Gå til innhold

Maraton - Flyinn........


Bobbo

Anbefalte innlegg

Nå er tiden inne for å planlegge et nytt flyinn. I samarbeid med VACCN - planlegger vi et større flyinn i Norge med muligheter for at at andre land også deltar. Vi skal kun ha en (les. 1 stk) flyplass åpen i Norge. Joda du leste riktig - stort flyinn med kun en flyplass. Og hvordan gjør vi det....?

 

Vi satser på Oslo - Gardemoen, som holdes åpen fra lørdag Kl.: 15.00 til søndag Kl.: 23.00 med kontinuerlig fullbooket ATC (alle posisjoner - dersom vi får folk nok). Datoen er ikke bestemt enda, men det blir i januar. Einar (Event Cordinator) vil kontakte andre land for å se om det er muligheter for at de også kan holde en flyplass åpen over ett døgn.

 

Høres dette bra ut eller....?

 

Dette blir som sagt en maraton-test - så får vi se om vi klarer dette - personell osv...

 

Kan dere komme med noen innspill her, så vi får se om interessen er tilstede for et slik arrangement. Vi tror at dette må bli årets store prøve. Så kom med innspill - uansett hva det måtte være...

 

Med hilsen på vegne av Norway Race team

 

[ 30.11.2002, 15:53: Endret av: Jarl L Kristoffersen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

quote:

Lurer på hva du mener med at dere samarbeider med VACCN, trodde du var en representant for VACCN og "vi" er ledelsen i VACCN?

Bare for å oppklare organiseringen:

 

Jeg er, som de fleste vel kjenner til, eventkoordinator i VACCNorge. Jeg har sammen med Øyvin og Bobbo dannet noe vi kaller for Norway Race Team. Dette er et helt uoffisielt team som jobber sammen for å organisere større events i Norge. Så dere kan gjerne si at de også representerer VACCNorge. Vi jobber sammen for å skape aktivitet i FS miljøet i Norge.

 

Men tilbake til det Bobbo spør om. Er det mange ATC som kan tenke seg å stille opp på et slikt evenement? Om vi ikke har ATC nok til å bemanne flyplassen så er det heller ikke mulig å gjennomføre dette. Så derfor, kom igjen folkens og gi lyd fra dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil etterhvert komme en egen hjemmeside for denne eventen. Påmelding som ATC skal vi komme tilbake til. Sannsynligvis må dette skje pr. E-post til en av oss. Dette fordi vi må sette opp vaktlister - både utfra posisjoner og tilgjengelig personell. Vi må nok regne med å ta flere økter for å få dette til. Men mere informasjon kommer.... heng med på tråden her!

 

Ser at allerede nå er det positive tilbakemeldinger - og det lover godt. Andre ting dere lurer på - så kom igjen.. fyr løs....

 

.... So far so good.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har dere nok tenkt på, men hvis ikke: Sørg for å reklamer skikkelig internasjonal, særlig i større land som USA og Japan som har en annen døgnrytme, slik at vi får en jevn strøm med flygninger da. Bruka alle kanaler.

bare ett lite tips, eller kall det en påminnelse om du vil. "[blink]"

 

åja. jeg stiller som pilot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil bli reklamert i hele VATSIM-systemet, i USA, Canada, Asia, Australia etc. Derfor må være sikre på at det blir nok ATC før vi kan dra igang noe slikt. Vil jo ikke være særlig heldig å reklamere for dette og så er det ikke nok ATC til å holde åpenet. Så derfor folkens, her er sjansen til å være med på noe spesielt, samt få tilsendt en vaktliste for nårtid du har vakt og nårtid du har fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga arbeidet med forberedelser og oppsett av vaktlister, annonsering, samt evt. deltakelse av flere land - tror jeg ikke vi klarer å få det til før ut i januar.

 

Det som vi allerede nå kan gjøre er å se på kalenderen.. og komme med forslag på dato (en helg i januar 2003).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sitte som ATC på lørdag fra 15.00-23.00 og på søndag fra 09.00-23.00 som ENGM_V_TWR

 

Øsnker selvsagt ikke å sitte så lange skift, men det er da jeg har mulighet. Visst jeg får et litt tidligere skift på lørdagen kan jeg sikkert dra meg opp enda tidligere på søndagen (i verste fall klokken 05.00 "[stort ).

 

Så vet dere det "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Members

Hallo alle sammen.

 

Da er datoen bestemt og det blir den 18 og 19 januar.

 

Nå er det om og gjøre at vi klarer å bemanne alle posisjonene som skal til for at dette skal bli vellykket.

 

Vi ønsker nå en påmelding fra dere med de tidspunktene som dere har muligheter for å sitte som atc.

Dere kan også komme med ønsker om hvilke posisjoner dere kan tenke dere å sitte som, men her vil det sannsynligvis bli forandringer da vi skal sy sammen vaktlister og må tenke på helheten.

Oppgi gjerne et telefonnummer (mobilnummer) som vi kan kontakte dere på.

 

Dere kan sende påmelding til en av disse adressene:

 

Øyvin oesommer@tnett.no

eller

Bobbo lekristo@online.no

 

Følg med her på forumet, da vi vil komme med utfyllende opplysninger etterhvert som brikkene faller på plass.

Det vil også komme en hjemmeside, som nevnt tidligere, og her vil vi publisere alt av informasjon.

 

På vegne av Norway Race team

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm Hørtes fristende ut! litt dumt at det ble 16, da jeg drar tilbake til skolen min den 6.jan. Hvis dere klarer flyinet før den 6 så kan jeg sitte som atc nattestid. Etter den datoen som er satt nå så må jeg nesten komme tilbake med påmelding...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jonas Rettum:

Hmm Hørtes fristende ut! litt dumt at det ble 16, da jeg drar tilbake til skolen min den 6.jan. Hvis dere klarer flyinet før den 6 så kan jeg sitte som atc nattestid. Etter den datoen som er satt nå så må jeg nesten komme tilbake med påmelding...

Visste ikke du lever fortsatt, Jonas "[smil]"

Er du på Manger fortsatt? Truffet Heidi? Skal jeg treffe dere snart? "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres spennende ut; men det blir sikkert mer spennende om dere setter opp en halvveis utfordrende termikkfil, slik at atc blir nødt til å ta hensyn til seilfly og denslags (du vet, slike som aldri klarer å holde høyden i TMA/TMZ). dersom termikken er litt spennende kan man og risikere utelandinger dersom pilotene satser for hardt.

 

sett gjerne og forutbestemte oppgaver på ca 100, 150 og 200km (og en eller annen startmetode, f.x. sett en bot til å fly i sirkler 400m AGL over flyplassen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jonas Rettum:

Hei hei Daniel! Joa holder på med PPL-A og Grunnkurset til LTT ved siden av jeg. Er hjemme i Oslo nå i jula... Men er tilbake på Manger den 6/1-03 Ta og send meg en mail på nyåret så kan vi se hva vi får til....

BTW: Heidi?

Den er grei "[smil]"

 

Heidi ja..hun som husket meg igjen vet du "[smil]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår til alle!

Takker for påmeldingen Arne... du er notert sammen med de andre som har sendt mail til oss. Vi er nå ca 10 ATC'er. Og det er enda marginalt for å gjennomføre dette. Men jeg tror vi skal klare å få det til - men da trenger vi flere ATC'er - så kom igjen å meld dere på.

 

Posisjonene er ikke endelig bestemt, men i løpet av relativt kort tid vil vi sende ut en liste, samt legge det ut på hjemmesiden til flyinnet. Einar har hatt maskinkræsj.. og derfor ingen hjemmeside enda - men det kommer.

 

Arbeidet med posisjonene er startet, men siden vi ønsker flere ATC'er har vi drøyd litt med ferdigstillelse av dette. Hvordan det går med andre lands planlegging mht deltakelse kan kanskje Einar si noe om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir med som pilot.

 

Ser at dere har annonsert rundt hele VATSIM nettverket.

Har tatt dette opppå PL VACC forum og interessen var/er meget stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Georg

 

Ja jeg har lagt ut info om dette flyienet over alt der jeg fant en plass og mulighet. Håper jo at det skal vil godt med trafikk hele døgnet. Dannmark og Sverige blir ikke med på selve flyinet, men de stiller med en del ATC på dagtid, samt at Sverige skal ha eget flyin søndag 19. januar. Så her kan det bli mulighet for å få kjørt seg litt. Håper jo at USA, Østen og Australia sender noen piloter i og med at vår natt jo blir deres dag. Ivertfall, det er reklamert over alt jeg fant en mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...