Gå til innhold

Andreas Pettersen

Members
  • Innholdsteller

    208
  • Ble med

  • Siste besøk

Andreas Pettersen's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Hei. Noen år siden sist jeg skrev noe her. Skjer det så lite innen fs-miljøet at de viktigste nyhetene er hva som finnes shoppen?
  2. Ah, den engelske versjonen oppklarte den med propellsmurningen. Trodde den var for dyp/teknisk for meg, men så var den bare feil oversatt.
  3. Finnes det et nettsted der man kan finne ut hvilken flytype som utfører forskjellige flighter? Jeg skal fra Værnes til Amsterdam på fredag, og flighten heter kl1174. Det hadde vært artig å vite i det minste hvilken flytype som utfører denne, og aller helst hvilket fly.
  4. Kunne ligne på 747 ja. De gikk lavt, umulig å si nøyaktig. Ikke akurat like over tretoppene, men kanskje 5-10 000 fot? De fløy svært nærme hverandre, som i formasjon. Det ene to-tre flylengder bak det andre, og litt til siden. For meg så det ut som om de lå i samme høyde, men det er jo umulig å se fra bakken. Hvis det var de flyene dere snakker om, hvor kom de fra og hvor skulle de?
  5. To store!! 4 motors fly fløy akkurat over Helgeland på tur sørover. Noen som vet hvilke fly dette kunne være?
  6. quote: Opprinnelig postet av Atle Dreier: Er det altså mulig å fjerne tidsbegrensningen? Hvordan kan man få til dette? Synes det er flåsete med en såpass seriøs simulator, og så forventer man at man skal få et inntrykk av hvordan den er på 5 minutter? Får jo knapt maskinen av bakken på den tiden! Hvor lenge fløy dere FS2002 før dere betalte?
  7. Tenk at det går ann å irritere seg over antall smilies i et innlegg! Er det rart det er krig i verden...
  8. http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=2&item=178265"'>http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=2&item=178265" TARGET=_blank>http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=2&item=178265 quote: Heldig? Flygeleder Carlsen satt selv midt på rullebanen da episoden skjedde Snakk om å sitte midt oppi det... [ 02-10-2001: Endret av: Andreas Pettersen ]
  9. quote: Opprinnelig postet av Kjell Martinsen: Hallo alle sammen! I forumet for Add ons dukket det for et par dager siden opp et spørsmål fra en nybegynner i forumet. Jeg forsøkte å hjelpe vedkommende litt på vei, og ønsket velkommen til flightsim.no. Jeg sa at forhåpentligvis ville han få flere kommentarer og gode ideer. Fortsatt er det ingen andre som har svart vedkommende. Jeg ville synes det hadde vært synd om nykommere skulle forlate forumet vårt fordi det fester seg et inntrykk at det kun opererer en godt sammensveiset gjeng her, som ikke er særlig interessert i å ta seg av nykommere. Gode venner: La oss hjelpe hverandre med å få nykommerne til å føle seg velkommen slik at de blir faste brukere av flightsim.no. Min far, som var selvstendig næringsdrivende, sa at en fornøyd kunde var en mye bedre PR for forretningen enn all verdens reklamekampanjer. La oss gjøre nykommere til fornøyde brukere, som kommer igjen og igjen og.... KjellM [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Jeg synes diskusjonene her på flightsim.no har blitt veldig ubehagelig lesning. Den minste påstand som noen er uenig i, og vedkommende blir fullstendig hudflettet og latterliggjort. Derfor, i stedet for å svare her, har jeg begynt å maile svar hvis det er noe jeg kan hjelpe med.
  10. De siste dagene har det vært mange utenlandske jagerfly over helgeland. Jeg har sålangt sett mirage, F-16 og tornado-fly (tror jeg). F16 drev forresten med øvelsesskyting like utenfor stuedøra her samtidig som bildene fra WTC begynte og komme inn, ca kl. fem. Normalt ville dette vært kun artig, men i denne situasjonen var det litt vemmelig [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image]. Så til saken. Jeg var i militæret i Sørreisa for ca. ti år siden. Der hadde vi tilgang til blader og plansjer som sammenlignet jagerfly (utseende), og som viste forskjellige kjennetegn som man kunne skjeldne forskjellige typer fra hverandre på. Vi ble etterhvert eksperter på å bestemme typen på forskjellige jagere, transport-fly, helikoptre etc. Det finnes helt sikkert sider som tar for seg dette på nettet også. Vet dere om noen slike sider?
  11. Var ikke dash 8 det neste prosjektet til PSS? Altså etter 747?
  12. quote: Opprinnelig postet av Terje Markussen: Fint at Braathen har så nye fly, Truls, da drar de jo opp snittalderen i SAS når de tar over Braathens... [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Apropos overtagelsen. Jeg vet om minst èn fyr som må gå over til NSB når denne sammenslåingen er i orden... [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]
  13. Altså f.eks. slik?: X-System 5.66\\Resources\\Earth nav data\\+060+010\\*.env Funker ikke dette heller [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image]
  14. Vet ikke om dette er riktig sted for innlegg om x-plane men... Jeg har kjøpt x-plane og er godt fornøyd med det. Prøvde å lage litt scenery rundt "heimen" og det gikk sånn passe. Her om dagen(e) lastet jeg ned siste versjon, 5.66,(65 mb) og nå får jeg ikke inn sceneryet mitt. Det jeg lurer på er om de har forandret på katalog-strukturen siden cd- versjonen, 5.54 tror jeg det var. På 5.54 var strukturen slik: X-system 5.54/Additional nav data/Earth/+060+010/*.env Når jeg lager denne strukturen kommer ikke sceneryet frem hverken i x-plane eller i world maker. [ 08-05-2001: Endret av: Andreas Pettersen ] [ 08-05-2001: Endret av: Andreas Pettersen ]
  15. quote: Opprinnelig postet av Tarjei Lundarvollen: Om du ikke har hørt om variasjon kan du neppe ha hatt særlig med flyging og gjøre [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Det stemmer. Jeg har aldrig fløyet selv og kommer vel neppe til å gjøre det heller. Jeg ville bare forklare de to begrepene litt. Det jeg har lært om navigasjon gjelder på sjøen, men så stor forskjell er det vel ikke. Jeg tvilte ikke på at det du sa var riktig, men jeg hadde ganske enkelt ikke hørt uttrykket variasjon. Hvis jeg har forstått det riktig er altså variasjon det engelske uttrykket for det vi på norsk kaller missvisning.
×
×
  • Opprett ny...