Gå til innhold

Maraton - Flyinn........


Bobbo

Anbefalte innlegg

URL ?

 

Ærlig talt Georg, hvor mange ganger skal dette sies, eller hvor lenge skal du være med før du veit hvor du skal finne info om flyin??

 

Jeg har gjenntatt opptil flere ganger hvor eventinfo kan finnes. Det finner man minst to steder:

På vACCNoraway under EVENTS og på forsiden av flightsim.no om dere sjekker kalenderen der, Hva skjer.

 

Høres jeg sur ut??? ja jeg er litt oppgitt. At nye folk her ikke finner frem er forståelig, men at dere med mange timer på disse sidene ikke veit hvor dere skal finne slik informasjon er svakt. Hva må vi gjøre for at dette skal bli lettere for dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Morn!

 

 

Kan godt skjønne at du blir irritert og oppgitt, men hvorfor i all verden er det nødvendig å bruke mer energi på det når han har fått svaret fra noen andre.....

 

Lykke til

 

BTW: Hoved app frek. til OSLO i real-time er 119.97 og når det er heavy trafikk brukes 120.45

Oslo Director brukes også da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Du har rett Einar. Jeg tar selvkritikk.

 

Forresten > jeg har samlet en gjeng fra EPWW FIR og vi kommer til å ta en del flygninger i Norge 18-19 Januar.

Her kan du kikke på briefingen jeg har laget for dem.

Snakkes 18.01.2003 """"""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket statistikken for besøk på flyinets webside. den er oppe i 1000 treff nå fra 5. jan - 12. jan. Den viser også besøk fra hele "kloden". Videre er meldingen jeg sendte ut om flyinet tatt inn på mange sider til div. VA, private flightsimsider etc. Dette skulle antyde at vi kan få mye trafikk og at det kan bli trafikk hele tiden. Vi kommer derfor til å sørge for ATC-backup om det blir behov for det. Event. kan vi åpne en flyplass til som avlasting. Derfor er det svært viktig at dere som skal være ATC sender mail til Bobbo og oppgir mobiltlf.nr slik at vi kan få tak i dere om det er er nødvendig med ekstra hjelp eller det er andre beskjeder som skal gis. I alle fall må vi sørge for å være godt forberedt, yte profesjonell service og kunne takle alle eventualiteter som kan dukke opp. Det er også viktig at dere som sitter i laveste posisjon har et ark med kolonner og noterer alle avgangsklareringer dere gir, samt alle ankomster dere får. Dette for at vi skal ha oversikt over hvor mange bevegelser vi har i den tiden flyinet varer. Vi skal se om vi kan få sendt ut et felles skjemaoppsett dere kan benytte.

 

Jeg ønsker dere alle lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vaktlista for flyinet oppdatert. Noen mindre justeringer kan komme ved event tilbakemeldinger om forfall o.l. Følg med så skal vi holde denne oppdatert så langt det er mulig. Alle som skal være ATC vil også få den tilsendt på mail senest fredagen.

 

Kan også opplyse om at vi kommer til å benytte voiceATIS under dette flyinet så de piloter som ikke har ATISClient kan laste den ned HERFRA . IP for voiceATIS vil være: 217.8.141.88/ENGM

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer nok til å trenge ATC for Stavanger og Tromsø.

Klarer dere det ?

 

 

Sånnser briefingen (på polsk), men dere ser ihverfall klokkeslett når vi ankommer de forskjellige flyplassene.

Jeg vet ikke hvor mange som kommer, det kan være 5 stk og det kan være opptil 20 stk eller mer....

 

18 STYCZNIA 2003 - 18 JANUAR 2003

 

Wylot z Warszawy o 14:00 Polskiego czasu rejsowym lotem LOT485 (ERJ145) (lub wlasnym callsignem wdg uznania) do Oslo Gardermoen. Przewidywany czas lotu 2 godziny 10 minut - 642 nm .

Avgang Warszawa 14:00 - Ankomst Oslo ca 16:10-16:20

Trasa lotu: IDAKO SID UL727 SORPI STAR ENGM

 

Dalej wylot z Oslo do Stavanger o 17:00 rejsowym lotem SAS1319 B737-600 (lub wlasnym callsignem wdg uznania).

Trasa lotu: SOK SID SOTIR RILKO1B STAR ENZV

Avgang Oslo ca 17:00 - Ankomst Stavanger ca 17:55

Przewidywany czas lotu 50 minut - 184 nm

 

Nastepnie wylot z Stavanger do Tromsoe o godzinie 19:00 z callsignem wybranym przez siebie. Trasa lotu: LUCKY SID FLS UZ110 BDO UM609 SJA vectors ENTC (nie uzywa sie STARow w Tromsoe;).

Przewidywany czas lotu zalezny od typu samolotu (zalecany JET) 2 godziny 30 minut (840 nm)

Avgang Stavangerca kl 19:00 - Ankomst Tromsø ca kl 21:00-21:45

 

Trasa powrotna:

19 STYCZNIA 2003 - 19 JANUAR 2003

 

Tromsoe - Oslo. Wylot o 18:00 rejsowym lotem BRA464 - B737-500(Braathens)lub z callsignem wybranym przez siebie.

Trasa lotu:

TRO SID UM609 EVD UZ101 TGA UM609 MES STAR ENGM.

Przewidywany czas lotu 1 godzina 55 minut (687 nm).

Avgang Tromsø ca 18:00 - Ankomst Oslo ca 19:55-20:20

 

Powrot do Warszawy. Wylot z Oslo o 21:15 rejsowym LOT486 (ERJ145) lub z callsignem wybranym przez siebie.

Trasa lotu.

GOTUR SID TOR UZ300 SABAK UL997 LASLI UZ30 SVD UL996 ROE UL621 WAR.

Przewidywany czas lotu: 2 godziny 20 minut (637 nm).

Avgang Oslo ca 21:15 - Ankomst Warszawa 23:00

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er da klokken 19:07 og det er visst ingen ATC onkine enda? I følge forsiden på fs.no....

 

Lars

 

Det er ikke alltid den listen på fs.no er helt oppdatert. Last ned ServInfo for riktig informasjon. Akkurat nå er det 4ATC og 31 flights i Norge!

 

Jan:

Har du fått noen til det vaktskiftet?

 

Jeg har vært på jobb, så gjort husarbeid og deretter logga jeg på og tok skiftet mitt 1800-1900, (fikk litt skjeft fra Jan Sørensen fordi jeg ikke kunne komme på brifingen, beklager for at jeg forstyrret deg) og er nå ganske trøtt så har ikke så lyst til å sitte skift 21-2300 og 2300-0100, men visst ingen andre tar skiftet, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har vært på jobb, så gjort husarbeid og deretter logga jeg på og tok skiftet mitt 1800-1900, (fikk litt skjeft fra Jan Sørensen fordi jeg ikke kunne komme på brifingen, beklager for at jeg forstyrret deg) og er nå ganske trøtt så har ikke så lyst til å sitte skift 21-2300 og 2300-0100, men visst ingen andre tar skiftet, så...

 

Har fått noen til å ta den vakta for deg Arild

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for sympati, gutter "".

 

Jeg satt som ENOS_V_CTR nå en stund, beklager for alle som jeg rota det til for. Er ikke vant til slike mengder trafikk. Var 50+ fly i Norge da jeg logga på i følge SI, som var ganske mye. Da jeg logget av var det over 65 fly i Norge!

 

Merker at det er behov for ny programvare (ASRC) ved store trafikkmengder da det var SVÆRT vanskelig å bruke det programmet med så mye trafikk, med å bla i FP-lister og leite etter flyene. Mulig at det bare er jeg som må bli bedre til å bruke programmet? Beklager igjen, takk til Einar Halvorsen som tok over for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Det VAR kaotisk ja, men tror du er litt for redd for å sende fly i "holding". Tror at i sånne situasjoner må du rydde banen slik at du får bedre tid til å sortere trafikken og skyfle over til APPR. når du har kontroll. Jeg var med til Einar tok over (SAS459), men måtte gi meg da jeg ble satt i holding i mere enn 30 minutter. Men det er ok, det er dette vi/dere (ATC spesielt) lærer av, OG et viktig poeng; vi må ikke få "engelske tilstander" når det avholdes slike Fly Ins. Det funker bedre neste gang helt sikkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja logga 3 timer i kveld har til og med fått med meg bursdagen til søskenbarnet mitt (9 år).

 

Ble sent i holding 1 runde ved sovir, men det var ikke nok for når jeg skulle lande så måtte jeg ta Go around forde at det ikke var god nokk separering men det var jo dritkult å få prøvd det også. Det skal værtfal bli 3 nye timer i morgen også "" '

 

Legg ut statestikken over ut og inn flygninger da ""

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...