsetet og om man er skikket til å sitte i cockpit. Hvis det f.eks. er veldig dårlig vær skal det mye til for at man får sitte i cockpit. Det tar seg ikke akkurat ut at passasjeren på klappsetet begynner å spy eller blir hysterisk når det "rister litt". ------------------ Mvh Tom Siter
Gjest Skrevet 12. desember 1999 Skrevet 12. desember 1999 Hei! jeg og en kammerat av meg som er med i dette forumet var så heldige at vi fikk ta oss en tur inn i sola hangarden. Og der fikk vi sitte i cocpitene. Der fikk vi også leke oss med ils og trykke litt her og der. Det var rett og slett like spendende å trykke hver gang for en viste av og til ikke hva som skjedde [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Jeg må bare få takker så mye for at vi fikk komme. Og jeg kommer nok til å sende mail til deg en gang til tenker jeg [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] ------------------ Hilsen Tor Harald Tessem http://home.sol.no/~thtessem Beklager evt. Skrive feil! Siter
Tommy Martinsen Skrevet 12. desember 1999 Skrevet 12. desember 1999 Jeg satt på klappsete i en 737-500 under landing på ENGM en gang, og det eneste kapteinen ville forsikre seg om var at jeg raskt kunne nå håndtaket for å løse vekk setet "hvis vi måtte komme oss ut jævlig fort". Ellers så er nok WF litt mer restriktive. Satt på klappsetet under en tur til Førde, men fikk kun sitte der mens de var på cruise-alt. Måtte ut av cockpit før descent begynnte. Tommy Siter
Rune Bekke Skrevet 13. desember 1999 Skrevet 13. desember 1999 Hvis noen er interessert i å sitte i cockpit er det bare å spørre redcap (ansvarlig ved gaten) Redcap kan da videreformidle spørsmålet til kapteinen som tar avgjørelsen. MEN en ting er viktig. En skal være stille ombord. For de av dere som har sittet i cockpit hos Widerøe, har dere sikkert lagt merke til alle sjekklistene de skal igjennom. For ei stund siden fikk ikke egne ansatte hos Widerøe sitte i cockpiten.Men nå er reglene blitt mykere. "Vanlige" passasjerer skal egentlig ikke sitte der. Jeg jobber selv hos WF som vaktsjef i Mo i Rana og hvis flyet er overbooket(dvs flere seter er solgt enn det er plass til) selv da bruker vi ikke å spørre kapteinen om å få benytte cockpit. Hvorfor: interne regler Men en ting er sikkert....det er veldig interessant å sitte i cockpiten under en flygning.Det er vel alle som har prøvd enige i. Siter
Åge Olsen Skrevet 16. desember 1999 Skrevet 16. desember 1999 Jeg har bare positive erfaringer med å sitte der framme. Kan kun snakke for Braathens..Har alltid fått lov, bortsett fra èn gang...da hadde de utsjekk på F50`en og ville helst ikke bli forstyrret... Skal det være særlig interessant å sitte der, må man få med seg takeoff og landing. Og da er det nesten en betingelse at en spør STRAKS en ser noen kommer og gjør seg klar ved gaten... Da får man gå ombord først. Venter man til alle har funnet sine plasser, er det gjerne for sent, da har pilotene begynt med "before start" check og er litt opptatt... Da må man vente til cruise-level er nådd og ting har roet seg litt... Når det gjelder "utsjekk for klapp-sittere", er dette en briefing som kapteinen gjør. Jeg har 2 gng. blitt spurt om jeg "har vært her før..?", og det er snakk om å vite i grove trekk hva man gjør i en nødsituasjon. Redningsvest, åpning av setet og cockpit-dør,nødgrep for å åpne vinduer der framme. Må få skryte litt av Braathens her, de har som sagt alltid vært imøtekommende og de spør og graver om denne simulatoren... [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image] Jeg får alltid headset, og det er uhyre interessant !! Der framme ser man hvor realistisk /lik FS egentlig er... Men som sagt, spør FØR de starter boarding. "Trim-sheet" blir alltid justert på F50`en når de får besøk der framme. Fortalte jeg om den gangen jeg hadde innmari lyst til å se framme i jumbo`en..? Skyldte på poiken (den gang 5 år), og damen kom tilbake og sa at kapteinen ønsket ham velkommen fram. Jeg reiste meg naturligvis for å følge ham, men fikk beskjed om at "det var ikke nødvendig"...hun skulle ta seg av ham.. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/frown.gif[/image] Madammen holdt på å le seg skakk, der jeg satt slukøret igjen og så min håpefulle rusle fornøyd fram mot cockpit - hånd i hånd med flyvertinnen.. ------------------ Åge Olsen, Molde atcc@molde.online.no http://home.sol.no/~ageolse" TARGET=_blank>Air Traffic Control Center [Edited by Åge Olsen 16-12-1999.] Siter
Thomas W. Gauperaa Skrevet 17. desember 1999 Forfatter Skrevet 17. desember 1999 Etter å ha lest replyene bestemte jeg meg for å spørre da jeg skulle fly med braathens mellom gardermoen og værnes. Jeg spurte først redcap ved gaten. Hun sa at ikke engang ansatte fikk sitte der, og at det ikke var vanlig hvis kabinen ikke var stappfull (ikke så ofte tipper jeg.. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]. Hun sa videre at det til syvende og sist er kapteinens avgjørelse. Jeg spurte så om hun kunne spørre på mine vegne, noe hun sa hun skulle gjøre, men det var visst 99,9% sjanse for at svaret ble nei. Når så kapteinen kom til gaten spurte hun likevel ikke - "det var visst ikke vits i å spørre engang". Dette var jo ganske skuffende, men jeg ga ikke opp for det og spurte en flyvertinne da jeg kom inn i flyet. Hun snakket med styrmannen akkurat da så jeg fikk slått av en prat med begge to. Sadly, så fikk jeg ikke lov. De spurte først om jeg var ansatt, noe jeg sa jeg ikke var, og så spurte de om jeg hadde feks. hadde sertifikat på småfly. "Det hjalp i slike tilfeller". Men nei, jeg har jo ikke A-sertifikat, så det ble ikke noe opphold på klappsetet for meg. Jeg kunne visst komme inn i cockpiten da vi var kommet opp i cruise, men det er jo ikke så interessant - det er jo takeoff og landing som er interessant [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/smile.gif[/image]. Jeg får vel prøve igjen en annen gang. Det kommer vel mye an på mannskapet som enkelte her har nevnt. Happy landings, CHE. Siter
JRE Skrevet 17. desember 1999 Skrevet 17. desember 1999 Jepp. Mannskapet har visst alt å si. jeg skulle fra Amsterdam til stavanger med braathens og fortalte en flyvertinne at jeg var i sluttfasen av flygerutdannelsen og ønsket å sitte på klappsete (B737-400). Hun snakket kort med kapteinen og jeg fikk klappsete plass helt frem til maskinen stoppet ved gaten. Jeg gjorde det samme når vi skulle videre fra stavanger til kjevik med NAS (F50), men da fikk jeg kun lov å komme inn dersom jeg hadde utsjekk på f50...? Mvh Jan Roger Siter
Eirik Nikolaisen Skrevet 17. desember 1999 Skrevet 17. desember 1999 Hvis du reiste i dag, kan jo den glatte rullebanen på OSL ha noe med saken å gjøre. Men, selvfølgelig, mannskapet har alt og si!!!!! (Dessverre, av og til) Siter
Tom Stian Bjerk Skrevet 17. desember 1999 Skrevet 17. desember 1999 I høst så var jeg i sveits.. hadde en mellomlanding i København, så da tenkte jeg skulle benytte anledningen til å komme fram i cockpiten når vi var på vei til Gardermoen.. så jeg spurte før vi ble borda.. hun fikk biletten min så at hun så hvor jeg satt så de skulle ta kontakt .. det litt merkelige svaret jeg fikk var at de var litt dårlig sikt så det var ikke noe å se!!? hum.. driver de å damper sigarer inne der eller? [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif'>http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] vel.. var jo ikke akkurat utsikten jeg skulle se, men hun jeg snakka med måtte vel misforså hva jeg hadde lyst til .. [image]http://www.flightsim.no/ubb/images/icons/wink.gif[/image] ------------------ mvh Tom Stian Bjerk http://home.telia.no/flightsim/index2.htm"'>http://home.telia.no/flightsim/index2.htm" TARGET=_blank>http://home.telia.no/flightsim/index2.htm Siter
Stig Harald Ådland Skrevet 18. desember 1999 Skrevet 18. desember 1999 Då eg fekk komme frem i cockpit i BLX B757 så måtte ein av dei som jobba der fremme gå bak i kabinen for at eg skulle få sitteplass (i 757 er det 4 ansatte i cockpit), kanskje det var grunnen til at eg bare fikk sitte der i noen få minutt. Hilsen LN-STH [Edited by Stig Harald Ådland 18-12-1999.] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.