Einar Halvorsen Skrevet 12. januar 2003 Skrevet 12. januar 2003 URL ? Ærlig talt Georg, hvor mange ganger skal dette sies, eller hvor lenge skal du være med før du veit hvor du skal finne info om flyin?? Jeg har gjenntatt opptil flere ganger hvor eventinfo kan finnes. Det finner man minst to steder: På vACCNoraway under EVENTS og på forsiden av flightsim.no om dere sjekker kalenderen der, Hva skjer. Høres jeg sur ut??? ja jeg er litt oppgitt. At nye folk her ikke finner frem er forståelig, men at dere med mange timer på disse sidene ikke veit hvor dere skal finne slik informasjon er svakt. Hva må vi gjøre for at dette skal bli lettere for dere?? Siter
Geir Fjellro Løitegård Skrevet 12. januar 2003 Skrevet 12. januar 2003 Morn! Kan godt skjønne at du blir irritert og oppgitt, men hvorfor i all verden er det nødvendig å bruke mer energi på det når han har fått svaret fra noen andre..... Lykke til BTW: Hoved app frek. til OSLO i real-time er 119.97 og når det er heavy trafikk brukes 120.45 Oslo Director brukes også da.... Siter
Gjest Skrevet 12. januar 2003 Skrevet 12. januar 2003 Hehe. Du har rett Einar. Jeg tar selvkritikk. Forresten > jeg har samlet en gjeng fra EPWW FIR og vi kommer til å ta en del flygninger i Norge 18-19 Januar. Her kan du kikke på briefingen jeg har laget for dem. Snakkes 18.01.2003 Siter
Einar Halvorsen Skrevet 12. januar 2003 Skrevet 12. januar 2003 Flott Georg. selv om jeg ikke skjønte så mye av det som stod der. Siter
Einar Halvorsen Skrevet 13. januar 2003 Skrevet 13. januar 2003 Har sjekket statistikken for besøk på flyinets webside. den er oppe i 1000 treff nå fra 5. jan - 12. jan. Den viser også besøk fra hele "kloden". Videre er meldingen jeg sendte ut om flyinet tatt inn på mange sider til div. VA, private flightsimsider etc. Dette skulle antyde at vi kan få mye trafikk og at det kan bli trafikk hele tiden. Vi kommer derfor til å sørge for ATC-backup om det blir behov for det. Event. kan vi åpne en flyplass til som avlasting. Derfor er det svært viktig at dere som skal være ATC sender mail til Bobbo og oppgir mobiltlf.nr slik at vi kan få tak i dere om det er er nødvendig med ekstra hjelp eller det er andre beskjeder som skal gis. I alle fall må vi sørge for å være godt forberedt, yte profesjonell service og kunne takle alle eventualiteter som kan dukke opp. Det er også viktig at dere som sitter i laveste posisjon har et ark med kolonner og noterer alle avgangsklareringer dere gir, samt alle ankomster dere får. Dette for at vi skal ha oversikt over hvor mange bevegelser vi har i den tiden flyinet varer. Vi skal se om vi kan få sendt ut et felles skjemaoppsett dere kan benytte. Jeg ønsker dere alle lykke til. Siter
Einar Halvorsen Skrevet 13. januar 2003 Skrevet 13. januar 2003 Da er vaktlista for flyinet oppdatert. Noen mindre justeringer kan komme ved event tilbakemeldinger om forfall o.l. Følg med så skal vi holde denne oppdatert så langt det er mulig. Alle som skal være ATC vil også få den tilsendt på mail senest fredagen. Kan også opplyse om at vi kommer til å benytte voiceATIS under dette flyinet så de piloter som ikke har ATISClient kan laste den ned HERFRA . IP for voiceATIS vil være: 217.8.141.88/ENGM Siter
Einar Halvorsen Skrevet 15. januar 2003 Skrevet 15. januar 2003 Da er den endelige vaktlisten lagt ut. Les også infoen under denne vedr. vaktskifte og registrering av flighter. Prebreafing skjer lørdag 18. kl. 1400 på rw.tt.luth.se/accnor4. Da ønsker vi alle lykke til med flyinet og sier tvi-tvi Siter
Arild Oldervoll Skrevet 15. januar 2003 Skrevet 15. januar 2003 Jeg kan dessverre ikke komme på prebriefingen. Kan jeg få det viktigste per mail? Siter
Einar Halvorsen Skrevet 15. januar 2003 Skrevet 15. januar 2003 Det viktigste står som info under vaktlisten på webisiden. Blir også sendt i mail sammen med vaktlista. Siter
Thomas Lorentzen Skrevet 17. januar 2003 Skrevet 17. januar 2003 I'll be there.. får dere til å svette litt Siter
Einar Halvorsen Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 Da er siste utgave av vaktlista for flyinet lagt ut. Dere finner den på flyinets webside. Linken finner dere lengre opp i denne tråden, eller på vACCNorway sin evenside Siter
Gjest Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 Vi kommer nok til å trenge ATC for Stavanger og Tromsø. Klarer dere det ? Sånnser briefingen (på polsk), men dere ser ihverfall klokkeslett når vi ankommer de forskjellige flyplassene. Jeg vet ikke hvor mange som kommer, det kan være 5 stk og det kan være opptil 20 stk eller mer.... 18 STYCZNIA 2003 - 18 JANUAR 2003 Wylot z Warszawy o 14:00 Polskiego czasu rejsowym lotem LOT485 (ERJ145) (lub wlasnym callsignem wdg uznania) do Oslo Gardermoen. Przewidywany czas lotu 2 godziny 10 minut - 642 nm . Avgang Warszawa 14:00 - Ankomst Oslo ca 16:10-16:20 Trasa lotu: IDAKO SID UL727 SORPI STAR ENGM Dalej wylot z Oslo do Stavanger o 17:00 rejsowym lotem SAS1319 B737-600 (lub wlasnym callsignem wdg uznania). Trasa lotu: SOK SID SOTIR RILKO1B STAR ENZV Avgang Oslo ca 17:00 - Ankomst Stavanger ca 17:55 Przewidywany czas lotu 50 minut - 184 nm Nastepnie wylot z Stavanger do Tromsoe o godzinie 19:00 z callsignem wybranym przez siebie. Trasa lotu: LUCKY SID FLS UZ110 BDO UM609 SJA vectors ENTC (nie uzywa sie STARow w Tromsoe;). Przewidywany czas lotu zalezny od typu samolotu (zalecany JET) 2 godziny 30 minut (840 nm) Avgang Stavangerca kl 19:00 - Ankomst Tromsø ca kl 21:00-21:45 Trasa powrotna: 19 STYCZNIA 2003 - 19 JANUAR 2003 Tromsoe - Oslo. Wylot o 18:00 rejsowym lotem BRA464 - B737-500(Braathens)lub z callsignem wybranym przez siebie. Trasa lotu: TRO SID UM609 EVD UZ101 TGA UM609 MES STAR ENGM. Przewidywany czas lotu 1 godzina 55 minut (687 nm). Avgang Tromsø ca 18:00 - Ankomst Oslo ca 19:55-20:20 Powrot do Warszawy. Wylot z Oslo o 21:15 rejsowym LOT486 (ERJ145) lub z callsignem wybranym przez siebie. Trasa lotu. GOTUR SID TOR UZ300 SABAK UL997 LASLI UZ30 SVD UL996 ROE UL621 WAR. Przewidywany czas lotu: 2 godziny 20 minut (637 nm). Avgang Oslo ca 21:15 - Ankomst Warszawa 23:00 Siter
Jan Kristiansen Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 Ledig vakt under Flyinnet ikveld ENOS_V_CTR 21:00 - 23:00 Noen som kan ta denne ? Send en mail til accnor4@vaccn.org Siter
Lars K. Rønes Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 Nå er da klokken 19:07 og det er visst ingen ATC onkine enda? I følge forsiden på fs.no.... Lars Siter
Arild Oldervoll Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 Nå er da klokken 19:07 og det er visst ingen ATC onkine enda? I følge forsiden på fs.no.... Lars Det er ikke alltid den listen på fs.no er helt oppdatert. Last ned ServInfo for riktig informasjon. Akkurat nå er det 4ATC og 31 flights i Norge! Jan: Har du fått noen til det vaktskiftet? Jeg har vært på jobb, så gjort husarbeid og deretter logga jeg på og tok skiftet mitt 1800-1900, (fikk litt skjeft fra Jan Sørensen fordi jeg ikke kunne komme på brifingen, beklager for at jeg forstyrret deg) og er nå ganske trøtt så har ikke så lyst til å sitte skift 21-2300 og 2300-0100, men visst ingen andre tar skiftet, så... Siter
Arild Oldervoll Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 Tja, du sier noe der, georg. Tror uansett ikke jeg kan sitte 2100-2200, men får se om jeg kan sitte 2200-2300, men kan IKKE love noe EDIT: Et par ting til dere piloter. ENGM har veldig få avganger, nesten bare ankomster. Og kan vi ikke få noen screenshots fra flyinnet? Siter
Kristian B.bood Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 Jeg kan godt ta TWR skiftet dit Arild... Siter
Einar Halvorsen Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 Jeg har vært på jobb, så gjort husarbeid og deretter logga jeg på og tok skiftet mitt 1800-1900, (fikk litt skjeft fra Jan Sørensen fordi jeg ikke kunne komme på brifingen, beklager for at jeg forstyrret deg) og er nå ganske trøtt så har ikke så lyst til å sitte skift 21-2300 og 2300-0100, men visst ingen andre tar skiftet, så... Har fått noen til å ta den vakta for deg Arild Siter
Sondre Aabø Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 Ok Tar noen bilder ca rund ankomst kl 24:20 SAS682 Siter
Arild Oldervoll Skrevet 18. januar 2003 Skrevet 18. januar 2003 Takker for sympati, gutter . Jeg satt som ENOS_V_CTR nå en stund, beklager for alle som jeg rota det til for. Er ikke vant til slike mengder trafikk. Var 50+ fly i Norge da jeg logga på i følge SI, som var ganske mye. Da jeg logget av var det over 65 fly i Norge! Merker at det er behov for ny programvare (ASRC) ved store trafikkmengder da det var SVÆRT vanskelig å bruke det programmet med så mye trafikk, med å bla i FP-lister og leite etter flyene. Mulig at det bare er jeg som må bli bedre til å bruke programmet? Beklager igjen, takk til Einar Halvorsen som tok over for meg Siter
Premium Medlem ernst-rolf albrigtsen Skrevet 19. januar 2003 Premium Medlem Skrevet 19. januar 2003 Det VAR kaotisk ja, men tror du er litt for redd for å sende fly i "holding". Tror at i sånne situasjoner må du rydde banen slik at du får bedre tid til å sortere trafikken og skyfle over til APPR. når du har kontroll. Jeg var med til Einar tok over (SAS459), men måtte gi meg da jeg ble satt i holding i mere enn 30 minutter. Men det er ok, det er dette vi/dere (ATC spesielt) lærer av, OG et viktig poeng; vi må ikke få "engelske tilstander" når det avholdes slike Fly Ins. Det funker bedre neste gang helt sikkert! Siter
Arild Oldervoll Skrevet 19. januar 2003 Skrevet 19. januar 2003 Takk for tipsene. Jeg vet at jeg ikke er flink å sende fly i holding, og jeg tenkte på det i ettertid, ahdde blitt mye bedre visst jeg hadde benyttet meg av det. Men så husker jeg det neste gang Takker alle som står bak dette for et utrolig bra opplegg! Siter
Sondre Aabø Skrevet 19. januar 2003 Skrevet 19. januar 2003 Ja logga 3 timer i kveld har til og med fått med meg bursdagen til søskenbarnet mitt (9 år). Ble sent i holding 1 runde ved sovir, men det var ikke nok for når jeg skulle lande så måtte jeg ta Go around forde at det ikke var god nokk separering men det var jo dritkult å få prøvd det også. Det skal værtfal bli 3 nye timer i morgen også ' Legg ut statestikken over ut og inn flygninger da Siter
Eirik Sørensen Skrevet 19. januar 2003 Skrevet 19. januar 2003 Har lagt ut noen foreløpige bilder fra flyinet så langt. Sjekk http://home.online.no/~eisoere/VACCN/Pictures_Maraton.html Hilsen Eirik Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.